Ordenen la detenció de l’amo de Magrundis, l’empresa de la carn contaminda ‘La Mechá’

La família de la tercera víctima mortal de listeriosi denuncia negligències i anuncia accions legals

S’ha ordenat la detenció de l’amo de l’empresa de carn ‘La Mechá’ | Europa Press

 

El jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla ha ordenat este dimarts la detenció de l’amo de l’empresa Magrundis i de diferents persones més del seu entorn, segons avança ‘ElDiario.es’. Es tracta de l’empresa que va comercialitzar la carn entatxonada ‘La Mechá’ que va provocar un brot de listeriosi en Espanya.

 

Este dimecres, a més de les detencions de l’amo, els seus dos fills i del cunyat, també s’ha iniciat un dispositiu especial, dut a terme per efectius de la Unitat Central Operativa Mediambiental, pel que s’ha precintat el recinte i s’està registrant tota l’empresa.

 

Tot això arriba després de què el jutjat iniciara una investigació amb l’objectiu d’aclarir si l’empresa té una responsabilitat penal o no davant de l’alerta sanitària que va provocar la contaminació de la seua carn, que va provocar algunes morts i va afectar a més de 200 persones.

 

Sabien que la carn estava contaminada des de febrer

Segons un informe, l’empresa sabia des de febrer que les instal·lacions i, per tant, la carn ‘La Mechá’ estava contaminada amb el bacteri. Per això i, segons informen fonts judicials, en l’informe remés que va ser entregat a la jutgessa instructora, Pilar Ordoñez, per a avançar en la investigació, s’indica que es va avisar «amb temps i forma» a Magrundis de la contaminació d’alguns dels seus productes per «listeria monocytogenes».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.