Detenen un home en Sagunt que planejava viatjar a Síria per fer la gihad

Un home ha sigut detingut este matí de dilluns en Sagunt, al Camp de Morvedre per presumptament planejar viatjar a Síria per a fer la gihad, segons ha informat el Ministeri de l'Interior en un comunicat. L'home, de 46 anys i de nacionalitat marroquí havia sofrit un procés «molt acusat» de radicalització i transformació dels seus hàbits de vida «per a complir amb els preceptes més rigoristes del salafisme radical». L'arrestat des de feia un temps es dedicava a consumir i difondre propaganda gihadista online i publicava també a través dels seus perfils en xarxes socials «nombrós material multimèdia de tall radical», amb l'objectiu de «donar visibilitat i adoctrinar el major nombre de persones». A més, havia augmentat quantitativament de seguidors en xarxes socials.

L'arrestat, que va mantindre contacte amb un integrant de l'organització terrorista Front Jabhat Al Nusra (actualment Jabhat Fateh as-Sham) a la qual havia expressat la seua «ferma voluntat» de viatjar a Síria «per a lluitar», suposadament es dedicava en el seu moment al tràfic de substàncies estupefaents i emprava estos ingressos per a finançar les seues activitats terroristes. La detenció s'ha dut a terme per agents de la Comissaria General d'Informació, en una operació conjunta amb la Comissaria General de Policia Judicial de la Policia Nacional. Al detingut se li atribuïx la seua participació en delictes d'integració en organització terrorista, adoctrinament, enaltiment del terrorisme, contra la salut pública i pertinença a grup criminal. En l'arrest ha col·laborat la Brigada Provincial d'Informació de València i la Brigada Local d'Informació de Sagunt.

Segons les investigacions, el detingut havia patit un procés molt acusat de radicalització en els últims temps, la qual cosa l'havia portat a transformar «molts dels seus hàbits i costums de la seua vida diària per a complir amb els preceptes més rigorosos del salafisme radical». En la seua activitat online, l'arrestat s'havia convertit en un «gran consumidor de material multimèdia yihadista, en el qual s'enaltien accions violentes comeses en zones de conflicte», segons la Policia. Així mateix realitzava constants al·lusions en les seues publicacions, de manera oberta i pública, «sobre la yihad, els seus màrtirs i el seu desig de convertir-se en un d'ells mitjançant una acció terrorista». Els perfils de les xarxes socials que manejava el detingut van patir un considerable augment quantitatiu de seguidors i van passat d'uns pocs al principi fins a arribar a sobrepassar el miler, per la qual cosa es creu que aquesta persona va poder dur a terme «una gran labor de radicalització, tant activa com passiva, així com el possible reclutament d'altres individus». Arran del notable augment de la seua activitat virtual en els perfils de xarxes socials que posseïa, es va constatar un elevat nivell de radicalització. El detingut elogiava constantment la yihad violenta i es va convertir en seguidor de perfils d'organitzacions i individus terroristes.

Viatge a Síria

El viatge a Síria va ser l'últim pas definitiu, ja que li va permetre posar-se en contacte amb un integrant de l'organització terrorista Front Jabhat Al Nusra, al que va manifestar la seua ferma voluntat de viatjar a Síria per a lluitar i fer la yihad. Davant les dificultats econòmiques que li van sorgir per a poder desplaçar-se a territori de conflicte, les investigacions aporten el fet que es valguera del tràfic d'estupefaents com a «font d'ingressos per a finançar el seu periple fins a la zona de combat». Aquest fet, sumat als seus contactes amb membres d'organitzacions terroristes, «suposava un potencial perill per a la seguretat nacional». Per altra banda en el mateix operatiu s'han detingut a altres dos persones més de nacionalitat marroquina, per presumptes delictes contra la salut pública i pertinença a grup criminal per les seues activitats relacionades amb el tràfic de substàncies estupefaents. El principal detingut, que posseeix una «dilatada experiència» com a delinqüent comú, convivia en un entorn en el qual se sentia protegit, segons fonts policials, iprenia nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments i comunicacions per a poder portar de forma paral·lela les seues activitats terroristes a més les dedicades al tràfic de drogues.En l'operatiu, que s'ha dut a terme baix la supervisió del Jutjat Central d'Instrucció número 6 i coordinat per la Fiscalia de l'Audiència Nacional, s'han materialitzat set manaments d'entrada i registre.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.