13.7 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Un home detingut per estafar 253.000 euros a la seua parella en fingir la mort de sa mare en Elx

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a un home de 42 anys acusat d’estafar 253.000 euros a la seua parella, amb qui va mantindre una relació simulada durant dos anys, per a pagar malalties inexistents i la mort fictícia de sa mare.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, la víctima i el detingut es van conéixer fa dos anys en una popular aplicació de contactes. L’arrestat, que prèviament havia estudiat el perfil de la seua víctima, es va presentar amb un nom, un treball i una casa falsos.

 

La víctima, aliena a la falsedat de la informació, va iniciar amb ell una relació d’amistat. A poc a poc, el detingut li va fer creure que estava enamorat d’ell, i van començar una relació sentimental.

 

Prompte, va començar a demanar-li grans quantitats de diners amb tota classe d’excuses: li va contar que tenia una germana a qui anaven a embargar la casa; posteriorment li va animar a invertir en accions d’un popular club de futbol anglés en el que ell anava a començar a treballar, arribant a invertir la víctima 18.000 euros. També va contractar un viatge que farien junts a Tailàndia, que mai van fer i del que , segons l’arrestat, l’agència de viatges s’havia quedat els diners; entre una altra infinitat d’insòlits contratemps.

 

Li va dir que sa mare havia mort

Finalment, va fingir una greu malaltia de sa mare, per al costós tractament de la que en una prestigiosa clínica, la víctima va arribar a prestar-li 170.000 euros, i posteriorment, altres 5.000, ja que va arribar a enganyar-li amb la falsa mort de sa mare.

 

En un moment donat, la víctima va sospitar que alguna cosa estranya estava passant i va saber que el seu nóvio no era la persona que deia ser. Va començar a reclamar-li els més de 250.000 euros que li havia prestat fins eixe moment, sense èxit. Fa a penes una setmana, es va decidir a formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil, i va iniciar una investigació i va localitzar a l’autor.

 

La rapidesa l’actuació dels agents ha impedit la fugida de l’autor, que es disposava abandonar el país. Es tracta d’un home que va ser detingut el passat 29 de setembre en una casa d’Elx, en la mateixa comarca. Se li imputa un delicte d’estafa i ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.