Detingut per fer-se passar per agent de la Guàrdia Civil al Puig

 

La Guàrdia Civil de Sagunt, en el marc de l’operació “FULGOR”, ha detingut, a un home de 53 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques, i diversos delictes d’estafa, per a perpetrar tals delictes es feia passar per agent de la Guàrdia Civil.
 

Les investigacions van començar després de rebre una denúncia en dependències oficials de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb data de 30 de juny del 2021. El denunciant va manifestar haver sigut estafat per un home, que es feia passar per agent de la Guàrdia Civil i que tenia contactes amb agents de la secció de Fiscal, els quals segons l’autor, havien intervingut nombrosos contenidors i per això, el material que transportava estos contenidors eren subhastats de manera il·lícita.

L’autor va convéncer a la mata que tenia la possibilitat de licitar pels efectes intervinguts en el port. Estos objectes solien ser televisors, bicicletes, telèfons mòbils, etc. Per preus molt per davall del seu valor en el mercat.

 

Modus operandi

 

Després de guanyar-se la confiança de la mata, per la seua suposada pertinença a la Guàrdia Civil i solia portar samarretes amb l’emblema d’esta institució, així com una cartera identificativa i fins i tot arribe a mostrar una arma curta (simulada). La víctima, va començar a abonar-li diners en efectiu per a l’adquisició dels efectes esmentats, ascendint a un total de 3.680 euros, i no arribant a rebre mai cap objecte pels diners abonats.

Es va rebre hores més tard una altra denúncia en les mateixes dependències oficials, de la Guàrdia Civil de Sagunt, d’una altra víctima que va manifestar que havia sigut estafada, quan es trobava en tràmits de separació amb el seu cònjuge.

El suposat autor dels fets es va oferir a ajudar-lo amb els tràmits de separació, prevalent-se una altra vegada de la seua posició com a agent de la Guàrdia Civil i manifestant-li que tenia contacte amb lletrats, procuradors, jutgessa… Per tot això, la mata li va anar fent pagaments per la quantitat d’11.200 euros, per serveis que mai arribe a rebre.

També es va poder esbrinar que el presumpte autor, quan es trobava complint condemna en el Centre Penitenciari de Picassent, per delictes d’estafes, va ser denunciat per estafar 2.530 € a un intern del mateix centre, fent-li creure que podia gestionar-li la rebaixa de condemna, per a eixir abans d’hora.

El presumpte autor acumula nombroses denúncies per fets delictius de la mateixa índole.

Finalment, després d’una complexa investigació per part dels agents, es va poder comprovar les estafes denunciades, i com este autor es cap a passar per un membre del cos de la Guàrdia Civil. Per tot això, la Guàrdia Civil de Sagunt, va procedir a la detenció de l’autor dels fets, un home de 53 anys, de nacionalitat espanyola, en la localitat de Requena, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques i diversos delictes d’estafes.

El detingut i les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Requena. 

Últimes notícies

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.