Cullera registra 60 accidents amb bicicletes implicades en aquesta dècada

 

La bicicleta és un dels vehicles més vulnerables en la calçada. Així ho evidencia un informe de sinistralitat elaborat per la Policia Local de Cullera que comptabilitza un total de 60 accidents amb bicicletes implicades des de l’any 2010 fins a 2018.

La majoria dels sinistres tenen caràcter lleu, però s’han arribat a registrar casos de ferits greus, segons recullen les estadístiques del Cos policial cullerenc. Este nombre d’accidents evidencia la necessitat de prendre mesures de protecció per a garantir la seguretat viària dels ciclistes així com de la resta de vehicles que es veuen implicats, ja que les bicis són un dels elements més febles de la cadena donada la desprotecció que suposa l’ús d’este vehicle enfront d’altres motoritzats.

La construcció de carrils bici com a vies segures s’erigeix en una de les solucions més viables i segures per a tractar de reduir el nombre de sinistres amb ciclistes, que l’any 2010 van arribar al seu pic més alt amb un total de 14 accidents. En eixe sentit, el municipi de Cullera ve implementant diverses accions encaminades a ampliar el nombre de quilòmetres de carril bici disponibles. D’una banda, s’ha construït una via ciclopeatonal en el Primer Coll mentre que en l’actualitat està en desenvolupament un ambiciós carril bici que vertebra el nucli urbà, unint l’estació de Renfe amb la platja.

Diverses causes als accidents

La casuística dels accidents és molt variada. Així, es troben des de col·lisions amb turismes fins a motocicletes que s’han emportat per davant bicicletes, passant fins i tot per pèrdues de control dels ciclistes envaint el carril contrari. També es comptabilitzen agressions per part de conductors a ciclistes; l’obertura de portes de turismes sense precaució, tirant a terra així al ciclista o pèrdues de control per part dels turismes, atropellant als ciclistes.

Les mesures tendents a reduir l’accidentalitat aporten altres beneficis afegits. D’una banda es pacifica el trànsit, millora la qualitat de vida dels ciutadans i s’aconsegueix una mobilitat sostenible i més respectuosa amb l’entorn. Estes mesures tenen altres beneficis directes sobre la circulació: es poden reduir les lesions causades, reduint la possibilitat de mort del ciclista, i es millora la convivència en la calçada.

Font: Ajuntament de Cullera

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.