Desarticulada en València una organització que prostituïa a transsexuals i dones

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal que es dedicava a explotar sexualment a transsexuals i dones en pisos de cites en València i en diferents ciutats europees. La investigació es va iniciar gràcies a la denúncia d’una de les víctimes en una comissaria d’Oviedo.

 

Els membres de l’organització es valien de la seua condició de transsexuals per a convéncer a les víctimes per a que vingueren a Espanya i, una volta ací, eren traslladades i prostituïdes en apartaments turístics que reservaven en Holanda, Bèlgica i Itàlia.

 

L’operació ha culminat amb l’entrada i registre de dos cases de cites de València i amb la detenció de la líder de l’organització quan estava a punt d’embarcar en un vol directe a Roma amb una de les víctimes. En total, hi ha tres persones detingudes, dos en València i una en Irun.

 

En els registres es van intervindre telèfons mòbils, documentació relativa als enviaments de diners, bitllets d’avió, quaderns amb anotacions, productes i fàrmacs estimulants sexuals —com viagra, popper o complements vitamínics— i 23.140 euros en efectiu.

 

Captades amb enganys

La líder captava a les víctimes directament o a través de terceres persones i s’aprofitava de la situació de precarietat que patien en Colòmbia. En els seus països d’origen no tenien mitjans econòmics i, en molts casos, residien en barris marginals d’extrema violència o es trobaven en una situació d’exclusió social per ser transsexuals.

 

Per a no cridar l’atenció dels agents en la frontera, la responsable de l’entramat criminal organitzava viatges turístics; finançava i enviava a les víctimes bitllets d’avió d’anada i tornada, reserva d’hotel, segur de viatge i diners en efectiu per a justificar la seua estada. Una volta en Espanya, eren arreplegades per integrants de l’organització i traslladades fins a un pis de cites en València. Allí, els retiraven els diners prestats, els informaven que anaven a exercir la prostitució i que havien contret un deute de 3.000 euros

 

A més, per a evitar la seua fugida, els retiraven el passaport i les tenien controlades 24 hores a través de les encarregades dels pisos. Les víctimes eren obligades a consumir estupefaents amb els clients i havien d’entregar tots els diners que guanyaven, ja que, al deute contret, els sumaven les despeses de lloguer de l’habitació, anuncis en Internet i manutenció.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.