10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Detingut per simular el robatori de 40.000 quilos de caquis del camp que cuidava en Alzira

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este dimarts, 24 de novembre, en Alzira, capital de la comarca de la Ribera (València), a un home de 50 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte, després de denunciar haver-li robat 40.000 quilos de caquis de la plantació que cuidava. 

 

Segons fonts policials, els fets es van produir el passat sis d’octubre, quan un home va formular una denúncia en Alzira a on relatava que li havien robat 40.000 quilos de caquis entre els dies un i sis  d’octubre de la plantació de la que ell mateix era l’encarregat. 

 

El presumpte autor dels fets va relatar als policies que havia quedat amb un comprador perquè vera la fruita que li anava a vendre i acordar un tracte, i en accedir al camp es va donar compte que faltava tota la producció.

 

Els agents han descobert la gran mentida de l’home

 

El sospitós li va indicar als policies que per a accedir al mateix calia transitar per un camí d’uns 200 metres que es trobava tancat al pas per una cadena amb cadenat del que només cinc persones tindrien la clau, i que el cadenat es trobava en perfectes condicions.

 

Posteriorment i després d’una sèrie d’indagacions, els agents van descobrir que els caquis no havien sigut furtats, sinó que els mateixos es trobaven en la finca als peus dels arbres productors.

 

Finalment, l’home va ser arrestat com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte.

 

A hores d’ara, el detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat després de ser sentit en declaració i informat de l’obligació de comparèixer davant l’autoritat judicial quan siga necessari.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.