Cullera registra 60 accidents amb bicicletes implicades en aquesta dècada

 

La bicicleta és un dels vehicles més vulnerables en la calçada. Així ho evidencia un informe de sinistralitat elaborat per la Policia Local de Cullera que comptabilitza un total de 60 accidents amb bicicletes implicades des de l’any 2010 fins a 2018.

La majoria dels sinistres tenen caràcter lleu, però s’han arribat a registrar casos de ferits greus, segons recullen les estadístiques del Cos policial cullerenc. Este nombre d’accidents evidencia la necessitat de prendre mesures de protecció per a garantir la seguretat viària dels ciclistes així com de la resta de vehicles que es veuen implicats, ja que les bicis són un dels elements més febles de la cadena donada la desprotecció que suposa l’ús d’este vehicle enfront d’altres motoritzats.

La construcció de carrils bici com a vies segures s’erigeix en una de les solucions més viables i segures per a tractar de reduir el nombre de sinistres amb ciclistes, que l’any 2010 van arribar al seu pic més alt amb un total de 14 accidents. En eixe sentit, el municipi de Cullera ve implementant diverses accions encaminades a ampliar el nombre de quilòmetres de carril bici disponibles. D’una banda, s’ha construït una via ciclopeatonal en el Primer Coll mentre que en l’actualitat està en desenvolupament un ambiciós carril bici que vertebra el nucli urbà, unint l’estació de Renfe amb la platja.

Diverses causes als accidents

La casuística dels accidents és molt variada. Així, es troben des de col·lisions amb turismes fins a motocicletes que s’han emportat per davant bicicletes, passant fins i tot per pèrdues de control dels ciclistes envaint el carril contrari. També es comptabilitzen agressions per part de conductors a ciclistes; l’obertura de portes de turismes sense precaució, tirant a terra així al ciclista o pèrdues de control per part dels turismes, atropellant als ciclistes.

Les mesures tendents a reduir l’accidentalitat aporten altres beneficis afegits. D’una banda es pacifica el trànsit, millora la qualitat de vida dels ciutadans i s’aconsegueix una mobilitat sostenible i més respectuosa amb l’entorn. Estes mesures tenen altres beneficis directes sobre la circulació: es poden reduir les lesions causades, reduint la possibilitat de mort del ciclista, i es millora la convivència en la calçada.

Font: Ajuntament de Cullera

Últimes notícies

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.