Detingut el responsable de diverses estafes informàtiques a un veí de Riba-Roja del Túria

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria ha finalitzat amb èxit l’Operació “ESPABIL” amb la detenció a Madrid de l’autor de diversos delictes d’estafa, mitjançant la tècnica “phishing”, accés no autoritzat a programes informàtics i un delicte d’usurpació de l’estat civil. L’autor va realitzar la sostracció de 7000 euros mitjançant l’accés al compte bancari del denunciant dels fets.

La tècnica de “phishing” consisteix en un engany per a manipular a les seues víctimes i fer-se d’aquesta manera amb les seues dades i claus personals. La Guàrdia Civil, en el si de la investigació duta a terme des del mes d’octubre del 2021, va descobrir que, el denunciant, dies abans de presentar la seua denúncia, va rebre un missatge que, suposadament remetia la seua entitat bancària, en el qual se li indicava que havia de canviar la seua contrasenya d’accés al seu compte, per a això havia de ‘punxar’ en un enllaç que s’adjuntava en el mateix missatge. En el mateix li van ser requerides dades i claus personals que, posteriorment, van ser utilitzats per a la comissió del delicte.

El suposat autor va realitzar transferències per import de 7000 euros a diversos comptes. Per a això va usurpar la identitat d’altres persones desconeixedores d’aquests fets. A més, per part dels investigadors s’ha aconseguit el bloqueig de 2 transferències per un import total de 2000 euros, els quals han sigut retornats al perjudicat.

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria, a través d’una àrdua investigació, va aconseguir identificar a Madrid, a un home de 26 anys d’edat i de nacionalitat espanyola com a suposat autor dels delictes d’estafa, accés no autoritzat a programes informàtics i usurpació d’estat civil.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.