Desarticulat un grup criminal especialitzat en la sostracció de cablejat d’enllumenat públic

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home espanyol de 35 anys, i ha investigat a altres 6 persones amb edats compreses entre els 33 i 42 anys i de nacionalitats espanyola i marroquina, com a presumptes autors de huit delictes de furt i un robatori amb força en les coses.

Es dedicaven a la sostracció de cable de coure de l’enllumenat públic, en urbanitzacions aïllades de les províncies d’Alacant i València. Els perjudicats han calculat que el valor dels danys ascendeix a uns 30.000 euros.

 

Antecedents 

 

A la fi de juny d’enguany, l’Equip ROCA de Calp, va desmantellar un grup criminal, compost per sis individus, cinc homes i una dona, de nacionalitat espanyola i marroquina, assentats en les localitats d’Alaquás i Aldaia, dedicats a cometre furts i robatoris amb força de cablejat públic de coure, en urbanitzacions i instal·lacions de diferents localitats alacantines.

L’inici de les investigacions es remunta a la fi de juny del present any, quan tres dels autors van ser identificats en una urbanització de la localitat de Pedreguer, a punt de recollir sis bobines amb diversos centenars de metres de cablejat, que prèviament havien tallat de l’interior d’arquetes i fanals.

Coincidint amb eixa actuació, al voltant d’eixes mateixes dates s’havia produït un increment de robatoris de coure d’enllumenat públic en diverses localitats de la Marina Alta com Tormos, Els Poblets i la Vall de Laguar.

L’Equip ROCA de la Companyia de Calp després de fer-se càrrec de les investigacions, va aconseguir identificar a un grup de persones, que comptaven amb un ampli historial delictiu per fets de la mateixa índole.
Des del seu lloc de residència les localitats valencianes d’Alaquàs i Aldaia, acudien, diàriament, el més lluny possible d’elles per a evitar ser vinculats amb els il·lícits que cometien o, almenys, dificultar la investigació policial

Posteriorment, després de la sostracció del cablejat, es desplaçaven directament a diferents ferralleries de la seua confiança a la província de València per a realitzar la venda del coure i objectes que acabaven de sostraure aconseguint un gran benefici econòmic per estes vendes.

En una de les ferralleries, sabent que els efectes eren sostrets, la propietària els encobria, sent per tant, investigada per tals fets.

 

Investigació 

 

 

Durant les investigacions, es van realitzar aprehensions d’efectes sostrets podent ser retornats als seus legítims propietaris, aconseguint pal·liar en alguna mesura el mal realitzat pels autors dels fets.

Una vegada finalitzada la investigació es va procedir a la detenció del “capitost”, el qual havia marxat a residir al costat de la seua esposa, la qual va resultar investigada, a la localitat de Huelva de Palos de la Frontera per la sospita de què la Guàrdia Civil tinguera constància dels seus actes delictius.

A més, va quedar aprehés per part dels agents el vehicle que utilitzaven en tots els il·lícits penals, quedant a disposició judicial.

Després d’esta primera fase de l’operació, es va realitzar una segona fase, portada esta a cap en la localitat valenciana d’Aldaia, la qual es va saldar amb la imputació de la resta del grup criminal, sent un total de 4 homes així com la investigació de la propietària d’una de les ferralleries on venien objectes, per un suposat delicte d’encobriment.

La quantitat d’enllumenat públic sostret és de diversos milers de metres igual que s’han sostret diferents objectes com a planxes metàl·liques o motors.

Últimes notícies

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.

Cau a València un fugititu lituà que va anar a denunciar la pèrdua del passaport

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 61 anys, reclamat per Lituània per tràfic de drogues, després que acudira a una comissaria a denunciar que havia perdut el passaport.

Investiguen dos hòmens per matar amb un rifle un bou fugat en un festeig a Gàtova

La Guàrdia Civil ha investigat el director d’un festeig taurí i un veí caçador de Gàtova per ordenar i executar la mort amb rifle d’un bou fugat durant els bous al carrer del 18 de juliol. El cas s’ha remés a la Fiscalia de Medi Ambient de València.
FILMOTECA D'ESTIU