7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Denuncien 50 robatoris l’últim mes en urbanitzacions de Manises i Torrent

Lladre

La Policia sospita que alguns dels lladres poden ser d’origen albanés | Pixabay

 

Dos bandes de lladres han protagonitzat este últim mes diferents robatoris en urbanitzacions de les localitats de la comarca de l’Horta Oest (València), com és el cas de Torrent i Manises. En total, s’han denunciat mig centenar.

 

Segons explica ‘Levante-EMV’, en el cas de Torrent ja són trenta els robatoris en l’últim mes i des de la comissaria de la població sospiten de què puguen ser lladres diferents. És més, asseguren que en un dels casos podria ser una banda de ciutadans albanesos i que ha actuat en zones com ara les del Realón, Monte Real i en zones pròximes a la partida del Toll i l’Alberca.

 

Quant a Manises, la situació no és tan greu com en Torrent, però ja es comptabilitzen, com a mínim, 10 robatoris en diferents cases, a pesar de què alguns intents no han tingut èxit. Un dels veïns de la zona explica que els assalts es produïxen sobretot a últimes hores del dia i, fins i tot, de matí.

 

Falta de vigilància

Els veïns de la zona denuncien una falta de vigilància i resposta per part de la Guàrdia Civil i la Policia Local, ja que han hagut de muntar patrulles per a vigilar la urbanització de la Mallà, una de les afectades. Alguns residents asseguren viure «atemorits», ja que no hi ha hagut un compromís d’augmentar la vigilància policial en la zona.

 

D’esta onada de robatoris cal destacar que molts s’han quedat en intents o han sigut pillats pels propietaris, després de trencar portes o les reixes de les cases. Això sí, les vegades que han conseguit entrar han furtat diferents aparells electrònics, com ara mòbils, ordinadors, televisors, però sobretot diners i joies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.