Desfilada davant la jutgessa dels detinguts en la trama de les mossegades

 

Este matí, tretze dels catorce detinguts en l’operació Assut II en el jutjat per a prestar declaració davant la jutge d’instrucció número 13 de València i el Fiscal Anticorrupció per la seua presumpta vinculació amb la trama de mossegades urbanístiques desmantellada esta setmana per la UCO de la Guàrdia Civil a València, Alacant, Eivissa, Madrid i Tomelloso (Ciudad Real).

En esta causa s’investiguen

S’estan investigant operacions immobiliàries avantatjoses realitzades entre els anys 2005 i 2010 no sols a València, sinó que tant a València com en altres ajuntaments de la Comunitat Valenciana, de les quals s’hauria beneficiat el constructor valencià Jaime María Febrer a través de la seua empresa matriu, Construccions València Constitució (CVC), i d’altres mercantils vinculades a ell després d’haver corromput suposadament a polítics i funcionaris amb mossegades en metàl·lic i regals de tota mena.

Diferents polítics estarien implicats, entre ells es trobarien Alfonso Grau, vicealcalde de València i mà dreta de Rita Barberà, i Rafael Rubio, fins a este dijous subdelegat del Govern a València i que hauria rebut diners d’esta trama corrupta mentre va ser regidor de València i líder de l’oposició municipal. Els investigadors consideren acreditat que haurien rebut al voltant d’un milió d’euros el primer i 300.000 € el segon.

Les declaracions són en la Comandància de Patraix

Des de bon matí han començat a arribar a la Comandància de la Guàrdia Civil de València, en Patraix, els set investigats en esta causa oberta des de fa dos anys, i que neix de l’Operació Assut II, desenvolupada l’abril de 2019 i en la qual van ser detinguts l’advocat José María Corbín, encunyat de Rita Barberà, i un soci seu, i imputades la germana i les tres nebodes de l’alcaldessa del PP, al seu torn esposa i filles de Corbín.

Entre les persones que han arribat a declarar a la caserna es troba José María Catalunya, responsable de finances del PSPV durant dècades i un històric del partit. Els investigadors han citat a Catalunya per a preguntar-li per algunes de les reunions en les quals hauria actuat d’intermediari entre la trama destapada, en el centre de la qual es trobaria com a presumpte corruptor de polítics i funcionaris el constructor citat, i alguns ajuntaments socialistes.

Fins ara cal dir que, tots els investigats s’han acollit al seu dret a no declarar i s’han reservat per a fer-ho, en tot cas, una vegada que els cite la jutgessa, alguna cosa que succeirà al llarg de les pròximes setmanes.

Quins són els delictes pels quals els imputen?

Els delictes que se’ls atribueixen als detinguts en la causa de l’Operació Assut II són els de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.