Desapareix la figura del xiquet Jesús del betlem municipal de Castelló i col·loquen en el seu lloc un llaç groc

 

La figura del xiquet Jesús del Betlem que ha instal·lat l’Ajuntament de Castelló al costat de la Cocatedral de Santa María va desaparéixer dimecres passat i en el seu lloc va aparéixer un llaç groc en el qual es podia llegir ‘Amnistia Total’, segons han informat fonts del Grup Popular.

  

Per part seua, fonts municipals han confirmat la desaparició de la figura i han assegurat que en el termini més breu possible serà reposada. Des de la corporació local desconeixen les circumstàncies en les quals es va produir la desaparició i sobre el llaç no tenen constància de com es va col·locar, de qui el va col·locar i si està relacionat amb la desaparició de la figura, precisen.

 

Queixes per part de l’oposició del govern local per este fet

  

Per a la portaveu del Grup Municipal Popular, Begoña Carrasco, el robatori del xiquet Jesús i la seua substitució per un llaç groc és l’«enèsim capítol de la catalanització de la vida municipal que s’està produint a Castelló des que governa el bipartit». «Són de sobres coneguts els suports que Compromís brinda als golpistes independentistes catalans mentre des del PSPV miren cap a un altre costat», ha afegit.

  

Sobre aquest tema, la ‘popular’ ha assenyalat que «ho vam veure fa menys d’una setmana amb la festa de celebració de l’aniversari dels Normes del 32, en la plaça Major, amb crits a favor de la República i dels polítics presos catalans, i poc dies després, amb això». Sobre aquest tema, considera que la «deixadesa» de funcions per part de l’alcaldessa i el seu equip és «total».

  

«Estem davant un fet lamentable que atenta contra el respecte cap als símbols dels castellonencs», ha apuntat Carrasco, per a la qual l’única cosa que està aconseguint aquest govern municipal és «dividir als castellonencs permetent que es generen polèmiques estèrils».

 

Últimes notícies

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.
FILMOTECA D'ESTIU