Cullera registra 60 accidents amb bicicletes implicades en aquesta dècada

 

La bicicleta és un dels vehicles més vulnerables en la calçada. Així ho evidencia un informe de sinistralitat elaborat per la Policia Local de Cullera que comptabilitza un total de 60 accidents amb bicicletes implicades des de l’any 2010 fins a 2018.

La majoria dels sinistres tenen caràcter lleu, però s’han arribat a registrar casos de ferits greus, segons recullen les estadístiques del Cos policial cullerenc. Este nombre d’accidents evidencia la necessitat de prendre mesures de protecció per a garantir la seguretat viària dels ciclistes així com de la resta de vehicles que es veuen implicats, ja que les bicis són un dels elements més febles de la cadena donada la desprotecció que suposa l’ús d’este vehicle enfront d’altres motoritzats.

La construcció de carrils bici com a vies segures s’erigeix en una de les solucions més viables i segures per a tractar de reduir el nombre de sinistres amb ciclistes, que l’any 2010 van arribar al seu pic més alt amb un total de 14 accidents. En eixe sentit, el municipi de Cullera ve implementant diverses accions encaminades a ampliar el nombre de quilòmetres de carril bici disponibles. D’una banda, s’ha construït una via ciclopeatonal en el Primer Coll mentre que en l’actualitat està en desenvolupament un ambiciós carril bici que vertebra el nucli urbà, unint l’estació de Renfe amb la platja.

Diverses causes als accidents

La casuística dels accidents és molt variada. Així, es troben des de col·lisions amb turismes fins a motocicletes que s’han emportat per davant bicicletes, passant fins i tot per pèrdues de control dels ciclistes envaint el carril contrari. També es comptabilitzen agressions per part de conductors a ciclistes; l’obertura de portes de turismes sense precaució, tirant a terra així al ciclista o pèrdues de control per part dels turismes, atropellant als ciclistes.

Les mesures tendents a reduir l’accidentalitat aporten altres beneficis afegits. D’una banda es pacifica el trànsit, millora la qualitat de vida dels ciutadans i s’aconsegueix una mobilitat sostenible i més respectuosa amb l’entorn. Estes mesures tenen altres beneficis directes sobre la circulació: es poden reduir les lesions causades, reduint la possibilitat de mort del ciclista, i es millora la convivència en la calçada.

Font: Ajuntament de Cullera

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.