Detingut el responsable de diverses estafes informàtiques a un veí de Riba-Roja del Túria

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria ha finalitzat amb èxit l’Operació “ESPABIL” amb la detenció a Madrid de l’autor de diversos delictes d’estafa, mitjançant la tècnica “phishing”, accés no autoritzat a programes informàtics i un delicte d’usurpació de l’estat civil. L’autor va realitzar la sostracció de 7000 euros mitjançant l’accés al compte bancari del denunciant dels fets.

La tècnica de “phishing” consisteix en un engany per a manipular a les seues víctimes i fer-se d’aquesta manera amb les seues dades i claus personals. La Guàrdia Civil, en el si de la investigació duta a terme des del mes d’octubre del 2021, va descobrir que, el denunciant, dies abans de presentar la seua denúncia, va rebre un missatge que, suposadament remetia la seua entitat bancària, en el qual se li indicava que havia de canviar la seua contrasenya d’accés al seu compte, per a això havia de ‘punxar’ en un enllaç que s’adjuntava en el mateix missatge. En el mateix li van ser requerides dades i claus personals que, posteriorment, van ser utilitzats per a la comissió del delicte.

El suposat autor va realitzar transferències per import de 7000 euros a diversos comptes. Per a això va usurpar la identitat d’altres persones desconeixedores d’aquests fets. A més, per part dels investigadors s’ha aconseguit el bloqueig de 2 transferències per un import total de 2000 euros, els quals han sigut retornats al perjudicat.

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria, a través d’una àrdua investigació, va aconseguir identificar a Madrid, a un home de 26 anys d’edat i de nacionalitat espanyola com a suposat autor dels delictes d’estafa, accés no autoritzat a programes informàtics i usurpació d’estat civil.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.