Detingut el responsable de diverses estafes informàtiques a un veí de Riba-Roja del Túria

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria ha finalitzat amb èxit l’Operació “ESPABIL” amb la detenció a Madrid de l’autor de diversos delictes d’estafa, mitjançant la tècnica “phishing”, accés no autoritzat a programes informàtics i un delicte d’usurpació de l’estat civil. L’autor va realitzar la sostracció de 7000 euros mitjançant l’accés al compte bancari del denunciant dels fets.

La tècnica de “phishing” consisteix en un engany per a manipular a les seues víctimes i fer-se d’aquesta manera amb les seues dades i claus personals. La Guàrdia Civil, en el si de la investigació duta a terme des del mes d’octubre del 2021, va descobrir que, el denunciant, dies abans de presentar la seua denúncia, va rebre un missatge que, suposadament remetia la seua entitat bancària, en el qual se li indicava que havia de canviar la seua contrasenya d’accés al seu compte, per a això havia de ‘punxar’ en un enllaç que s’adjuntava en el mateix missatge. En el mateix li van ser requerides dades i claus personals que, posteriorment, van ser utilitzats per a la comissió del delicte.

El suposat autor va realitzar transferències per import de 7000 euros a diversos comptes. Per a això va usurpar la identitat d’altres persones desconeixedores d’aquests fets. A més, per part dels investigadors s’ha aconseguit el bloqueig de 2 transferències per un import total de 2000 euros, els quals han sigut retornats al perjudicat.

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria, a través d’una àrdua investigació, va aconseguir identificar a Madrid, a un home de 26 anys d’edat i de nacionalitat espanyola com a suposat autor dels delictes d’estafa, accés no autoritzat a programes informàtics i usurpació d’estat civil.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.