11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Cullera registra 60 accidents amb bicicletes implicades en aquesta dècada

 

La bicicleta és un dels vehicles més vulnerables en la calçada. Així ho evidencia un informe de sinistralitat elaborat per la Policia Local de Cullera que comptabilitza un total de 60 accidents amb bicicletes implicades des de l’any 2010 fins a 2018.

La majoria dels sinistres tenen caràcter lleu, però s’han arribat a registrar casos de ferits greus, segons recullen les estadístiques del Cos policial cullerenc. Este nombre d’accidents evidencia la necessitat de prendre mesures de protecció per a garantir la seguretat viària dels ciclistes així com de la resta de vehicles que es veuen implicats, ja que les bicis són un dels elements més febles de la cadena donada la desprotecció que suposa l’ús d’este vehicle enfront d’altres motoritzats.

La construcció de carrils bici com a vies segures s’erigeix en una de les solucions més viables i segures per a tractar de reduir el nombre de sinistres amb ciclistes, que l’any 2010 van arribar al seu pic més alt amb un total de 14 accidents. En eixe sentit, el municipi de Cullera ve implementant diverses accions encaminades a ampliar el nombre de quilòmetres de carril bici disponibles. D’una banda, s’ha construït una via ciclopeatonal en el Primer Coll mentre que en l’actualitat està en desenvolupament un ambiciós carril bici que vertebra el nucli urbà, unint l’estació de Renfe amb la platja.

Diverses causes als accidents

La casuística dels accidents és molt variada. Així, es troben des de col·lisions amb turismes fins a motocicletes que s’han emportat per davant bicicletes, passant fins i tot per pèrdues de control dels ciclistes envaint el carril contrari. També es comptabilitzen agressions per part de conductors a ciclistes; l’obertura de portes de turismes sense precaució, tirant a terra així al ciclista o pèrdues de control per part dels turismes, atropellant als ciclistes.

Les mesures tendents a reduir l’accidentalitat aporten altres beneficis afegits. D’una banda es pacifica el trànsit, millora la qualitat de vida dels ciutadans i s’aconsegueix una mobilitat sostenible i més respectuosa amb l’entorn. Estes mesures tenen altres beneficis directes sobre la circulació: es poden reduir les lesions causades, reduint la possibilitat de mort del ciclista, i es millora la convivència en la calçada.

Font: Ajuntament de Cullera

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.