Desarticulat un grup criminal especialitzat en la sostracció de cablejat d’enllumenat públic

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home espanyol de 35 anys, i ha investigat a altres 6 persones amb edats compreses entre els 33 i 42 anys i de nacionalitats espanyola i marroquina, com a presumptes autors de huit delictes de furt i un robatori amb força en les coses.

Es dedicaven a la sostracció de cable de coure de l’enllumenat públic, en urbanitzacions aïllades de les províncies d’Alacant i València. Els perjudicats han calculat que el valor dels danys ascendeix a uns 30.000 euros.

 

Antecedents 

 

A la fi de juny d’enguany, l’Equip ROCA de Calp, va desmantellar un grup criminal, compost per sis individus, cinc homes i una dona, de nacionalitat espanyola i marroquina, assentats en les localitats d’Alaquás i Aldaia, dedicats a cometre furts i robatoris amb força de cablejat públic de coure, en urbanitzacions i instal·lacions de diferents localitats alacantines.

L’inici de les investigacions es remunta a la fi de juny del present any, quan tres dels autors van ser identificats en una urbanització de la localitat de Pedreguer, a punt de recollir sis bobines amb diversos centenars de metres de cablejat, que prèviament havien tallat de l’interior d’arquetes i fanals.

Coincidint amb eixa actuació, al voltant d’eixes mateixes dates s’havia produït un increment de robatoris de coure d’enllumenat públic en diverses localitats de la Marina Alta com Tormos, Els Poblets i la Vall de Laguar.

L’Equip ROCA de la Companyia de Calp després de fer-se càrrec de les investigacions, va aconseguir identificar a un grup de persones, que comptaven amb un ampli historial delictiu per fets de la mateixa índole.
Des del seu lloc de residència les localitats valencianes d’Alaquàs i Aldaia, acudien, diàriament, el més lluny possible d’elles per a evitar ser vinculats amb els il·lícits que cometien o, almenys, dificultar la investigació policial

Posteriorment, després de la sostracció del cablejat, es desplaçaven directament a diferents ferralleries de la seua confiança a la província de València per a realitzar la venda del coure i objectes que acabaven de sostraure aconseguint un gran benefici econòmic per estes vendes.

En una de les ferralleries, sabent que els efectes eren sostrets, la propietària els encobria, sent per tant, investigada per tals fets.

 

Investigació 

 

 

Durant les investigacions, es van realitzar aprehensions d’efectes sostrets podent ser retornats als seus legítims propietaris, aconseguint pal·liar en alguna mesura el mal realitzat pels autors dels fets.

Una vegada finalitzada la investigació es va procedir a la detenció del “capitost”, el qual havia marxat a residir al costat de la seua esposa, la qual va resultar investigada, a la localitat de Huelva de Palos de la Frontera per la sospita de què la Guàrdia Civil tinguera constància dels seus actes delictius.

A més, va quedar aprehés per part dels agents el vehicle que utilitzaven en tots els il·lícits penals, quedant a disposició judicial.

Després d’esta primera fase de l’operació, es va realitzar una segona fase, portada esta a cap en la localitat valenciana d’Aldaia, la qual es va saldar amb la imputació de la resta del grup criminal, sent un total de 4 homes així com la investigació de la propietària d’una de les ferralleries on venien objectes, per un suposat delicte d’encobriment.

La quantitat d’enllumenat públic sostret és de diversos milers de metres igual que s’han sostret diferents objectes com a planxes metàl·liques o motors.

Últimes notícies

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.