Anuncios

Ordenen la detenció de l’amo de Magrundis, l’empresa de la carn contaminda ‘La Mechá’

La família de la tercera víctima mortal de listeriosi denuncia negligències i anuncia accions legals

S’ha ordenat la detenció de l’amo de l’empresa de carn ‘La Mechá’ | Europa Press

 

El jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla ha ordenat este dimarts la detenció de l’amo de l’empresa Magrundis i de diferents persones més del seu entorn, segons avança ‘ElDiario.es’. Es tracta de l’empresa que va comercialitzar la carn entatxonada ‘La Mechá’ que va provocar un brot de listeriosi en Espanya.

 

Anuncios

Este dimecres, a més de les detencions de l’amo, els seus dos fills i del cunyat, també s’ha iniciat un dispositiu especial, dut a terme per efectius de la Unitat Central Operativa Mediambiental, pel que s’ha precintat el recinte i s’està registrant tota l’empresa.

 

Tot això arriba després de què el jutjat iniciara una investigació amb l’objectiu d’aclarir si l’empresa té una responsabilitat penal o no davant de l’alerta sanitària que va provocar la contaminació de la seua carn, que va provocar algunes morts i va afectar a més de 200 persones.

 

Sabien que la carn estava contaminada des de febrer

Segons un informe, l’empresa sabia des de febrer que les instal·lacions i, per tant, la carn ‘La Mechá’ estava contaminada amb el bacteri. Per això i, segons informen fonts judicials, en l’informe remés que va ser entregat a la jutgessa instructora, Pilar Ordoñez, per a avançar en la investigació, s’indica que es va avisar «amb temps i forma» a Magrundis de la contaminació d’alguns dels seus productes per «listeria monocytogenes».

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.
Anuncios