Ordenen la detenció de l’amo de Magrundis, l’empresa de la carn contaminda ‘La Mechá’

La família de la tercera víctima mortal de listeriosi denuncia negligències i anuncia accions legals

S’ha ordenat la detenció de l’amo de l’empresa de carn ‘La Mechá’ | Europa Press

 

El jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla ha ordenat este dimarts la detenció de l’amo de l’empresa Magrundis i de diferents persones més del seu entorn, segons avança ‘ElDiario.es’. Es tracta de l’empresa que va comercialitzar la carn entatxonada ‘La Mechá’ que va provocar un brot de listeriosi en Espanya.

 

Este dimecres, a més de les detencions de l’amo, els seus dos fills i del cunyat, també s’ha iniciat un dispositiu especial, dut a terme per efectius de la Unitat Central Operativa Mediambiental, pel que s’ha precintat el recinte i s’està registrant tota l’empresa.

 

Tot això arriba després de què el jutjat iniciara una investigació amb l’objectiu d’aclarir si l’empresa té una responsabilitat penal o no davant de l’alerta sanitària que va provocar la contaminació de la seua carn, que va provocar algunes morts i va afectar a més de 200 persones.

 

Sabien que la carn estava contaminada des de febrer

Segons un informe, l’empresa sabia des de febrer que les instal·lacions i, per tant, la carn ‘La Mechá’ estava contaminada amb el bacteri. Per això i, segons informen fonts judicials, en l’informe remés que va ser entregat a la jutgessa instructora, Pilar Ordoñez, per a avançar en la investigació, s’indica que es va avisar «amb temps i forma» a Magrundis de la contaminació d’alguns dels seus productes per «listeria monocytogenes».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.