Detingut per fer-se passar per agent de la Guàrdia Civil al Puig

 

La Guàrdia Civil de Sagunt, en el marc de l’operació “FULGOR”, ha detingut, a un home de 53 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques, i diversos delictes d’estafa, per a perpetrar tals delictes es feia passar per agent de la Guàrdia Civil.
 

Les investigacions van començar després de rebre una denúncia en dependències oficials de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb data de 30 de juny del 2021. El denunciant va manifestar haver sigut estafat per un home, que es feia passar per agent de la Guàrdia Civil i que tenia contactes amb agents de la secció de Fiscal, els quals segons l’autor, havien intervingut nombrosos contenidors i per això, el material que transportava estos contenidors eren subhastats de manera il·lícita.

L’autor va convéncer a la mata que tenia la possibilitat de licitar pels efectes intervinguts en el port. Estos objectes solien ser televisors, bicicletes, telèfons mòbils, etc. Per preus molt per davall del seu valor en el mercat.

 

Modus operandi

 

Després de guanyar-se la confiança de la mata, per la seua suposada pertinença a la Guàrdia Civil i solia portar samarretes amb l’emblema d’esta institució, així com una cartera identificativa i fins i tot arribe a mostrar una arma curta (simulada). La víctima, va començar a abonar-li diners en efectiu per a l’adquisició dels efectes esmentats, ascendint a un total de 3.680 euros, i no arribant a rebre mai cap objecte pels diners abonats.

Es va rebre hores més tard una altra denúncia en les mateixes dependències oficials, de la Guàrdia Civil de Sagunt, d’una altra víctima que va manifestar que havia sigut estafada, quan es trobava en tràmits de separació amb el seu cònjuge.

El suposat autor dels fets es va oferir a ajudar-lo amb els tràmits de separació, prevalent-se una altra vegada de la seua posició com a agent de la Guàrdia Civil i manifestant-li que tenia contacte amb lletrats, procuradors, jutgessa… Per tot això, la mata li va anar fent pagaments per la quantitat d’11.200 euros, per serveis que mai arribe a rebre.

També es va poder esbrinar que el presumpte autor, quan es trobava complint condemna en el Centre Penitenciari de Picassent, per delictes d’estafes, va ser denunciat per estafar 2.530 € a un intern del mateix centre, fent-li creure que podia gestionar-li la rebaixa de condemna, per a eixir abans d’hora.

El presumpte autor acumula nombroses denúncies per fets delictius de la mateixa índole.

Finalment, després d’una complexa investigació per part dels agents, es va poder comprovar les estafes denunciades, i com este autor es cap a passar per un membre del cos de la Guàrdia Civil. Per tot això, la Guàrdia Civil de Sagunt, va procedir a la detenció de l’autor dels fets, un home de 53 anys, de nacionalitat espanyola, en la localitat de Requena, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques i diversos delictes d’estafes.

El detingut i les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Requena. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.