14 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Denuncien 50 robatoris l’últim mes en urbanitzacions de Manises i Torrent

Lladre

La Policia sospita que alguns dels lladres poden ser d’origen albanés | Pixabay

 

Dos bandes de lladres han protagonitzat este últim mes diferents robatoris en urbanitzacions de les localitats de la comarca de l’Horta Oest (València), com és el cas de Torrent i Manises. En total, s’han denunciat mig centenar.

 

Segons explica ‘Levante-EMV’, en el cas de Torrent ja són trenta els robatoris en l’últim mes i des de la comissaria de la població sospiten de què puguen ser lladres diferents. És més, asseguren que en un dels casos podria ser una banda de ciutadans albanesos i que ha actuat en zones com ara les del Realón, Monte Real i en zones pròximes a la partida del Toll i l’Alberca.

 

Quant a Manises, la situació no és tan greu com en Torrent, però ja es comptabilitzen, com a mínim, 10 robatoris en diferents cases, a pesar de què alguns intents no han tingut èxit. Un dels veïns de la zona explica que els assalts es produïxen sobretot a últimes hores del dia i, fins i tot, de matí.

 

Falta de vigilància

Els veïns de la zona denuncien una falta de vigilància i resposta per part de la Guàrdia Civil i la Policia Local, ja que han hagut de muntar patrulles per a vigilar la urbanització de la Mallà, una de les afectades. Alguns residents asseguren viure «atemorits», ja que no hi ha hagut un compromís d’augmentar la vigilància policial en la zona.

 

D’esta onada de robatoris cal destacar que molts s’han quedat en intents o han sigut pillats pels propietaris, després de trencar portes o les reixes de les cases. Això sí, les vegades que han conseguit entrar han furtat diferents aparells electrònics, com ara mòbils, ordinadors, televisors, però sobretot diners i joies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.