Denuncien la brutalitat dels ‘bous a la mar’ que se celebren a Dénia

AnimaNaturalis i CAS International han documentat el maltractament animal durant els festejos taurins de ‘Bous a la Mar’, una de les celebracions més polèmiques i que tenen lloc cada mes durant les festes patronals a Dénia.

L’objectiu és retratar la brutalitat amb la qual es tracta als animals, en les quals desenes de persones els assetgen amb insistència i els inciten perquè caiguen a la mar. Fins i tot a vegades els colpegen parapetant-se en els barrots de protecció.

En aquesta ocasió, els festejos van començar el passat 9 de juliol i acabaran aquest diumenge 17 de juliol. En total, seran 16 sessions en què hauran soltat un total de 96 caps de bestiar més els cabestres, primer pels carrers i després en una plaça muntada amb una part oberta a la mar, per a intentar que bous i vaques perseguisquen els aficionats fins a caure a l’aigua.

Una vegada cauen a l’aigua, des d’unes llanxes se’ls remolca fins al port, mitjançant sogues lligades al cap. Les agarren per les banyes mentre els caps de bestiar forcegen i tracten de mantindre’s a flotació. “Els bous i les vaques, com la majoria de mamífers, saben nadar per instint, però no és el seu medi natural ni estan acostumades a això, per la qual cosa l’estrés, la paüra i l’angoixa augmenta considerablement”, explica Aïda Gascón, directora d’AnimaNaturalis a Espanya.

En els ‘bous a la mar’, com en la majoria de festejos amb bous als pobles, als animals no se’ls mata, sinó que són retornats a la ramaderia, alguna cosa que, des del punt de vista d’AnimaNaturalis i  CAs International és encara pitjor: “Els animals són retornats a les seues ramaderies en finalitzar l’espectacle, i són utilitzats una vegada i una altra en desenes de pobles durant la temporada. Són bous i vaques de lloguer, que només quan deixen de ser interessants per al xou, les manen a l’escorxador”.

AnimaNaturalis i CAS International asseguren que els ‘bous a la mar’ de Dénia, Xàbia o Benicarló, són un reducte a Espanya. Festes similars en Els Cases d’Alcanar o l’Ampolla, a Catalunya, han deixat de celebrar-se des de 2016, quan la Generalitat va expedientar a aquests municipis després d’una denúncia.

Per a acabar amb les festes cruels a Espanya, AnimaNaturalis i CAS International estan documentant els diferents festejos per tot el país, investigant els diners públics que es destina a aquestes activitats, i recollint signatures en www.fiestascrueles.org

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.