Ordenen la detenció de l’amo de Magrundis, l’empresa de la carn contaminda ‘La Mechá’

La família de la tercera víctima mortal de listeriosi denuncia negligències i anuncia accions legals

S’ha ordenat la detenció de l’amo de l’empresa de carn ‘La Mechá’ | Europa Press

 

El jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla ha ordenat este dimarts la detenció de l’amo de l’empresa Magrundis i de diferents persones més del seu entorn, segons avança ‘ElDiario.es’. Es tracta de l’empresa que va comercialitzar la carn entatxonada ‘La Mechá’ que va provocar un brot de listeriosi en Espanya.

 

Este dimecres, a més de les detencions de l’amo, els seus dos fills i del cunyat, també s’ha iniciat un dispositiu especial, dut a terme per efectius de la Unitat Central Operativa Mediambiental, pel que s’ha precintat el recinte i s’està registrant tota l’empresa.

 

Tot això arriba després de què el jutjat iniciara una investigació amb l’objectiu d’aclarir si l’empresa té una responsabilitat penal o no davant de l’alerta sanitària que va provocar la contaminació de la seua carn, que va provocar algunes morts i va afectar a més de 200 persones.

 

Sabien que la carn estava contaminada des de febrer

Segons un informe, l’empresa sabia des de febrer que les instal·lacions i, per tant, la carn ‘La Mechá’ estava contaminada amb el bacteri. Per això i, segons informen fonts judicials, en l’informe remés que va ser entregat a la jutgessa instructora, Pilar Ordoñez, per a avançar en la investigació, s’indica que es va avisar «amb temps i forma» a Magrundis de la contaminació d’alguns dels seus productes per «listeria monocytogenes».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.