10.8 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Desfilada davant la jutgessa dels detinguts en la trama de les mossegades

 

Este matí, tretze dels catorce detinguts en l’operació Assut II en el jutjat per a prestar declaració davant la jutge d’instrucció número 13 de València i el Fiscal Anticorrupció per la seua presumpta vinculació amb la trama de mossegades urbanístiques desmantellada esta setmana per la UCO de la Guàrdia Civil a València, Alacant, Eivissa, Madrid i Tomelloso (Ciudad Real).

En esta causa s’investiguen

S’estan investigant operacions immobiliàries avantatjoses realitzades entre els anys 2005 i 2010 no sols a València, sinó que tant a València com en altres ajuntaments de la Comunitat Valenciana, de les quals s’hauria beneficiat el constructor valencià Jaime María Febrer a través de la seua empresa matriu, Construccions València Constitució (CVC), i d’altres mercantils vinculades a ell després d’haver corromput suposadament a polítics i funcionaris amb mossegades en metàl·lic i regals de tota mena.

Diferents polítics estarien implicats, entre ells es trobarien Alfonso Grau, vicealcalde de València i mà dreta de Rita Barberà, i Rafael Rubio, fins a este dijous subdelegat del Govern a València i que hauria rebut diners d’esta trama corrupta mentre va ser regidor de València i líder de l’oposició municipal. Els investigadors consideren acreditat que haurien rebut al voltant d’un milió d’euros el primer i 300.000 € el segon.

Les declaracions són en la Comandància de Patraix

Des de bon matí han començat a arribar a la Comandància de la Guàrdia Civil de València, en Patraix, els set investigats en esta causa oberta des de fa dos anys, i que neix de l’Operació Assut II, desenvolupada l’abril de 2019 i en la qual van ser detinguts l’advocat José María Corbín, encunyat de Rita Barberà, i un soci seu, i imputades la germana i les tres nebodes de l’alcaldessa del PP, al seu torn esposa i filles de Corbín.

Entre les persones que han arribat a declarar a la caserna es troba José María Catalunya, responsable de finances del PSPV durant dècades i un històric del partit. Els investigadors han citat a Catalunya per a preguntar-li per algunes de les reunions en les quals hauria actuat d’intermediari entre la trama destapada, en el centre de la qual es trobaria com a presumpte corruptor de polítics i funcionaris el constructor citat, i alguns ajuntaments socialistes.

Fins ara cal dir que, tots els investigats s’han acollit al seu dret a no declarar i s’han reservat per a fer-ho, en tot cas, una vegada que els cite la jutgessa, alguna cosa que succeirà al llarg de les pròximes setmanes.

Quins són els delictes pels quals els imputen?

Els delictes que se’ls atribueixen als detinguts en la causa de l’Operació Assut II són els de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.