14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Un home detingut per estafar 253.000 euros a la seua parella en fingir la mort de sa mare en Elx

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a un home de 42 anys acusat d’estafar 253.000 euros a la seua parella, amb qui va mantindre una relació simulada durant dos anys, per a pagar malalties inexistents i la mort fictícia de sa mare.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, la víctima i el detingut es van conéixer fa dos anys en una popular aplicació de contactes. L’arrestat, que prèviament havia estudiat el perfil de la seua víctima, es va presentar amb un nom, un treball i una casa falsos.

 

La víctima, aliena a la falsedat de la informació, va iniciar amb ell una relació d’amistat. A poc a poc, el detingut li va fer creure que estava enamorat d’ell, i van començar una relació sentimental.

 

Prompte, va començar a demanar-li grans quantitats de diners amb tota classe d’excuses: li va contar que tenia una germana a qui anaven a embargar la casa; posteriorment li va animar a invertir en accions d’un popular club de futbol anglés en el que ell anava a començar a treballar, arribant a invertir la víctima 18.000 euros. També va contractar un viatge que farien junts a Tailàndia, que mai van fer i del que , segons l’arrestat, l’agència de viatges s’havia quedat els diners; entre una altra infinitat d’insòlits contratemps.

 

Li va dir que sa mare havia mort

Finalment, va fingir una greu malaltia de sa mare, per al costós tractament de la que en una prestigiosa clínica, la víctima va arribar a prestar-li 170.000 euros, i posteriorment, altres 5.000, ja que va arribar a enganyar-li amb la falsa mort de sa mare.

 

En un moment donat, la víctima va sospitar que alguna cosa estranya estava passant i va saber que el seu nóvio no era la persona que deia ser. Va començar a reclamar-li els més de 250.000 euros que li havia prestat fins eixe moment, sense èxit. Fa a penes una setmana, es va decidir a formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil, i va iniciar una investigació i va localitzar a l’autor.

 

La rapidesa l’actuació dels agents ha impedit la fugida de l’autor, que es disposava abandonar el país. Es tracta d’un home que va ser detingut el passat 29 de setembre en una casa d’Elx, en la mateixa comarca. Se li imputa un delicte d’estafa i ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.