Desfilada davant la jutgessa dels detinguts en la trama de les mossegades

 

Este matí, tretze dels catorce detinguts en l’operació Assut II en el jutjat per a prestar declaració davant la jutge d’instrucció número 13 de València i el Fiscal Anticorrupció per la seua presumpta vinculació amb la trama de mossegades urbanístiques desmantellada esta setmana per la UCO de la Guàrdia Civil a València, Alacant, Eivissa, Madrid i Tomelloso (Ciudad Real).

En esta causa s’investiguen

S’estan investigant operacions immobiliàries avantatjoses realitzades entre els anys 2005 i 2010 no sols a València, sinó que tant a València com en altres ajuntaments de la Comunitat Valenciana, de les quals s’hauria beneficiat el constructor valencià Jaime María Febrer a través de la seua empresa matriu, Construccions València Constitució (CVC), i d’altres mercantils vinculades a ell després d’haver corromput suposadament a polítics i funcionaris amb mossegades en metàl·lic i regals de tota mena.

Diferents polítics estarien implicats, entre ells es trobarien Alfonso Grau, vicealcalde de València i mà dreta de Rita Barberà, i Rafael Rubio, fins a este dijous subdelegat del Govern a València i que hauria rebut diners d’esta trama corrupta mentre va ser regidor de València i líder de l’oposició municipal. Els investigadors consideren acreditat que haurien rebut al voltant d’un milió d’euros el primer i 300.000 € el segon.

Les declaracions són en la Comandància de Patraix

Des de bon matí han començat a arribar a la Comandància de la Guàrdia Civil de València, en Patraix, els set investigats en esta causa oberta des de fa dos anys, i que neix de l’Operació Assut II, desenvolupada l’abril de 2019 i en la qual van ser detinguts l’advocat José María Corbín, encunyat de Rita Barberà, i un soci seu, i imputades la germana i les tres nebodes de l’alcaldessa del PP, al seu torn esposa i filles de Corbín.

Entre les persones que han arribat a declarar a la caserna es troba José María Catalunya, responsable de finances del PSPV durant dècades i un històric del partit. Els investigadors han citat a Catalunya per a preguntar-li per algunes de les reunions en les quals hauria actuat d’intermediari entre la trama destapada, en el centre de la qual es trobaria com a presumpte corruptor de polítics i funcionaris el constructor citat, i alguns ajuntaments socialistes.

Fins ara cal dir que, tots els investigats s’han acollit al seu dret a no declarar i s’han reservat per a fer-ho, en tot cas, una vegada que els cite la jutgessa, alguna cosa que succeirà al llarg de les pròximes setmanes.

Quins són els delictes pels quals els imputen?

Els delictes que se’ls atribueixen als detinguts en la causa de l’Operació Assut II són els de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal.

Últimes notícies

Eray Cömert s’acomiada del València amb una emotiva carta als aficionats

El central suís Eray Cömert s’ha acomiadat del València CF amb una carta emotiva en què admet que sempre va voler triomfar en Mestalla i agraïx el suport de l’afició en una etapa que definix com a meravellosa.

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.
FILMOTECA D'ESTIU