Desarticulat un grup criminal especialitzat en la sostracció de cablejat d’enllumenat públic

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home espanyol de 35 anys, i ha investigat a altres 6 persones amb edats compreses entre els 33 i 42 anys i de nacionalitats espanyola i marroquina, com a presumptes autors de huit delictes de furt i un robatori amb força en les coses.

Es dedicaven a la sostracció de cable de coure de l’enllumenat públic, en urbanitzacions aïllades de les províncies d’Alacant i València. Els perjudicats han calculat que el valor dels danys ascendeix a uns 30.000 euros.

 

Antecedents 

 

A la fi de juny d’enguany, l’Equip ROCA de Calp, va desmantellar un grup criminal, compost per sis individus, cinc homes i una dona, de nacionalitat espanyola i marroquina, assentats en les localitats d’Alaquás i Aldaia, dedicats a cometre furts i robatoris amb força de cablejat públic de coure, en urbanitzacions i instal·lacions de diferents localitats alacantines.

L’inici de les investigacions es remunta a la fi de juny del present any, quan tres dels autors van ser identificats en una urbanització de la localitat de Pedreguer, a punt de recollir sis bobines amb diversos centenars de metres de cablejat, que prèviament havien tallat de l’interior d’arquetes i fanals.

Coincidint amb eixa actuació, al voltant d’eixes mateixes dates s’havia produït un increment de robatoris de coure d’enllumenat públic en diverses localitats de la Marina Alta com Tormos, Els Poblets i la Vall de Laguar.

L’Equip ROCA de la Companyia de Calp després de fer-se càrrec de les investigacions, va aconseguir identificar a un grup de persones, que comptaven amb un ampli historial delictiu per fets de la mateixa índole.
Des del seu lloc de residència les localitats valencianes d’Alaquàs i Aldaia, acudien, diàriament, el més lluny possible d’elles per a evitar ser vinculats amb els il·lícits que cometien o, almenys, dificultar la investigació policial

Posteriorment, després de la sostracció del cablejat, es desplaçaven directament a diferents ferralleries de la seua confiança a la província de València per a realitzar la venda del coure i objectes que acabaven de sostraure aconseguint un gran benefici econòmic per estes vendes.

En una de les ferralleries, sabent que els efectes eren sostrets, la propietària els encobria, sent per tant, investigada per tals fets.

 

Investigació 

 

 

Durant les investigacions, es van realitzar aprehensions d’efectes sostrets podent ser retornats als seus legítims propietaris, aconseguint pal·liar en alguna mesura el mal realitzat pels autors dels fets.

Una vegada finalitzada la investigació es va procedir a la detenció del “capitost”, el qual havia marxat a residir al costat de la seua esposa, la qual va resultar investigada, a la localitat de Huelva de Palos de la Frontera per la sospita de què la Guàrdia Civil tinguera constància dels seus actes delictius.

A més, va quedar aprehés per part dels agents el vehicle que utilitzaven en tots els il·lícits penals, quedant a disposició judicial.

Després d’esta primera fase de l’operació, es va realitzar una segona fase, portada esta a cap en la localitat valenciana d’Aldaia, la qual es va saldar amb la imputació de la resta del grup criminal, sent un total de 4 homes així com la investigació de la propietària d’una de les ferralleries on venien objectes, per un suposat delicte d’encobriment.

La quantitat d’enllumenat públic sostret és de diversos milers de metres igual que s’han sostret diferents objectes com a planxes metàl·liques o motors.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.