Denunciat després que els seus gossos s’escaparen i mataren a altres quatre a Castelló

La Guàrdia Civil ha denunciat per danys i maltracte animal al propietari de dos gossos de raça perillosa que no tenien llicència i que van causar la mort a quatre cans després d'escapar-se i accedir a una finca en la localitat castellonenca de Betxí.

 

L'actuació es va iniciar quan els agents de la Guàrdia Civil pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de Borriana van tindre coneixement per part d'un ciutadà de Betxí que quatre gossos que es trobaven en la seua finca havien patit l'atac d'altres gossos i els havien matat. Els gossos de raça perillosa havien accedit a la seua propietat després d'alçar la tanca perimetral del terreny.

Es va iniciar una recerca per a resoldre els fets i van localitzar una finca a uns 250 metres de distància de la propietat en la qual van ocórrer els fets en la qual hi havia dos gossos de raça pit bull terrier. Van identificar a l'amo dels animals i se li va sol·licitar la documentació corresponent, encara que solament va aportar una llicència administrativa que no ho habilitava per a la tinença d'animals potencialment perillosos en este lloc.

 

Els agents van poder descobrir que els gossos atacants no estaven inscrits en el cens municipal de Betxí i la tanca no tenia el permís municipal d'obra. També van apreciar que la tanca no oferia les condicions idònies de seguretat per a la tinença d'animals considerats potencialment perillosos, ja que s'havien escapat contínuament de la propietat i havien causat danys i la mort dels quatre gossos.

 

Per tot açò es va procedir a la recerca d'un home, veí de Vila-real, com a suposat autor d'un delicte de danys i maltracte animal.

 

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.