Denunciat després que els seus gossos s’escaparen i mataren a altres quatre a Castelló

La Guàrdia Civil ha denunciat per danys i maltracte animal al propietari de dos gossos de raça perillosa que no tenien llicència i que van causar la mort a quatre cans després d'escapar-se i accedir a una finca en la localitat castellonenca de Betxí.

 

L'actuació es va iniciar quan els agents de la Guàrdia Civil pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de Borriana van tindre coneixement per part d'un ciutadà de Betxí que quatre gossos que es trobaven en la seua finca havien patit l'atac d'altres gossos i els havien matat. Els gossos de raça perillosa havien accedit a la seua propietat després d'alçar la tanca perimetral del terreny.

Es va iniciar una recerca per a resoldre els fets i van localitzar una finca a uns 250 metres de distància de la propietat en la qual van ocórrer els fets en la qual hi havia dos gossos de raça pit bull terrier. Van identificar a l'amo dels animals i se li va sol·licitar la documentació corresponent, encara que solament va aportar una llicència administrativa que no ho habilitava per a la tinença d'animals potencialment perillosos en este lloc.

 

Els agents van poder descobrir que els gossos atacants no estaven inscrits en el cens municipal de Betxí i la tanca no tenia el permís municipal d'obra. També van apreciar que la tanca no oferia les condicions idònies de seguretat per a la tinença d'animals considerats potencialment perillosos, ja que s'havien escapat contínuament de la propietat i havien causat danys i la mort dels quatre gossos.

 

Per tot açò es va procedir a la recerca d'un home, veí de Vila-real, com a suposat autor d'un delicte de danys i maltracte animal.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.