Demanen cinc anys de presó per a un jove que va fugir després d’atropellar mortalment un altre a Castelló

Un jove s'enfronta a cinc anys de presó per atropellar mortalment un altre i després donar-se a la fuga a Castelló, en l'avinguda Maria Cristina. Els fets van ocórrer en 2017 quan el conductor, que en eixe moment tenia 19 anys va arrossegar la víctima, de 26 i després va ometre el deure de socors fugant-se del lloc de l'accident. L'Audiència Provincial de Castelló celebrarà els dies 14 i 15 de gener el judici. El jove s'enfronta a cinc anys de presó i a 183.741 euros d'indemnització per als pares i germans de la víctima. Està acusat dels delictes d'homicidi per imprudència greu i omissió del deure de socors. Segons el relat dels fets del Ministeri Públic, el processat circulava sobre les 4.30 hores de l'1 d'octubre del 2017 pel carril dret de la rotonda de la plaça Maria Agustina. Es va parar en un semàfor en roig i al posar-se en verd va accelerar bruscament i va canviar precipitadament de carril. Segons l'escrit, un altre cotxe, testimoni dels fets, va haver de parar davant l'arriscada i veloç maniobra de l'acusat. 

Fou en eixe moment quan l'acusat va emprendre una «boja» trajectòria amb una velocitat «absolutament inapropiada» i va arrossegar a Alejandro Carbajo, la víctima que caminava a peu. Va eixir desplaçat per damunt del cotxe i va caure contra terra, sofrint un traumatisme cranioencefàlic greu, amb una extensa hemorràgia subdural. Quatre hores després el jove va faltar en l'Hospital General de Castelló.

Després de l'atropellament, l'autor de l'homicidi va fugir precipitadament del lloc sense reduir la velocitat amb «absolut menyspreu» per les conseqüències dels seus actes i desatenent a la víctima. L'acusat va estar 15 hores fugit fins que la Policia Local de Castelló el va localitzar en el seu domicili i va procedir a arrestar-lo. Les proves d'alcohol i drogues van donar negatiu, però van ser fetes 20 hores després de l'atropellament. Un veí que va presenciar els fets va ser qui va facilitar la detenció del jove, ja que havia vist la matrícula del cotxe. Després d'investigar diverses matrícules van poder donar amb l'autor de l'atropellament. Ara s'enfronta a cinc anys de presó.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.