Demanen cinc anys de presó per a un jove que va fugir després d’atropellar mortalment un altre a Castelló

Un jove s'enfronta a cinc anys de presó per atropellar mortalment un altre i després donar-se a la fuga a Castelló, en l'avinguda Maria Cristina. Els fets van ocórrer en 2017 quan el conductor, que en eixe moment tenia 19 anys va arrossegar la víctima, de 26 i després va ometre el deure de socors fugant-se del lloc de l'accident. L'Audiència Provincial de Castelló celebrarà els dies 14 i 15 de gener el judici. El jove s'enfronta a cinc anys de presó i a 183.741 euros d'indemnització per als pares i germans de la víctima. Està acusat dels delictes d'homicidi per imprudència greu i omissió del deure de socors. Segons el relat dels fets del Ministeri Públic, el processat circulava sobre les 4.30 hores de l'1 d'octubre del 2017 pel carril dret de la rotonda de la plaça Maria Agustina. Es va parar en un semàfor en roig i al posar-se en verd va accelerar bruscament i va canviar precipitadament de carril. Segons l'escrit, un altre cotxe, testimoni dels fets, va haver de parar davant l'arriscada i veloç maniobra de l'acusat. 

Fou en eixe moment quan l'acusat va emprendre una «boja» trajectòria amb una velocitat «absolutament inapropiada» i va arrossegar a Alejandro Carbajo, la víctima que caminava a peu. Va eixir desplaçat per damunt del cotxe i va caure contra terra, sofrint un traumatisme cranioencefàlic greu, amb una extensa hemorràgia subdural. Quatre hores després el jove va faltar en l'Hospital General de Castelló.

Després de l'atropellament, l'autor de l'homicidi va fugir precipitadament del lloc sense reduir la velocitat amb «absolut menyspreu» per les conseqüències dels seus actes i desatenent a la víctima. L'acusat va estar 15 hores fugit fins que la Policia Local de Castelló el va localitzar en el seu domicili i va procedir a arrestar-lo. Les proves d'alcohol i drogues van donar negatiu, però van ser fetes 20 hores després de l'atropellament. Un veí que va presenciar els fets va ser qui va facilitar la detenció del jove, ja que havia vist la matrícula del cotxe. Després d'investigar diverses matrícules van poder donar amb l'autor de l'atropellament. Ara s'enfronta a cinc anys de presó.

Últimes notícies

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.