Desarticulat un grup criminal especialitzat en la sostracció de cablejat d’enllumenat públic

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home espanyol de 35 anys, i ha investigat a altres 6 persones amb edats compreses entre els 33 i 42 anys i de nacionalitats espanyola i marroquina, com a presumptes autors de huit delictes de furt i un robatori amb força en les coses.

Es dedicaven a la sostracció de cable de coure de l’enllumenat públic, en urbanitzacions aïllades de les províncies d’Alacant i València. Els perjudicats han calculat que el valor dels danys ascendeix a uns 30.000 euros.

 

Antecedents 

 

A la fi de juny d’enguany, l’Equip ROCA de Calp, va desmantellar un grup criminal, compost per sis individus, cinc homes i una dona, de nacionalitat espanyola i marroquina, assentats en les localitats d’Alaquás i Aldaia, dedicats a cometre furts i robatoris amb força de cablejat públic de coure, en urbanitzacions i instal·lacions de diferents localitats alacantines.

L’inici de les investigacions es remunta a la fi de juny del present any, quan tres dels autors van ser identificats en una urbanització de la localitat de Pedreguer, a punt de recollir sis bobines amb diversos centenars de metres de cablejat, que prèviament havien tallat de l’interior d’arquetes i fanals.

Coincidint amb eixa actuació, al voltant d’eixes mateixes dates s’havia produït un increment de robatoris de coure d’enllumenat públic en diverses localitats de la Marina Alta com Tormos, Els Poblets i la Vall de Laguar.

L’Equip ROCA de la Companyia de Calp després de fer-se càrrec de les investigacions, va aconseguir identificar a un grup de persones, que comptaven amb un ampli historial delictiu per fets de la mateixa índole.
Des del seu lloc de residència les localitats valencianes d’Alaquàs i Aldaia, acudien, diàriament, el més lluny possible d’elles per a evitar ser vinculats amb els il·lícits que cometien o, almenys, dificultar la investigació policial

Posteriorment, després de la sostracció del cablejat, es desplaçaven directament a diferents ferralleries de la seua confiança a la província de València per a realitzar la venda del coure i objectes que acabaven de sostraure aconseguint un gran benefici econòmic per estes vendes.

En una de les ferralleries, sabent que els efectes eren sostrets, la propietària els encobria, sent per tant, investigada per tals fets.

 

Investigació 

 

 

Durant les investigacions, es van realitzar aprehensions d’efectes sostrets podent ser retornats als seus legítims propietaris, aconseguint pal·liar en alguna mesura el mal realitzat pels autors dels fets.

Una vegada finalitzada la investigació es va procedir a la detenció del “capitost”, el qual havia marxat a residir al costat de la seua esposa, la qual va resultar investigada, a la localitat de Huelva de Palos de la Frontera per la sospita de què la Guàrdia Civil tinguera constància dels seus actes delictius.

A més, va quedar aprehés per part dels agents el vehicle que utilitzaven en tots els il·lícits penals, quedant a disposició judicial.

Després d’esta primera fase de l’operació, es va realitzar una segona fase, portada esta a cap en la localitat valenciana d’Aldaia, la qual es va saldar amb la imputació de la resta del grup criminal, sent un total de 4 homes així com la investigació de la propietària d’una de les ferralleries on venien objectes, per un suposat delicte d’encobriment.

La quantitat d’enllumenat públic sostret és de diversos milers de metres igual que s’han sostret diferents objectes com a planxes metàl·liques o motors.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.