10 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Desfilada davant la jutgessa dels detinguts en la trama de les mossegades

 

Este matí, tretze dels catorce detinguts en l’operació Assut II en el jutjat per a prestar declaració davant la jutge d’instrucció número 13 de València i el Fiscal Anticorrupció per la seua presumpta vinculació amb la trama de mossegades urbanístiques desmantellada esta setmana per la UCO de la Guàrdia Civil a València, Alacant, Eivissa, Madrid i Tomelloso (Ciudad Real).

En esta causa s’investiguen

S’estan investigant operacions immobiliàries avantatjoses realitzades entre els anys 2005 i 2010 no sols a València, sinó que tant a València com en altres ajuntaments de la Comunitat Valenciana, de les quals s’hauria beneficiat el constructor valencià Jaime María Febrer a través de la seua empresa matriu, Construccions València Constitució (CVC), i d’altres mercantils vinculades a ell després d’haver corromput suposadament a polítics i funcionaris amb mossegades en metàl·lic i regals de tota mena.

Diferents polítics estarien implicats, entre ells es trobarien Alfonso Grau, vicealcalde de València i mà dreta de Rita Barberà, i Rafael Rubio, fins a este dijous subdelegat del Govern a València i que hauria rebut diners d’esta trama corrupta mentre va ser regidor de València i líder de l’oposició municipal. Els investigadors consideren acreditat que haurien rebut al voltant d’un milió d’euros el primer i 300.000 € el segon.

Les declaracions són en la Comandància de Patraix

Des de bon matí han començat a arribar a la Comandància de la Guàrdia Civil de València, en Patraix, els set investigats en esta causa oberta des de fa dos anys, i que neix de l’Operació Assut II, desenvolupada l’abril de 2019 i en la qual van ser detinguts l’advocat José María Corbín, encunyat de Rita Barberà, i un soci seu, i imputades la germana i les tres nebodes de l’alcaldessa del PP, al seu torn esposa i filles de Corbín.

Entre les persones que han arribat a declarar a la caserna es troba José María Catalunya, responsable de finances del PSPV durant dècades i un històric del partit. Els investigadors han citat a Catalunya per a preguntar-li per algunes de les reunions en les quals hauria actuat d’intermediari entre la trama destapada, en el centre de la qual es trobaria com a presumpte corruptor de polítics i funcionaris el constructor citat, i alguns ajuntaments socialistes.

Fins ara cal dir que, tots els investigats s’han acollit al seu dret a no declarar i s’han reservat per a fer-ho, en tot cas, una vegada que els cite la jutgessa, alguna cosa que succeirà al llarg de les pròximes setmanes.

Quins són els delictes pels quals els imputen?

Els delictes que se’ls atribueixen als detinguts en la causa de l’Operació Assut II són els de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.