Un home detingut per estafar 253.000 euros a la seua parella en fingir la mort de sa mare en Elx

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a un home de 42 anys acusat d’estafar 253.000 euros a la seua parella, amb qui va mantindre una relació simulada durant dos anys, per a pagar malalties inexistents i la mort fictícia de sa mare.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, la víctima i el detingut es van conéixer fa dos anys en una popular aplicació de contactes. L’arrestat, que prèviament havia estudiat el perfil de la seua víctima, es va presentar amb un nom, un treball i una casa falsos.

 

La víctima, aliena a la falsedat de la informació, va iniciar amb ell una relació d’amistat. A poc a poc, el detingut li va fer creure que estava enamorat d’ell, i van començar una relació sentimental.

 

Prompte, va començar a demanar-li grans quantitats de diners amb tota classe d’excuses: li va contar que tenia una germana a qui anaven a embargar la casa; posteriorment li va animar a invertir en accions d’un popular club de futbol anglés en el que ell anava a començar a treballar, arribant a invertir la víctima 18.000 euros. També va contractar un viatge que farien junts a Tailàndia, que mai van fer i del que , segons l’arrestat, l’agència de viatges s’havia quedat els diners; entre una altra infinitat d’insòlits contratemps.

 

Li va dir que sa mare havia mort

Finalment, va fingir una greu malaltia de sa mare, per al costós tractament de la que en una prestigiosa clínica, la víctima va arribar a prestar-li 170.000 euros, i posteriorment, altres 5.000, ja que va arribar a enganyar-li amb la falsa mort de sa mare.

 

En un moment donat, la víctima va sospitar que alguna cosa estranya estava passant i va saber que el seu nóvio no era la persona que deia ser. Va començar a reclamar-li els més de 250.000 euros que li havia prestat fins eixe moment, sense èxit. Fa a penes una setmana, es va decidir a formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil, i va iniciar una investigació i va localitzar a l’autor.

 

La rapidesa l’actuació dels agents ha impedit la fugida de l’autor, que es disposava abandonar el país. Es tracta d’un home que va ser detingut el passat 29 de setembre en una casa d’Elx, en la mateixa comarca. Se li imputa un delicte d’estafa i ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.