16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Desapareix la figura del xiquet Jesús del betlem municipal de Castelló i col·loquen en el seu lloc un llaç groc

 

La figura del xiquet Jesús del Betlem que ha instal·lat l’Ajuntament de Castelló al costat de la Cocatedral de Santa María va desaparéixer dimecres passat i en el seu lloc va aparéixer un llaç groc en el qual es podia llegir ‘Amnistia Total’, segons han informat fonts del Grup Popular.

  

Per part seua, fonts municipals han confirmat la desaparició de la figura i han assegurat que en el termini més breu possible serà reposada. Des de la corporació local desconeixen les circumstàncies en les quals es va produir la desaparició i sobre el llaç no tenen constància de com es va col·locar, de qui el va col·locar i si està relacionat amb la desaparició de la figura, precisen.

 

Queixes per part de l’oposició del govern local per este fet

  

Per a la portaveu del Grup Municipal Popular, Begoña Carrasco, el robatori del xiquet Jesús i la seua substitució per un llaç groc és l’«enèsim capítol de la catalanització de la vida municipal que s’està produint a Castelló des que governa el bipartit». «Són de sobres coneguts els suports que Compromís brinda als golpistes independentistes catalans mentre des del PSPV miren cap a un altre costat», ha afegit.

  

Sobre aquest tema, la ‘popular’ ha assenyalat que «ho vam veure fa menys d’una setmana amb la festa de celebració de l’aniversari dels Normes del 32, en la plaça Major, amb crits a favor de la República i dels polítics presos catalans, i poc dies després, amb això». Sobre aquest tema, considera que la «deixadesa» de funcions per part de l’alcaldessa i el seu equip és «total».

  

«Estem davant un fet lamentable que atenta contra el respecte cap als símbols dels castellonencs», ha apuntat Carrasco, per a la qual l’única cosa que està aconseguint aquest govern municipal és «dividir als castellonencs permetent que es generen polèmiques estèrils».

 

Últimes notícies

Llargues cues davant el consolat d’Algèria a Alacant pel procés de regularització

Més de 300 ciutadans algerians fan fila este dimecres davant el consolat a Alacant per a obtindre documentació per a la regularització. La Policia ordena els torns i només accedixen els qui tenen cita.

Vencedor, amb la clàusula de la por, no jugarà davant l’Athletic en San Mamés

El Llevant no pagarà la compensació prevista en la cessió i el migcampista no podrà enfrontar-se al club basc en San Mamés. Ja es va perdre l'anada, saldada 0-2.

La Fundació Bancaixa prorroga fins al 6 d’abril la mostra d’obres mestres de Sorolla

La mostra de la Fundació Bancaixa es prorrogarà dos mesos pel gran acolliment i podrà visitar-se fins al 6 d'abril. Reunix 60 obres clau de la carrera de Sorolla.

Hapoel i València mesuren dubtes en un clima hostil en l’Eurolliga

Hapoel Tel Aviv i València Basket s'enfronten amb 16 victòries i el top-6 en joc, en un ambient tibant i amb antecedents recents dins i fora de la pista. València arriba després del seu pitjor partit del curs; Hapoel arrossega tres derrotes i la disponibilitat de Micic és una incògnita.

Detingut un guàrdia civil en relació amb una trama d’ITV fraudulentes a Ondara

Un guàrdia civil ha sigut detingut per la seua vinculació amb una presumpta trama d'inspeccions irregulars en la ITV d'Ondara. L'operació continua oberta i no s'han donat més detalls; l'agent ha sigut suspés de sou i de feina.

El festival Medusa confirma 130 DJs amb Adrián Mills i els històrics Pastis i Buenri

El festival se celebrarà del 13 al 17 d'agost a Cullera i ha confirmat 130 DJs amb noms com Carl Cox, Miss Monique, Marco Carola o Mau P. L'organització impulsa el House i el Hard Techno i inclou a Pastis i Buenri i a Adrián Mills entre les 12 bombes.

València autoritza 146 xurreries per a Falles i retarda l’inici 11 dies

València ha autoritzat 146 xurreries per a les Falles de 2026 i ha fixat la seua obertura el 2 de març, onze dies més tard que l'any passat. Estaran operatives fins al 19 de març.

València ha autoritzat 146 xurreries per a Falles i retarda 11 dies la seua obertura

L'Ajuntament ha autoritzat 146 xurreries per a les Falles de 2026 i ha fixat la seua obertura el 2 de març, 11 dies més tard, amb activitat fins al 19. La decisió busca evitar molèsties veïnals i respon al fet que entre la Crida i març no hi ha actes al carrer.