Detingut per fer-se passar per agent de la Guàrdia Civil al Puig

 

La Guàrdia Civil de Sagunt, en el marc de l’operació “FULGOR”, ha detingut, a un home de 53 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques, i diversos delictes d’estafa, per a perpetrar tals delictes es feia passar per agent de la Guàrdia Civil.
 

Les investigacions van començar després de rebre una denúncia en dependències oficials de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb data de 30 de juny del 2021. El denunciant va manifestar haver sigut estafat per un home, que es feia passar per agent de la Guàrdia Civil i que tenia contactes amb agents de la secció de Fiscal, els quals segons l’autor, havien intervingut nombrosos contenidors i per això, el material que transportava estos contenidors eren subhastats de manera il·lícita.

L’autor va convéncer a la mata que tenia la possibilitat de licitar pels efectes intervinguts en el port. Estos objectes solien ser televisors, bicicletes, telèfons mòbils, etc. Per preus molt per davall del seu valor en el mercat.

 

Modus operandi

 

Després de guanyar-se la confiança de la mata, per la seua suposada pertinença a la Guàrdia Civil i solia portar samarretes amb l’emblema d’esta institució, així com una cartera identificativa i fins i tot arribe a mostrar una arma curta (simulada). La víctima, va començar a abonar-li diners en efectiu per a l’adquisició dels efectes esmentats, ascendint a un total de 3.680 euros, i no arribant a rebre mai cap objecte pels diners abonats.

Es va rebre hores més tard una altra denúncia en les mateixes dependències oficials, de la Guàrdia Civil de Sagunt, d’una altra víctima que va manifestar que havia sigut estafada, quan es trobava en tràmits de separació amb el seu cònjuge.

El suposat autor dels fets es va oferir a ajudar-lo amb els tràmits de separació, prevalent-se una altra vegada de la seua posició com a agent de la Guàrdia Civil i manifestant-li que tenia contacte amb lletrats, procuradors, jutgessa… Per tot això, la mata li va anar fent pagaments per la quantitat d’11.200 euros, per serveis que mai arribe a rebre.

També es va poder esbrinar que el presumpte autor, quan es trobava complint condemna en el Centre Penitenciari de Picassent, per delictes d’estafes, va ser denunciat per estafar 2.530 € a un intern del mateix centre, fent-li creure que podia gestionar-li la rebaixa de condemna, per a eixir abans d’hora.

El presumpte autor acumula nombroses denúncies per fets delictius de la mateixa índole.

Finalment, després d’una complexa investigació per part dels agents, es va poder comprovar les estafes denunciades, i com este autor es cap a passar per un membre del cos de la Guàrdia Civil. Per tot això, la Guàrdia Civil de Sagunt, va procedir a la detenció de l’autor dels fets, un home de 53 anys, de nacionalitat espanyola, en la localitat de Requena, per un delicte d’Usurpació de funcions públiques i diversos delictes d’estafes.

El detingut i les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Requena. 

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.