Detingut per fer-se passar per agent de la Guàrdia Civil al Puig

 

La Guàrdia Civil de Sagunt, en el marc de l’operació “FULGOR”, ha detingut, a un home de 53 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques, i diversos delictes d’estafa, per a perpetrar tals delictes es feia passar per agent de la Guàrdia Civil.
 

Les investigacions van començar després de rebre una denúncia en dependències oficials de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb data de 30 de juny del 2021. El denunciant va manifestar haver sigut estafat per un home, que es feia passar per agent de la Guàrdia Civil i que tenia contactes amb agents de la secció de Fiscal, els quals segons l’autor, havien intervingut nombrosos contenidors i per això, el material que transportava estos contenidors eren subhastats de manera il·lícita.

L’autor va convéncer a la mata que tenia la possibilitat de licitar pels efectes intervinguts en el port. Estos objectes solien ser televisors, bicicletes, telèfons mòbils, etc. Per preus molt per davall del seu valor en el mercat.

 

Modus operandi

 

Després de guanyar-se la confiança de la mata, per la seua suposada pertinença a la Guàrdia Civil i solia portar samarretes amb l’emblema d’esta institució, així com una cartera identificativa i fins i tot arribe a mostrar una arma curta (simulada). La víctima, va començar a abonar-li diners en efectiu per a l’adquisició dels efectes esmentats, ascendint a un total de 3.680 euros, i no arribant a rebre mai cap objecte pels diners abonats.

Es va rebre hores més tard una altra denúncia en les mateixes dependències oficials, de la Guàrdia Civil de Sagunt, d’una altra víctima que va manifestar que havia sigut estafada, quan es trobava en tràmits de separació amb el seu cònjuge.

El suposat autor dels fets es va oferir a ajudar-lo amb els tràmits de separació, prevalent-se una altra vegada de la seua posició com a agent de la Guàrdia Civil i manifestant-li que tenia contacte amb lletrats, procuradors, jutgessa… Per tot això, la mata li va anar fent pagaments per la quantitat d’11.200 euros, per serveis que mai arribe a rebre.

També es va poder esbrinar que el presumpte autor, quan es trobava complint condemna en el Centre Penitenciari de Picassent, per delictes d’estafes, va ser denunciat per estafar 2.530 € a un intern del mateix centre, fent-li creure que podia gestionar-li la rebaixa de condemna, per a eixir abans d’hora.

El presumpte autor acumula nombroses denúncies per fets delictius de la mateixa índole.

Finalment, després d’una complexa investigació per part dels agents, es va poder comprovar les estafes denunciades, i com este autor es cap a passar per un membre del cos de la Guàrdia Civil. Per tot això, la Guàrdia Civil de Sagunt, va procedir a la detenció de l’autor dels fets, un home de 53 anys, de nacionalitat espanyola, en la localitat de Requena, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques i diversos delictes d’estafes.

El detingut i les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Requena. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.