Detingut a Alacant un ucraïnès reclamat pel seu país com a presumpte autor de la mort d’una anciana a Kíev

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ucraïnès de 45 anys que estava reclamat per les autoritats del seu país per presumptament haver matat a una anciana i robar el contingut de la caixa forta a Kíev (Ucraïna). Els fets van tenir lloc el 21 de febrer d'enguany, quan el detingut va accedir al domicili d'una dona de 79 anys i li va colpejar en el cap repetidament fins a produir-li la mort. Posteriorment va robar d'una caixa forta situada a l'interior del domicili 20.000 dòlars nord-americans i va desaparèixer sense saber-se res més. 

La Comissaria provincial ha explicat que per aquests fets a l'autor li constava una Ordre Internacional de Detenció i Extradició i s'enfronta a una pena de 15 anys de presó. La detenció s'ha produït després que per informacions rebudes, els agents van esbrinar que aquesta persona podria estar a Alacant, per la qual cosa es va iniciar la seua localització. Així, es va determinar on es trobava allotjat i es va establir un dispositiu per a la seua detenció que va culminar amb la matinada del passat dijous dia 21 a Alacant.

  

Els agents de la Comissaria del Districte Nord van ser els que van dur a terme la detenció i van posar a la disposició del Jutjat Central d'Instrucció número 4 de Madrid al fugitiu a fi de materialitzar l'extradició al seu país en virtut de l'Ordre Internacional de Detenció i Extradició.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.