17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detenen un home en Sagunt que planejava viatjar a Síria per fer la gihad

Un home ha sigut detingut este matí de dilluns en Sagunt, al Camp de Morvedre per presumptament planejar viatjar a Síria per a fer la gihad, segons ha informat el Ministeri de l'Interior en un comunicat. L'home, de 46 anys i de nacionalitat marroquí havia sofrit un procés «molt acusat» de radicalització i transformació dels seus hàbits de vida «per a complir amb els preceptes més rigoristes del salafisme radical». L'arrestat des de feia un temps es dedicava a consumir i difondre propaganda gihadista online i publicava també a través dels seus perfils en xarxes socials «nombrós material multimèdia de tall radical», amb l'objectiu de «donar visibilitat i adoctrinar el major nombre de persones». A més, havia augmentat quantitativament de seguidors en xarxes socials.

L'arrestat, que va mantindre contacte amb un integrant de l'organització terrorista Front Jabhat Al Nusra (actualment Jabhat Fateh as-Sham) a la qual havia expressat la seua «ferma voluntat» de viatjar a Síria «per a lluitar», suposadament es dedicava en el seu moment al tràfic de substàncies estupefaents i emprava estos ingressos per a finançar les seues activitats terroristes. La detenció s'ha dut a terme per agents de la Comissaria General d'Informació, en una operació conjunta amb la Comissaria General de Policia Judicial de la Policia Nacional. Al detingut se li atribuïx la seua participació en delictes d'integració en organització terrorista, adoctrinament, enaltiment del terrorisme, contra la salut pública i pertinença a grup criminal. En l'arrest ha col·laborat la Brigada Provincial d'Informació de València i la Brigada Local d'Informació de Sagunt.

Segons les investigacions, el detingut havia patit un procés molt acusat de radicalització en els últims temps, la qual cosa l'havia portat a transformar «molts dels seus hàbits i costums de la seua vida diària per a complir amb els preceptes més rigorosos del salafisme radical». En la seua activitat online, l'arrestat s'havia convertit en un «gran consumidor de material multimèdia yihadista, en el qual s'enaltien accions violentes comeses en zones de conflicte», segons la Policia. Així mateix realitzava constants al·lusions en les seues publicacions, de manera oberta i pública, «sobre la yihad, els seus màrtirs i el seu desig de convertir-se en un d'ells mitjançant una acció terrorista». Els perfils de les xarxes socials que manejava el detingut van patir un considerable augment quantitatiu de seguidors i van passat d'uns pocs al principi fins a arribar a sobrepassar el miler, per la qual cosa es creu que aquesta persona va poder dur a terme «una gran labor de radicalització, tant activa com passiva, així com el possible reclutament d'altres individus». Arran del notable augment de la seua activitat virtual en els perfils de xarxes socials que posseïa, es va constatar un elevat nivell de radicalització. El detingut elogiava constantment la yihad violenta i es va convertir en seguidor de perfils d'organitzacions i individus terroristes.

Viatge a Síria

El viatge a Síria va ser l'últim pas definitiu, ja que li va permetre posar-se en contacte amb un integrant de l'organització terrorista Front Jabhat Al Nusra, al que va manifestar la seua ferma voluntat de viatjar a Síria per a lluitar i fer la yihad. Davant les dificultats econòmiques que li van sorgir per a poder desplaçar-se a territori de conflicte, les investigacions aporten el fet que es valguera del tràfic d'estupefaents com a «font d'ingressos per a finançar el seu periple fins a la zona de combat». Aquest fet, sumat als seus contactes amb membres d'organitzacions terroristes, «suposava un potencial perill per a la seguretat nacional». Per altra banda en el mateix operatiu s'han detingut a altres dos persones més de nacionalitat marroquina, per presumptes delictes contra la salut pública i pertinença a grup criminal per les seues activitats relacionades amb el tràfic de substàncies estupefaents. El principal detingut, que posseeix una «dilatada experiència» com a delinqüent comú, convivia en un entorn en el qual se sentia protegit, segons fonts policials, iprenia nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments i comunicacions per a poder portar de forma paral·lela les seues activitats terroristes a més les dedicades al tràfic de drogues.En l'operatiu, que s'ha dut a terme baix la supervisió del Jutjat Central d'Instrucció número 6 i coordinat per la Fiscalia de l'Audiència Nacional, s'han materialitzat set manaments d'entrada i registre.

Últimes notícies

Avís taronja per vent de 90 km/h i temporal en la costa este dimecres

Aemet ha activat l'avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i fenòmens costaners a Alacant i València; també s'esperen avisos grocs a Castelló.

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.