Desarticulada en València una organització que prostituïa a transsexuals i dones

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal que es dedicava a explotar sexualment a transsexuals i dones en pisos de cites en València i en diferents ciutats europees. La investigació es va iniciar gràcies a la denúncia d’una de les víctimes en una comissaria d’Oviedo.

 

Els membres de l’organització es valien de la seua condició de transsexuals per a convéncer a les víctimes per a que vingueren a Espanya i, una volta ací, eren traslladades i prostituïdes en apartaments turístics que reservaven en Holanda, Bèlgica i Itàlia.

 

L’operació ha culminat amb l’entrada i registre de dos cases de cites de València i amb la detenció de la líder de l’organització quan estava a punt d’embarcar en un vol directe a Roma amb una de les víctimes. En total, hi ha tres persones detingudes, dos en València i una en Irun.

 

En els registres es van intervindre telèfons mòbils, documentació relativa als enviaments de diners, bitllets d’avió, quaderns amb anotacions, productes i fàrmacs estimulants sexuals —com viagra, popper o complements vitamínics— i 23.140 euros en efectiu.

 

Captades amb enganys

La líder captava a les víctimes directament o a través de terceres persones i s’aprofitava de la situació de precarietat que patien en Colòmbia. En els seus països d’origen no tenien mitjans econòmics i, en molts casos, residien en barris marginals d’extrema violència o es trobaven en una situació d’exclusió social per ser transsexuals.

 

Per a no cridar l’atenció dels agents en la frontera, la responsable de l’entramat criminal organitzava viatges turístics; finançava i enviava a les víctimes bitllets d’avió d’anada i tornada, reserva d’hotel, segur de viatge i diners en efectiu per a justificar la seua estada. Una volta en Espanya, eren arreplegades per integrants de l’organització i traslladades fins a un pis de cites en València. Allí, els retiraven els diners prestats, els informaven que anaven a exercir la prostitució i que havien contret un deute de 3.000 euros

 

A més, per a evitar la seua fugida, els retiraven el passaport i les tenien controlades 24 hores a través de les encarregades dels pisos. Les víctimes eren obligades a consumir estupefaents amb els clients i havien d’entregar tots els diners que guanyaven, ja que, al deute contret, els sumaven les despeses de lloguer de l’habitació, anuncis en Internet i manutenció.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU