La denúncia d’un veí de Monòver acaba amb dos detinguts en Burgos i 35 estafes aclarides en tota Espanya

 

Dos persones han sigut detingudes en Aranda de Duero (Burgos) com a presumptes autores de 35 delictes d’estafa i dos d’usurpació de l’estat civil en Alacant. Segons informa la Direcció de la Guàrdia Civil de la Comandància d’Alacant, els delictes es van cometre en l’any 2018.

 

35 delictes aclarits per una denúncia d’un veí de Monòver

El passat 2 de juny de 2020 un veí de Monòver, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), va interposar una denúncia davant l’Equip ROCA d’Ibi per una presumpta estafa, en haver pagat 250 euros per a comprar un gos a través d’una coneguda pàgina d’internet dedicada a la compravenda d’objectes de segona mà

 

Una volta fet el pagament, el suposat venedor va intentar que li fera un segon abonament, d’altres 250 euros, perquè l’estafador assegurava que no havia rebut la quantitat convinguda. El denunciant va verificar amb el seu banc que els diners sí havien sigut rebuts, pel que va començar a sospitar que podria ser una estafa

 

Davant la negativa del comprador a fer el segon pagament, el suposat venedor li va enviar una fotografia amb un DNI, amb la finalitat de transmetre confiança a la víctima. A pesar d’això, el veí de Monòver no va arribar a caure en l’estafa per segona volta i va poder verificar que les seues sospites no eren infundades, ja que mai va arribar a rebre el gosset.

 

Sempre el mateix modus operandi

Una volta fetes les primeres gestions, es va saber que la persona que figurava com a titular del DNI enviat per part de l’estafador, constava en la base de dades policial com a autor d’altres estafes, comeses en diferents províncies. Per a unificar criteris i poder avançar en la investigació, es van estudiar totes eixes denúncies prèvies i es va poder saber que, en totes elles, s’havia rebut la mateixa fotografia amb eixe mateix document d’identitat i que totes les estafes s’havien fet amb el mateix modus operandi, encara que utilitzant diferents números de telèfon mòbil.

 

Gràcies a la investigació es va poder determinar que la persona titular d’este DNI en realitat es tractava d’una víctima més dels presumptes venedors, que estarien usurpant la seua identitat per a continuar cometent estafes. Esta víctima va interposar una denúncia el mes de març de 2020, davant la Policia Nacional d’Almeria, per haver patit una estafa amb les mateixes característiques. En esta ocasió, va ser el denunciant qui va enviar als estafadors una fotografia amb el seu DNI i a ell li van enviar una d’un DNI d’una altra persona estafada l’any 2019, identitat que els investigadors van poder confirmar que van arribar a usar durant més de 14 mesos.

 

Quant a la forma de pagament exigida pels estafadors, s’ha constatat que era sempre la mateixa en tots els delictes: els diners són ingressats per la víctima directament en un caixer automàtic, prèviament convingut i sol·licitat pel suposat venedor, a través d’una plataforma digital. L’estafador, per a poder extraure l’efectiu, rep una clau numèrica en el seu telèfon mòbil que és enviada a una aplicació de missatgeria instantània. D’esta manera l’estafador obté els diners del caixer sense necessitat d’aportar cap classe de document que acredite la seua identitat. 

 

D’esta forma, els estafadors s’haurien fet amb més de 2.000 euros de manera fraudulenta, és a dir, amb vendes que mai arribarien a materialitzar-se. 

 

Dos xics detinguts en Burgos

Finalment, els agents de l’Equip ROCA d’Ibi han donat amb la identitat vertadera dels dos presumptes estafadors; un espanyol de 20 anys i un romanés de 21, els dos establits en la localitat d’Aranda de Duero (Burgos). Els dos han sigut detinguts este dilluns 6 de juliol, gràcies a la col·laboració de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Burgos, que ha fet les detencions.

 

Se’ls imputen un total de 8 delictes d’estafa i 2 delictes d’usurpació d’estat civil, comesos en el que portem d’any 2020 i s’han aclarit altres 27 delictes lleus d’estafa, comesos durant els anys 2018 i 2019, si bé estos últims 27 no se’ls podrien imputar judicialment, pel fet que haurien prescrit.

 

Les províncies afectades per les numeroses estafes d’estes dos persones són Alacant, Almeria, Huelva, Múrcia, Palència, Pontevedra, Toledo i Sevilla. L’operació continua oberta per a aclarir l’existència de més possibles perjudicats.

 

Els dos detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial competent, el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Novelda (Alacant), qui ha decretat l’ingrés en presó provisional d’un d’ells, el xic de 21 anys, a l’espera de juí.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.