Desarticulada en València una organització que prostituïa a transsexuals i dones

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal que es dedicava a explotar sexualment a transsexuals i dones en pisos de cites en València i en diferents ciutats europees. La investigació es va iniciar gràcies a la denúncia d’una de les víctimes en una comissaria d’Oviedo.

 

Els membres de l’organització es valien de la seua condició de transsexuals per a convéncer a les víctimes per a que vingueren a Espanya i, una volta ací, eren traslladades i prostituïdes en apartaments turístics que reservaven en Holanda, Bèlgica i Itàlia.

 

L’operació ha culminat amb l’entrada i registre de dos cases de cites de València i amb la detenció de la líder de l’organització quan estava a punt d’embarcar en un vol directe a Roma amb una de les víctimes. En total, hi ha tres persones detingudes, dos en València i una en Irun.

 

En els registres es van intervindre telèfons mòbils, documentació relativa als enviaments de diners, bitllets d’avió, quaderns amb anotacions, productes i fàrmacs estimulants sexuals —com viagra, popper o complements vitamínics— i 23.140 euros en efectiu.

 

Captades amb enganys

La líder captava a les víctimes directament o a través de terceres persones i s’aprofitava de la situació de precarietat que patien en Colòmbia. En els seus països d’origen no tenien mitjans econòmics i, en molts casos, residien en barris marginals d’extrema violència o es trobaven en una situació d’exclusió social per ser transsexuals.

 

Per a no cridar l’atenció dels agents en la frontera, la responsable de l’entramat criminal organitzava viatges turístics; finançava i enviava a les víctimes bitllets d’avió d’anada i tornada, reserva d’hotel, segur de viatge i diners en efectiu per a justificar la seua estada. Una volta en Espanya, eren arreplegades per integrants de l’organització i traslladades fins a un pis de cites en València. Allí, els retiraven els diners prestats, els informaven que anaven a exercir la prostitució i que havien contret un deute de 3.000 euros

 

A més, per a evitar la seua fugida, els retiraven el passaport i les tenien controlades 24 hores a través de les encarregades dels pisos. Les víctimes eren obligades a consumir estupefaents amb els clients i havien d’entregar tots els diners que guanyaven, ja que, al deute contret, els sumaven les despeses de lloguer de l’habitació, anuncis en Internet i manutenció.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.