14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Detingut el responsable de diverses estafes informàtiques a un veí de Riba-Roja del Túria

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria ha finalitzat amb èxit l’Operació “ESPABIL” amb la detenció a Madrid de l’autor de diversos delictes d’estafa, mitjançant la tècnica “phishing”, accés no autoritzat a programes informàtics i un delicte d’usurpació de l’estat civil. L’autor va realitzar la sostracció de 7000 euros mitjançant l’accés al compte bancari del denunciant dels fets.

La tècnica de “phishing” consisteix en un engany per a manipular a les seues víctimes i fer-se d’aquesta manera amb les seues dades i claus personals. La Guàrdia Civil, en el si de la investigació duta a terme des del mes d’octubre del 2021, va descobrir que, el denunciant, dies abans de presentar la seua denúncia, va rebre un missatge que, suposadament remetia la seua entitat bancària, en el qual se li indicava que havia de canviar la seua contrasenya d’accés al seu compte, per a això havia de ‘punxar’ en un enllaç que s’adjuntava en el mateix missatge. En el mateix li van ser requerides dades i claus personals que, posteriorment, van ser utilitzats per a la comissió del delicte.

El suposat autor va realitzar transferències per import de 7000 euros a diversos comptes. Per a això va usurpar la identitat d’altres persones desconeixedores d’aquests fets. A més, per part dels investigadors s’ha aconseguit el bloqueig de 2 transferències per un import total de 2000 euros, els quals han sigut retornats al perjudicat.

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria, a través d’una àrdua investigació, va aconseguir identificar a Madrid, a un home de 26 anys d’edat i de nacionalitat espanyola com a suposat autor dels delictes d’estafa, accés no autoritzat a programes informàtics i usurpació d’estat civil.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.