Demanen cinc anys de presó per a un jove que va fugir després d’atropellar mortalment un altre a Castelló

Un jove s'enfronta a cinc anys de presó per atropellar mortalment un altre i després donar-se a la fuga a Castelló, en l'avinguda Maria Cristina. Els fets van ocórrer en 2017 quan el conductor, que en eixe moment tenia 19 anys va arrossegar la víctima, de 26 i després va ometre el deure de socors fugant-se del lloc de l'accident. L'Audiència Provincial de Castelló celebrarà els dies 14 i 15 de gener el judici. El jove s'enfronta a cinc anys de presó i a 183.741 euros d'indemnització per als pares i germans de la víctima. Està acusat dels delictes d'homicidi per imprudència greu i omissió del deure de socors. Segons el relat dels fets del Ministeri Públic, el processat circulava sobre les 4.30 hores de l'1 d'octubre del 2017 pel carril dret de la rotonda de la plaça Maria Agustina. Es va parar en un semàfor en roig i al posar-se en verd va accelerar bruscament i va canviar precipitadament de carril. Segons l'escrit, un altre cotxe, testimoni dels fets, va haver de parar davant l'arriscada i veloç maniobra de l'acusat. 

Fou en eixe moment quan l'acusat va emprendre una «boja» trajectòria amb una velocitat «absolutament inapropiada» i va arrossegar a Alejandro Carbajo, la víctima que caminava a peu. Va eixir desplaçat per damunt del cotxe i va caure contra terra, sofrint un traumatisme cranioencefàlic greu, amb una extensa hemorràgia subdural. Quatre hores després el jove va faltar en l'Hospital General de Castelló.

Després de l'atropellament, l'autor de l'homicidi va fugir precipitadament del lloc sense reduir la velocitat amb «absolut menyspreu» per les conseqüències dels seus actes i desatenent a la víctima. L'acusat va estar 15 hores fugit fins que la Policia Local de Castelló el va localitzar en el seu domicili i va procedir a arrestar-lo. Les proves d'alcohol i drogues van donar negatiu, però van ser fetes 20 hores després de l'atropellament. Un veí que va presenciar els fets va ser qui va facilitar la detenció del jove, ja que havia vist la matrícula del cotxe. Després d'investigar diverses matrícules van poder donar amb l'autor de l'atropellament. Ara s'enfronta a cinc anys de presó.

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.