Desarticulada en València una organització que prostituïa a transsexuals i dones

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal que es dedicava a explotar sexualment a transsexuals i dones en pisos de cites en València i en diferents ciutats europees. La investigació es va iniciar gràcies a la denúncia d’una de les víctimes en una comissaria d’Oviedo.

 

Els membres de l’organització es valien de la seua condició de transsexuals per a convéncer a les víctimes per a que vingueren a Espanya i, una volta ací, eren traslladades i prostituïdes en apartaments turístics que reservaven en Holanda, Bèlgica i Itàlia.

 

L’operació ha culminat amb l’entrada i registre de dos cases de cites de València i amb la detenció de la líder de l’organització quan estava a punt d’embarcar en un vol directe a Roma amb una de les víctimes. En total, hi ha tres persones detingudes, dos en València i una en Irun.

 

En els registres es van intervindre telèfons mòbils, documentació relativa als enviaments de diners, bitllets d’avió, quaderns amb anotacions, productes i fàrmacs estimulants sexuals —com viagra, popper o complements vitamínics— i 23.140 euros en efectiu.

 

Captades amb enganys

La líder captava a les víctimes directament o a través de terceres persones i s’aprofitava de la situació de precarietat que patien en Colòmbia. En els seus països d’origen no tenien mitjans econòmics i, en molts casos, residien en barris marginals d’extrema violència o es trobaven en una situació d’exclusió social per ser transsexuals.

 

Per a no cridar l’atenció dels agents en la frontera, la responsable de l’entramat criminal organitzava viatges turístics; finançava i enviava a les víctimes bitllets d’avió d’anada i tornada, reserva d’hotel, segur de viatge i diners en efectiu per a justificar la seua estada. Una volta en Espanya, eren arreplegades per integrants de l’organització i traslladades fins a un pis de cites en València. Allí, els retiraven els diners prestats, els informaven que anaven a exercir la prostitució i que havien contret un deute de 3.000 euros

 

A més, per a evitar la seua fugida, els retiraven el passaport i les tenien controlades 24 hores a través de les encarregades dels pisos. Les víctimes eren obligades a consumir estupefaents amb els clients i havien d’entregar tots els diners que guanyaven, ja que, al deute contret, els sumaven les despeses de lloguer de l’habitació, anuncis en Internet i manutenció.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.