17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La denúncia d’un veí de Monòver acaba amb dos detinguts en Burgos i 35 estafes aclarides en tota Espanya

 

Dos persones han sigut detingudes en Aranda de Duero (Burgos) com a presumptes autores de 35 delictes d’estafa i dos d’usurpació de l’estat civil en Alacant. Segons informa la Direcció de la Guàrdia Civil de la Comandància d’Alacant, els delictes es van cometre en l’any 2018.

 

35 delictes aclarits per una denúncia d’un veí de Monòver

El passat 2 de juny de 2020 un veí de Monòver, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), va interposar una denúncia davant l’Equip ROCA d’Ibi per una presumpta estafa, en haver pagat 250 euros per a comprar un gos a través d’una coneguda pàgina d’internet dedicada a la compravenda d’objectes de segona mà

 

Una volta fet el pagament, el suposat venedor va intentar que li fera un segon abonament, d’altres 250 euros, perquè l’estafador assegurava que no havia rebut la quantitat convinguda. El denunciant va verificar amb el seu banc que els diners sí havien sigut rebuts, pel que va començar a sospitar que podria ser una estafa

 

Davant la negativa del comprador a fer el segon pagament, el suposat venedor li va enviar una fotografia amb un DNI, amb la finalitat de transmetre confiança a la víctima. A pesar d’això, el veí de Monòver no va arribar a caure en l’estafa per segona volta i va poder verificar que les seues sospites no eren infundades, ja que mai va arribar a rebre el gosset.

 

Sempre el mateix modus operandi

Una volta fetes les primeres gestions, es va saber que la persona que figurava com a titular del DNI enviat per part de l’estafador, constava en la base de dades policial com a autor d’altres estafes, comeses en diferents províncies. Per a unificar criteris i poder avançar en la investigació, es van estudiar totes eixes denúncies prèvies i es va poder saber que, en totes elles, s’havia rebut la mateixa fotografia amb eixe mateix document d’identitat i que totes les estafes s’havien fet amb el mateix modus operandi, encara que utilitzant diferents números de telèfon mòbil.

 

Gràcies a la investigació es va poder determinar que la persona titular d’este DNI en realitat es tractava d’una víctima més dels presumptes venedors, que estarien usurpant la seua identitat per a continuar cometent estafes. Esta víctima va interposar una denúncia el mes de març de 2020, davant la Policia Nacional d’Almeria, per haver patit una estafa amb les mateixes característiques. En esta ocasió, va ser el denunciant qui va enviar als estafadors una fotografia amb el seu DNI i a ell li van enviar una d’un DNI d’una altra persona estafada l’any 2019, identitat que els investigadors van poder confirmar que van arribar a usar durant més de 14 mesos.

 

Quant a la forma de pagament exigida pels estafadors, s’ha constatat que era sempre la mateixa en tots els delictes: els diners són ingressats per la víctima directament en un caixer automàtic, prèviament convingut i sol·licitat pel suposat venedor, a través d’una plataforma digital. L’estafador, per a poder extraure l’efectiu, rep una clau numèrica en el seu telèfon mòbil que és enviada a una aplicació de missatgeria instantània. D’esta manera l’estafador obté els diners del caixer sense necessitat d’aportar cap classe de document que acredite la seua identitat. 

 

D’esta forma, els estafadors s’haurien fet amb més de 2.000 euros de manera fraudulenta, és a dir, amb vendes que mai arribarien a materialitzar-se. 

 

Dos xics detinguts en Burgos

Finalment, els agents de l’Equip ROCA d’Ibi han donat amb la identitat vertadera dels dos presumptes estafadors; un espanyol de 20 anys i un romanés de 21, els dos establits en la localitat d’Aranda de Duero (Burgos). Els dos han sigut detinguts este dilluns 6 de juliol, gràcies a la col·laboració de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Burgos, que ha fet les detencions.

 

Se’ls imputen un total de 8 delictes d’estafa i 2 delictes d’usurpació d’estat civil, comesos en el que portem d’any 2020 i s’han aclarit altres 27 delictes lleus d’estafa, comesos durant els anys 2018 i 2019, si bé estos últims 27 no se’ls podrien imputar judicialment, pel fet que haurien prescrit.

 

Les províncies afectades per les numeroses estafes d’estes dos persones són Alacant, Almeria, Huelva, Múrcia, Palència, Pontevedra, Toledo i Sevilla. L’operació continua oberta per a aclarir l’existència de més possibles perjudicats.

 

Els dos detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial competent, el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Novelda (Alacant), qui ha decretat l’ingrés en presó provisional d’un d’ells, el xic de 21 anys, a l’espera de juí.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.