7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Denuncien 50 robatoris l’últim mes en urbanitzacions de Manises i Torrent

Lladre

La Policia sospita que alguns dels lladres poden ser d’origen albanés | Pixabay

 

Dos bandes de lladres han protagonitzat este últim mes diferents robatoris en urbanitzacions de les localitats de la comarca de l’Horta Oest (València), com és el cas de Torrent i Manises. En total, s’han denunciat mig centenar.

 

Segons explica ‘Levante-EMV’, en el cas de Torrent ja són trenta els robatoris en l’últim mes i des de la comissaria de la població sospiten de què puguen ser lladres diferents. És més, asseguren que en un dels casos podria ser una banda de ciutadans albanesos i que ha actuat en zones com ara les del Realón, Monte Real i en zones pròximes a la partida del Toll i l’Alberca.

 

Quant a Manises, la situació no és tan greu com en Torrent, però ja es comptabilitzen, com a mínim, 10 robatoris en diferents cases, a pesar de què alguns intents no han tingut èxit. Un dels veïns de la zona explica que els assalts es produïxen sobretot a últimes hores del dia i, fins i tot, de matí.

 

Falta de vigilància

Els veïns de la zona denuncien una falta de vigilància i resposta per part de la Guàrdia Civil i la Policia Local, ja que han hagut de muntar patrulles per a vigilar la urbanització de la Mallà, una de les afectades. Alguns residents asseguren viure «atemorits», ja que no hi ha hagut un compromís d’augmentar la vigilància policial en la zona.

 

D’esta onada de robatoris cal destacar que molts s’han quedat en intents o han sigut pillats pels propietaris, després de trencar portes o les reixes de les cases. Això sí, les vegades que han conseguit entrar han furtat diferents aparells electrònics, com ara mòbils, ordinadors, televisors, però sobretot diners i joies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.