18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Denuncien 50 robatoris l’últim mes en urbanitzacions de Manises i Torrent

Lladre

La Policia sospita que alguns dels lladres poden ser d’origen albanés | Pixabay

 

Dos bandes de lladres han protagonitzat este últim mes diferents robatoris en urbanitzacions de les localitats de la comarca de l’Horta Oest (València), com és el cas de Torrent i Manises. En total, s’han denunciat mig centenar.

 

Segons explica ‘Levante-EMV’, en el cas de Torrent ja són trenta els robatoris en l’últim mes i des de la comissaria de la població sospiten de què puguen ser lladres diferents. És més, asseguren que en un dels casos podria ser una banda de ciutadans albanesos i que ha actuat en zones com ara les del Realón, Monte Real i en zones pròximes a la partida del Toll i l’Alberca.

 

Quant a Manises, la situació no és tan greu com en Torrent, però ja es comptabilitzen, com a mínim, 10 robatoris en diferents cases, a pesar de què alguns intents no han tingut èxit. Un dels veïns de la zona explica que els assalts es produïxen sobretot a últimes hores del dia i, fins i tot, de matí.

 

Falta de vigilància

Els veïns de la zona denuncien una falta de vigilància i resposta per part de la Guàrdia Civil i la Policia Local, ja que han hagut de muntar patrulles per a vigilar la urbanització de la Mallà, una de les afectades. Alguns residents asseguren viure «atemorits», ja que no hi ha hagut un compromís d’augmentar la vigilància policial en la zona.

 

D’esta onada de robatoris cal destacar que molts s’han quedat en intents o han sigut pillats pels propietaris, després de trencar portes o les reixes de les cases. Això sí, les vegades que han conseguit entrar han furtat diferents aparells electrònics, com ara mòbils, ordinadors, televisors, però sobretot diners i joies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.