Detenen un home en Sagunt que planejava viatjar a Síria per fer la gihad

Un home ha sigut detingut este matí de dilluns en Sagunt, al Camp de Morvedre per presumptament planejar viatjar a Síria per a fer la gihad, segons ha informat el Ministeri de l'Interior en un comunicat. L'home, de 46 anys i de nacionalitat marroquí havia sofrit un procés «molt acusat» de radicalització i transformació dels seus hàbits de vida «per a complir amb els preceptes més rigoristes del salafisme radical». L'arrestat des de feia un temps es dedicava a consumir i difondre propaganda gihadista online i publicava també a través dels seus perfils en xarxes socials «nombrós material multimèdia de tall radical», amb l'objectiu de «donar visibilitat i adoctrinar el major nombre de persones». A més, havia augmentat quantitativament de seguidors en xarxes socials.

L'arrestat, que va mantindre contacte amb un integrant de l'organització terrorista Front Jabhat Al Nusra (actualment Jabhat Fateh as-Sham) a la qual havia expressat la seua «ferma voluntat» de viatjar a Síria «per a lluitar», suposadament es dedicava en el seu moment al tràfic de substàncies estupefaents i emprava estos ingressos per a finançar les seues activitats terroristes. La detenció s'ha dut a terme per agents de la Comissaria General d'Informació, en una operació conjunta amb la Comissaria General de Policia Judicial de la Policia Nacional. Al detingut se li atribuïx la seua participació en delictes d'integració en organització terrorista, adoctrinament, enaltiment del terrorisme, contra la salut pública i pertinença a grup criminal. En l'arrest ha col·laborat la Brigada Provincial d'Informació de València i la Brigada Local d'Informació de Sagunt.

Segons les investigacions, el detingut havia patit un procés molt acusat de radicalització en els últims temps, la qual cosa l'havia portat a transformar «molts dels seus hàbits i costums de la seua vida diària per a complir amb els preceptes més rigorosos del salafisme radical». En la seua activitat online, l'arrestat s'havia convertit en un «gran consumidor de material multimèdia yihadista, en el qual s'enaltien accions violentes comeses en zones de conflicte», segons la Policia. Així mateix realitzava constants al·lusions en les seues publicacions, de manera oberta i pública, «sobre la yihad, els seus màrtirs i el seu desig de convertir-se en un d'ells mitjançant una acció terrorista». Els perfils de les xarxes socials que manejava el detingut van patir un considerable augment quantitatiu de seguidors i van passat d'uns pocs al principi fins a arribar a sobrepassar el miler, per la qual cosa es creu que aquesta persona va poder dur a terme «una gran labor de radicalització, tant activa com passiva, així com el possible reclutament d'altres individus». Arran del notable augment de la seua activitat virtual en els perfils de xarxes socials que posseïa, es va constatar un elevat nivell de radicalització. El detingut elogiava constantment la yihad violenta i es va convertir en seguidor de perfils d'organitzacions i individus terroristes.

Viatge a Síria

El viatge a Síria va ser l'últim pas definitiu, ja que li va permetre posar-se en contacte amb un integrant de l'organització terrorista Front Jabhat Al Nusra, al que va manifestar la seua ferma voluntat de viatjar a Síria per a lluitar i fer la yihad. Davant les dificultats econòmiques que li van sorgir per a poder desplaçar-se a territori de conflicte, les investigacions aporten el fet que es valguera del tràfic d'estupefaents com a «font d'ingressos per a finançar el seu periple fins a la zona de combat». Aquest fet, sumat als seus contactes amb membres d'organitzacions terroristes, «suposava un potencial perill per a la seguretat nacional». Per altra banda en el mateix operatiu s'han detingut a altres dos persones més de nacionalitat marroquina, per presumptes delictes contra la salut pública i pertinença a grup criminal per les seues activitats relacionades amb el tràfic de substàncies estupefaents. El principal detingut, que posseeix una «dilatada experiència» com a delinqüent comú, convivia en un entorn en el qual se sentia protegit, segons fonts policials, iprenia nombroses mesures de seguretat en els seus desplaçaments i comunicacions per a poder portar de forma paral·lela les seues activitats terroristes a més les dedicades al tràfic de drogues.En l'operatiu, que s'ha dut a terme baix la supervisió del Jutjat Central d'Instrucció número 6 i coordinat per la Fiscalia de l'Audiència Nacional, s'han materialitzat set manaments d'entrada i registre.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.