Un home detingut per estafar 253.000 euros a la seua parella en fingir la mort de sa mare en Elx

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a un home de 42 anys acusat d’estafar 253.000 euros a la seua parella, amb qui va mantindre una relació simulada durant dos anys, per a pagar malalties inexistents i la mort fictícia de sa mare.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, la víctima i el detingut es van conéixer fa dos anys en una popular aplicació de contactes. L’arrestat, que prèviament havia estudiat el perfil de la seua víctima, es va presentar amb un nom, un treball i una casa falsos.

 

La víctima, aliena a la falsedat de la informació, va iniciar amb ell una relació d’amistat. A poc a poc, el detingut li va fer creure que estava enamorat d’ell, i van començar una relació sentimental.

 

Prompte, va començar a demanar-li grans quantitats de diners amb tota classe d’excuses: li va contar que tenia una germana a qui anaven a embargar la casa; posteriorment li va animar a invertir en accions d’un popular club de futbol anglés en el que ell anava a començar a treballar, arribant a invertir la víctima 18.000 euros. També va contractar un viatge que farien junts a Tailàndia, que mai van fer i del que , segons l’arrestat, l’agència de viatges s’havia quedat els diners; entre una altra infinitat d’insòlits contratemps.

 

Li va dir que sa mare havia mort

Finalment, va fingir una greu malaltia de sa mare, per al costós tractament de la que en una prestigiosa clínica, la víctima va arribar a prestar-li 170.000 euros, i posteriorment, altres 5.000, ja que va arribar a enganyar-li amb la falsa mort de sa mare.

 

En un moment donat, la víctima va sospitar que alguna cosa estranya estava passant i va saber que el seu nóvio no era la persona que deia ser. Va començar a reclamar-li els més de 250.000 euros que li havia prestat fins eixe moment, sense èxit. Fa a penes una setmana, es va decidir a formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil, i va iniciar una investigació i va localitzar a l’autor.

 

La rapidesa l’actuació dels agents ha impedit la fugida de l’autor, que es disposava abandonar el país. Es tracta d’un home que va ser detingut el passat 29 de setembre en una casa d’Elx, en la mateixa comarca. Se li imputa un delicte d’estafa i ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU