Demanen cinc anys de presó per a un jove que va fugir després d’atropellar mortalment un altre a Castelló

Un jove s'enfronta a cinc anys de presó per atropellar mortalment un altre i després donar-se a la fuga a Castelló, en l'avinguda Maria Cristina. Els fets van ocórrer en 2017 quan el conductor, que en eixe moment tenia 19 anys va arrossegar la víctima, de 26 i després va ometre el deure de socors fugant-se del lloc de l'accident. L'Audiència Provincial de Castelló celebrarà els dies 14 i 15 de gener el judici. El jove s'enfronta a cinc anys de presó i a 183.741 euros d'indemnització per als pares i germans de la víctima. Està acusat dels delictes d'homicidi per imprudència greu i omissió del deure de socors. Segons el relat dels fets del Ministeri Públic, el processat circulava sobre les 4.30 hores de l'1 d'octubre del 2017 pel carril dret de la rotonda de la plaça Maria Agustina. Es va parar en un semàfor en roig i al posar-se en verd va accelerar bruscament i va canviar precipitadament de carril. Segons l'escrit, un altre cotxe, testimoni dels fets, va haver de parar davant l'arriscada i veloç maniobra de l'acusat. 

Fou en eixe moment quan l'acusat va emprendre una «boja» trajectòria amb una velocitat «absolutament inapropiada» i va arrossegar a Alejandro Carbajo, la víctima que caminava a peu. Va eixir desplaçat per damunt del cotxe i va caure contra terra, sofrint un traumatisme cranioencefàlic greu, amb una extensa hemorràgia subdural. Quatre hores després el jove va faltar en l'Hospital General de Castelló.

Després de l'atropellament, l'autor de l'homicidi va fugir precipitadament del lloc sense reduir la velocitat amb «absolut menyspreu» per les conseqüències dels seus actes i desatenent a la víctima. L'acusat va estar 15 hores fugit fins que la Policia Local de Castelló el va localitzar en el seu domicili i va procedir a arrestar-lo. Les proves d'alcohol i drogues van donar negatiu, però van ser fetes 20 hores després de l'atropellament. Un veí que va presenciar els fets va ser qui va facilitar la detenció del jove, ja que havia vist la matrícula del cotxe. Després d'investigar diverses matrícules van poder donar amb l'autor de l'atropellament. Ara s'enfronta a cinc anys de presó.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.