Desarticulat un grup criminal especialitzat en la sostracció de cablejat d’enllumenat públic

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home espanyol de 35 anys, i ha investigat a altres 6 persones amb edats compreses entre els 33 i 42 anys i de nacionalitats espanyola i marroquina, com a presumptes autors de huit delictes de furt i un robatori amb força en les coses.

Es dedicaven a la sostracció de cable de coure de l’enllumenat públic, en urbanitzacions aïllades de les províncies d’Alacant i València. Els perjudicats han calculat que el valor dels danys ascendeix a uns 30.000 euros.

 

Antecedents 

 

A la fi de juny d’enguany, l’Equip ROCA de Calp, va desmantellar un grup criminal, compost per sis individus, cinc homes i una dona, de nacionalitat espanyola i marroquina, assentats en les localitats d’Alaquás i Aldaia, dedicats a cometre furts i robatoris amb força de cablejat públic de coure, en urbanitzacions i instal·lacions de diferents localitats alacantines.

L’inici de les investigacions es remunta a la fi de juny del present any, quan tres dels autors van ser identificats en una urbanització de la localitat de Pedreguer, a punt de recollir sis bobines amb diversos centenars de metres de cablejat, que prèviament havien tallat de l’interior d’arquetes i fanals.

Coincidint amb eixa actuació, al voltant d’eixes mateixes dates s’havia produït un increment de robatoris de coure d’enllumenat públic en diverses localitats de la Marina Alta com Tormos, Els Poblets i la Vall de Laguar.

L’Equip ROCA de la Companyia de Calp després de fer-se càrrec de les investigacions, va aconseguir identificar a un grup de persones, que comptaven amb un ampli historial delictiu per fets de la mateixa índole.
Des del seu lloc de residència les localitats valencianes d’Alaquàs i Aldaia, acudien, diàriament, el més lluny possible d’elles per a evitar ser vinculats amb els il·lícits que cometien o, almenys, dificultar la investigació policial

Posteriorment, després de la sostracció del cablejat, es desplaçaven directament a diferents ferralleries de la seua confiança a la província de València per a realitzar la venda del coure i objectes que acabaven de sostraure aconseguint un gran benefici econòmic per estes vendes.

En una de les ferralleries, sabent que els efectes eren sostrets, la propietària els encobria, sent per tant, investigada per tals fets.

 

Investigació 

 

 

Durant les investigacions, es van realitzar aprehensions d’efectes sostrets podent ser retornats als seus legítims propietaris, aconseguint pal·liar en alguna mesura el mal realitzat pels autors dels fets.

Una vegada finalitzada la investigació es va procedir a la detenció del “capitost”, el qual havia marxat a residir al costat de la seua esposa, la qual va resultar investigada, a la localitat de Huelva de Palos de la Frontera per la sospita de què la Guàrdia Civil tinguera constància dels seus actes delictius.

A més, va quedar aprehés per part dels agents el vehicle que utilitzaven en tots els il·lícits penals, quedant a disposició judicial.

Després d’esta primera fase de l’operació, es va realitzar una segona fase, portada esta a cap en la localitat valenciana d’Aldaia, la qual es va saldar amb la imputació de la resta del grup criminal, sent un total de 4 homes així com la investigació de la propietària d’una de les ferralleries on venien objectes, per un suposat delicte d’encobriment.

La quantitat d’enllumenat públic sostret és de diversos milers de metres igual que s’han sostret diferents objectes com a planxes metàl·liques o motors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.