Denuncien la brutalitat dels ‘bous a la mar’ que se celebren a Dénia

AnimaNaturalis i CAS International han documentat el maltractament animal durant els festejos taurins de ‘Bous a la Mar’, una de les celebracions més polèmiques i que tenen lloc cada mes durant les festes patronals a Dénia.

L’objectiu és retratar la brutalitat amb la qual es tracta als animals, en les quals desenes de persones els assetgen amb insistència i els inciten perquè caiguen a la mar. Fins i tot a vegades els colpegen parapetant-se en els barrots de protecció.

En aquesta ocasió, els festejos van començar el passat 9 de juliol i acabaran aquest diumenge 17 de juliol. En total, seran 16 sessions en què hauran soltat un total de 96 caps de bestiar més els cabestres, primer pels carrers i després en una plaça muntada amb una part oberta a la mar, per a intentar que bous i vaques perseguisquen els aficionats fins a caure a l’aigua.

Una vegada cauen a l’aigua, des d’unes llanxes se’ls remolca fins al port, mitjançant sogues lligades al cap. Les agarren per les banyes mentre els caps de bestiar forcegen i tracten de mantindre’s a flotació. “Els bous i les vaques, com la majoria de mamífers, saben nadar per instint, però no és el seu medi natural ni estan acostumades a això, per la qual cosa l’estrés, la paüra i l’angoixa augmenta considerablement”, explica Aïda Gascón, directora d’AnimaNaturalis a Espanya.

En els ‘bous a la mar’, com en la majoria de festejos amb bous als pobles, als animals no se’ls mata, sinó que són retornats a la ramaderia, alguna cosa que, des del punt de vista d’AnimaNaturalis i  CAs International és encara pitjor: “Els animals són retornats a les seues ramaderies en finalitzar l’espectacle, i són utilitzats una vegada i una altra en desenes de pobles durant la temporada. Són bous i vaques de lloguer, que només quan deixen de ser interessants per al xou, les manen a l’escorxador”.

AnimaNaturalis i CAS International asseguren que els ‘bous a la mar’ de Dénia, Xàbia o Benicarló, són un reducte a Espanya. Festes similars en Els Cases d’Alcanar o l’Ampolla, a Catalunya, han deixat de celebrar-se des de 2016, quan la Generalitat va expedientar a aquests municipis després d’una denúncia.

Per a acabar amb les festes cruels a Espanya, AnimaNaturalis i CAS International estan documentant els diferents festejos per tot el país, investigant els diners públics que es destina a aquestes activitats, i recollint signatures en www.fiestascrueles.org

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.