10.7 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Cullera registra 60 accidents amb bicicletes implicades en aquesta dècada

 

La bicicleta és un dels vehicles més vulnerables en la calçada. Així ho evidencia un informe de sinistralitat elaborat per la Policia Local de Cullera que comptabilitza un total de 60 accidents amb bicicletes implicades des de l’any 2010 fins a 2018.

La majoria dels sinistres tenen caràcter lleu, però s’han arribat a registrar casos de ferits greus, segons recullen les estadístiques del Cos policial cullerenc. Este nombre d’accidents evidencia la necessitat de prendre mesures de protecció per a garantir la seguretat viària dels ciclistes així com de la resta de vehicles que es veuen implicats, ja que les bicis són un dels elements més febles de la cadena donada la desprotecció que suposa l’ús d’este vehicle enfront d’altres motoritzats.

La construcció de carrils bici com a vies segures s’erigeix en una de les solucions més viables i segures per a tractar de reduir el nombre de sinistres amb ciclistes, que l’any 2010 van arribar al seu pic més alt amb un total de 14 accidents. En eixe sentit, el municipi de Cullera ve implementant diverses accions encaminades a ampliar el nombre de quilòmetres de carril bici disponibles. D’una banda, s’ha construït una via ciclopeatonal en el Primer Coll mentre que en l’actualitat està en desenvolupament un ambiciós carril bici que vertebra el nucli urbà, unint l’estació de Renfe amb la platja.

Diverses causes als accidents

La casuística dels accidents és molt variada. Així, es troben des de col·lisions amb turismes fins a motocicletes que s’han emportat per davant bicicletes, passant fins i tot per pèrdues de control dels ciclistes envaint el carril contrari. També es comptabilitzen agressions per part de conductors a ciclistes; l’obertura de portes de turismes sense precaució, tirant a terra així al ciclista o pèrdues de control per part dels turismes, atropellant als ciclistes.

Les mesures tendents a reduir l’accidentalitat aporten altres beneficis afegits. D’una banda es pacifica el trànsit, millora la qualitat de vida dels ciutadans i s’aconsegueix una mobilitat sostenible i més respectuosa amb l’entorn. Estes mesures tenen altres beneficis directes sobre la circulació: es poden reduir les lesions causades, reduint la possibilitat de mort del ciclista, i es millora la convivència en la calçada.

Font: Ajuntament de Cullera

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.