17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

La denúncia d’un veí de Monòver acaba amb dos detinguts en Burgos i 35 estafes aclarides en tota Espanya

 

Dos persones han sigut detingudes en Aranda de Duero (Burgos) com a presumptes autores de 35 delictes d’estafa i dos d’usurpació de l’estat civil en Alacant. Segons informa la Direcció de la Guàrdia Civil de la Comandància d’Alacant, els delictes es van cometre en l’any 2018.

 

35 delictes aclarits per una denúncia d’un veí de Monòver

El passat 2 de juny de 2020 un veí de Monòver, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), va interposar una denúncia davant l’Equip ROCA d’Ibi per una presumpta estafa, en haver pagat 250 euros per a comprar un gos a través d’una coneguda pàgina d’internet dedicada a la compravenda d’objectes de segona mà

 

Una volta fet el pagament, el suposat venedor va intentar que li fera un segon abonament, d’altres 250 euros, perquè l’estafador assegurava que no havia rebut la quantitat convinguda. El denunciant va verificar amb el seu banc que els diners sí havien sigut rebuts, pel que va començar a sospitar que podria ser una estafa

 

Davant la negativa del comprador a fer el segon pagament, el suposat venedor li va enviar una fotografia amb un DNI, amb la finalitat de transmetre confiança a la víctima. A pesar d’això, el veí de Monòver no va arribar a caure en l’estafa per segona volta i va poder verificar que les seues sospites no eren infundades, ja que mai va arribar a rebre el gosset.

 

Sempre el mateix modus operandi

Una volta fetes les primeres gestions, es va saber que la persona que figurava com a titular del DNI enviat per part de l’estafador, constava en la base de dades policial com a autor d’altres estafes, comeses en diferents províncies. Per a unificar criteris i poder avançar en la investigació, es van estudiar totes eixes denúncies prèvies i es va poder saber que, en totes elles, s’havia rebut la mateixa fotografia amb eixe mateix document d’identitat i que totes les estafes s’havien fet amb el mateix modus operandi, encara que utilitzant diferents números de telèfon mòbil.

 

Gràcies a la investigació es va poder determinar que la persona titular d’este DNI en realitat es tractava d’una víctima més dels presumptes venedors, que estarien usurpant la seua identitat per a continuar cometent estafes. Esta víctima va interposar una denúncia el mes de març de 2020, davant la Policia Nacional d’Almeria, per haver patit una estafa amb les mateixes característiques. En esta ocasió, va ser el denunciant qui va enviar als estafadors una fotografia amb el seu DNI i a ell li van enviar una d’un DNI d’una altra persona estafada l’any 2019, identitat que els investigadors van poder confirmar que van arribar a usar durant més de 14 mesos.

 

Quant a la forma de pagament exigida pels estafadors, s’ha constatat que era sempre la mateixa en tots els delictes: els diners són ingressats per la víctima directament en un caixer automàtic, prèviament convingut i sol·licitat pel suposat venedor, a través d’una plataforma digital. L’estafador, per a poder extraure l’efectiu, rep una clau numèrica en el seu telèfon mòbil que és enviada a una aplicació de missatgeria instantània. D’esta manera l’estafador obté els diners del caixer sense necessitat d’aportar cap classe de document que acredite la seua identitat. 

 

D’esta forma, els estafadors s’haurien fet amb més de 2.000 euros de manera fraudulenta, és a dir, amb vendes que mai arribarien a materialitzar-se. 

 

Dos xics detinguts en Burgos

Finalment, els agents de l’Equip ROCA d’Ibi han donat amb la identitat vertadera dels dos presumptes estafadors; un espanyol de 20 anys i un romanés de 21, els dos establits en la localitat d’Aranda de Duero (Burgos). Els dos han sigut detinguts este dilluns 6 de juliol, gràcies a la col·laboració de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Burgos, que ha fet les detencions.

 

Se’ls imputen un total de 8 delictes d’estafa i 2 delictes d’usurpació d’estat civil, comesos en el que portem d’any 2020 i s’han aclarit altres 27 delictes lleus d’estafa, comesos durant els anys 2018 i 2019, si bé estos últims 27 no se’ls podrien imputar judicialment, pel fet que haurien prescrit.

 

Les províncies afectades per les numeroses estafes d’estes dos persones són Alacant, Almeria, Huelva, Múrcia, Palència, Pontevedra, Toledo i Sevilla. L’operació continua oberta per a aclarir l’existència de més possibles perjudicats.

 

Els dos detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial competent, el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Novelda (Alacant), qui ha decretat l’ingrés en presó provisional d’un d’ells, el xic de 21 anys, a l’espera de juí.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges