8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Desapareix la figura del xiquet Jesús del betlem municipal de Castelló i col·loquen en el seu lloc un llaç groc

 

La figura del xiquet Jesús del Betlem que ha instal·lat l’Ajuntament de Castelló al costat de la Cocatedral de Santa María va desaparéixer dimecres passat i en el seu lloc va aparéixer un llaç groc en el qual es podia llegir ‘Amnistia Total’, segons han informat fonts del Grup Popular.

  

Per part seua, fonts municipals han confirmat la desaparició de la figura i han assegurat que en el termini més breu possible serà reposada. Des de la corporació local desconeixen les circumstàncies en les quals es va produir la desaparició i sobre el llaç no tenen constància de com es va col·locar, de qui el va col·locar i si està relacionat amb la desaparició de la figura, precisen.

 

Queixes per part de l’oposició del govern local per este fet

  

Per a la portaveu del Grup Municipal Popular, Begoña Carrasco, el robatori del xiquet Jesús i la seua substitució per un llaç groc és l’«enèsim capítol de la catalanització de la vida municipal que s’està produint a Castelló des que governa el bipartit». «Són de sobres coneguts els suports que Compromís brinda als golpistes independentistes catalans mentre des del PSPV miren cap a un altre costat», ha afegit.

  

Sobre aquest tema, la ‘popular’ ha assenyalat que «ho vam veure fa menys d’una setmana amb la festa de celebració de l’aniversari dels Normes del 32, en la plaça Major, amb crits a favor de la República i dels polítics presos catalans, i poc dies després, amb això». Sobre aquest tema, considera que la «deixadesa» de funcions per part de l’alcaldessa i el seu equip és «total».

  

«Estem davant un fet lamentable que atenta contra el respecte cap als símbols dels castellonencs», ha apuntat Carrasco, per a la qual l’única cosa que està aconseguint aquest govern municipal és «dividir als castellonencs permetent que es generen polèmiques estèrils».

 

Últimes notícies

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.

El 6.703, primer premi del Xiquet, repartix sort en 20 municipis valencians

El 6.703 ha aconseguit el primer premi del sorteig de la Loteria del Xiquet, dotat amb 200.000 euros per dècim i dos milions per sèrie. S'ha venut en 20 municipis valencians i en múltiples províncies.

Schareina guanya la tercera etapa de motos del Dakar i s’acosta al líder Sanders

Tosha Schareina es va imposar en la tercera etapa de motos en Alula (422 km) i ja és tercer de la general, a 1.13 de Daniel Sanders i a sis segons de Ricky Brabec.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.