Anuncios

Denuncien la brutalitat dels ‘bous a la mar’ que se celebren a Dénia

AnimaNaturalis i CAS International han documentat el maltractament animal durant els festejos taurins de ‘Bous a la Mar’, una de les celebracions més polèmiques i que tenen lloc cada mes durant les festes patronals a Dénia.

L’objectiu és retratar la brutalitat amb la qual es tracta als animals, en les quals desenes de persones els assetgen amb insistència i els inciten perquè caiguen a la mar. Fins i tot a vegades els colpegen parapetant-se en els barrots de protecció.

Anuncios

En aquesta ocasió, els festejos van començar el passat 9 de juliol i acabaran aquest diumenge 17 de juliol. En total, seran 16 sessions en què hauran soltat un total de 96 caps de bestiar més els cabestres, primer pels carrers i després en una plaça muntada amb una part oberta a la mar, per a intentar que bous i vaques perseguisquen els aficionats fins a caure a l’aigua.

Una vegada cauen a l’aigua, des d’unes llanxes se’ls remolca fins al port, mitjançant sogues lligades al cap. Les agarren per les banyes mentre els caps de bestiar forcegen i tracten de mantindre’s a flotació. “Els bous i les vaques, com la majoria de mamífers, saben nadar per instint, però no és el seu medi natural ni estan acostumades a això, per la qual cosa l’estrés, la paüra i l’angoixa augmenta considerablement”, explica Aïda Gascón, directora d’AnimaNaturalis a Espanya.

En els ‘bous a la mar’, com en la majoria de festejos amb bous als pobles, als animals no se’ls mata, sinó que són retornats a la ramaderia, alguna cosa que, des del punt de vista d’AnimaNaturalis i  CAs International és encara pitjor: “Els animals són retornats a les seues ramaderies en finalitzar l’espectacle, i són utilitzats una vegada i una altra en desenes de pobles durant la temporada. Són bous i vaques de lloguer, que només quan deixen de ser interessants per al xou, les manen a l’escorxador”.

AnimaNaturalis i CAS International asseguren que els ‘bous a la mar’ de Dénia, Xàbia o Benicarló, són un reducte a Espanya. Festes similars en Els Cases d’Alcanar o l’Ampolla, a Catalunya, han deixat de celebrar-se des de 2016, quan la Generalitat va expedientar a aquests municipis després d’una denúncia.

Per a acabar amb les festes cruels a Espanya, AnimaNaturalis i CAS International estan documentant els diferents festejos per tot el país, investigant els diners públics que es destina a aquestes activitats, i recollint signatures en www.fiestascrueles.org

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.
Anuncios