Desfilada davant la jutgessa dels detinguts en la trama de les mossegades

 

Este matí, tretze dels catorce detinguts en l’operació Assut II en el jutjat per a prestar declaració davant la jutge d’instrucció número 13 de València i el Fiscal Anticorrupció per la seua presumpta vinculació amb la trama de mossegades urbanístiques desmantellada esta setmana per la UCO de la Guàrdia Civil a València, Alacant, Eivissa, Madrid i Tomelloso (Ciudad Real).

En esta causa s’investiguen

S’estan investigant operacions immobiliàries avantatjoses realitzades entre els anys 2005 i 2010 no sols a València, sinó que tant a València com en altres ajuntaments de la Comunitat Valenciana, de les quals s’hauria beneficiat el constructor valencià Jaime María Febrer a través de la seua empresa matriu, Construccions València Constitució (CVC), i d’altres mercantils vinculades a ell després d’haver corromput suposadament a polítics i funcionaris amb mossegades en metàl·lic i regals de tota mena.

Diferents polítics estarien implicats, entre ells es trobarien Alfonso Grau, vicealcalde de València i mà dreta de Rita Barberà, i Rafael Rubio, fins a este dijous subdelegat del Govern a València i que hauria rebut diners d’esta trama corrupta mentre va ser regidor de València i líder de l’oposició municipal. Els investigadors consideren acreditat que haurien rebut al voltant d’un milió d’euros el primer i 300.000 € el segon.

Les declaracions són en la Comandància de Patraix

Des de bon matí han començat a arribar a la Comandància de la Guàrdia Civil de València, en Patraix, els set investigats en esta causa oberta des de fa dos anys, i que neix de l’Operació Assut II, desenvolupada l’abril de 2019 i en la qual van ser detinguts l’advocat José María Corbín, encunyat de Rita Barberà, i un soci seu, i imputades la germana i les tres nebodes de l’alcaldessa del PP, al seu torn esposa i filles de Corbín.

Entre les persones que han arribat a declarar a la caserna es troba José María Catalunya, responsable de finances del PSPV durant dècades i un històric del partit. Els investigadors han citat a Catalunya per a preguntar-li per algunes de les reunions en les quals hauria actuat d’intermediari entre la trama destapada, en el centre de la qual es trobaria com a presumpte corruptor de polítics i funcionaris el constructor citat, i alguns ajuntaments socialistes.

Fins ara cal dir que, tots els investigats s’han acollit al seu dret a no declarar i s’han reservat per a fer-ho, en tot cas, una vegada que els cite la jutgessa, alguna cosa que succeirà al llarg de les pròximes setmanes.

Quins són els delictes pels quals els imputen?

Els delictes que se’ls atribueixen als detinguts en la causa de l’Operació Assut II són els de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU