Un home detingut per estafar 253.000 euros a la seua parella en fingir la mort de sa mare en Elx

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a un home de 42 anys acusat d’estafar 253.000 euros a la seua parella, amb qui va mantindre una relació simulada durant dos anys, per a pagar malalties inexistents i la mort fictícia de sa mare.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, la víctima i el detingut es van conéixer fa dos anys en una popular aplicació de contactes. L’arrestat, que prèviament havia estudiat el perfil de la seua víctima, es va presentar amb un nom, un treball i una casa falsos.

 

La víctima, aliena a la falsedat de la informació, va iniciar amb ell una relació d’amistat. A poc a poc, el detingut li va fer creure que estava enamorat d’ell, i van començar una relació sentimental.

 

Prompte, va començar a demanar-li grans quantitats de diners amb tota classe d’excuses: li va contar que tenia una germana a qui anaven a embargar la casa; posteriorment li va animar a invertir en accions d’un popular club de futbol anglés en el que ell anava a començar a treballar, arribant a invertir la víctima 18.000 euros. També va contractar un viatge que farien junts a Tailàndia, que mai van fer i del que , segons l’arrestat, l’agència de viatges s’havia quedat els diners; entre una altra infinitat d’insòlits contratemps.

 

Li va dir que sa mare havia mort

Finalment, va fingir una greu malaltia de sa mare, per al costós tractament de la que en una prestigiosa clínica, la víctima va arribar a prestar-li 170.000 euros, i posteriorment, altres 5.000, ja que va arribar a enganyar-li amb la falsa mort de sa mare.

 

En un moment donat, la víctima va sospitar que alguna cosa estranya estava passant i va saber que el seu nóvio no era la persona que deia ser. Va començar a reclamar-li els més de 250.000 euros que li havia prestat fins eixe moment, sense èxit. Fa a penes una setmana, es va decidir a formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil, i va iniciar una investigació i va localitzar a l’autor.

 

La rapidesa l’actuació dels agents ha impedit la fugida de l’autor, que es disposava abandonar el país. Es tracta d’un home que va ser detingut el passat 29 de setembre en una casa d’Elx, en la mateixa comarca. Se li imputa un delicte d’estafa i ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.