Ordenen la detenció de l’amo de Magrundis, l’empresa de la carn contaminda ‘La Mechá’

La família de la tercera víctima mortal de listeriosi denuncia negligències i anuncia accions legals

S’ha ordenat la detenció de l’amo de l’empresa de carn ‘La Mechá’ | Europa Press

 

El jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla ha ordenat este dimarts la detenció de l’amo de l’empresa Magrundis i de diferents persones més del seu entorn, segons avança ‘ElDiario.es’. Es tracta de l’empresa que va comercialitzar la carn entatxonada ‘La Mechá’ que va provocar un brot de listeriosi en Espanya.

 

Este dimecres, a més de les detencions de l’amo, els seus dos fills i del cunyat, també s’ha iniciat un dispositiu especial, dut a terme per efectius de la Unitat Central Operativa Mediambiental, pel que s’ha precintat el recinte i s’està registrant tota l’empresa.

 

Tot això arriba després de què el jutjat iniciara una investigació amb l’objectiu d’aclarir si l’empresa té una responsabilitat penal o no davant de l’alerta sanitària que va provocar la contaminació de la seua carn, que va provocar algunes morts i va afectar a més de 200 persones.

 

Sabien que la carn estava contaminada des de febrer

Segons un informe, l’empresa sabia des de febrer que les instal·lacions i, per tant, la carn ‘La Mechá’ estava contaminada amb el bacteri. Per això i, segons informen fonts judicials, en l’informe remés que va ser entregat a la jutgessa instructora, Pilar Ordoñez, per a avançar en la investigació, s’indica que es va avisar «amb temps i forma» a Magrundis de la contaminació d’alguns dels seus productes per «listeria monocytogenes».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.