Detingut en Benidorm per estafar a una anciana que buscava les restes de sos pares, morts en la Guerra Civil

La dona pensava que trobaria abans les restes de sos pares | Cedida

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home acusat d’estafar més de 43.000 euros a una dona d’avançada edat a qui va enganyar i va fer creure que anava a localitzar les restes de sos pares, que havien sigut assassinats quan la víctima era una xiqueta durant la Guerra Civil.

 

Segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat, l’estafador va contactar amb la víctima i es va oferir per a accelerar la busca de les restes mortals de sos pares. Per a poder fer-ho, va anar sol·licitant a la dona diferents quantitats amb les que, presumptament, anava cobrint les seues investigacions.

 

D’esta forma, durant mesos, va anar alimentant l’esperança de la víctima amb dades falses per a que li anara proporcionant majors quantitats d’efectiu.

 

Va fer creure a la dona que havia trobat restes de sos pares

El modus operandi era molt elaborat i va arribar a fer creure a la víctima, en un moment donat, que havia localitzat unes restes que podien coincidir amb les de sos pares, encara que necessitava més diners per a poder fer unes proves d’ADN en Londres, una invenció del presumpte estafador.

 

L’ara detingut sempre li deia a la víctima que no havia de contar-li a ningú els ‘avanços en la investigació’ per a no entorpir la suposada busca. Finalment, van ser els coneguts de la dona els que li van fer vore la necessitat de contactar amb la Policia Nacional.

 

El Grup VI de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm va començar la investigació i va conseguir identificar al presumpte autor de l’estafa, que va ser arrestat. El detingut està acusat d’un delicte d’estafa i va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Benidorm.

 

La Policia Nacional ha recordat que per a sol·licitar qualsevol document o restes fòssils de la Guerra Civil, s’ha d’anar als centres o oficines establits per a tal fi, com el Centre Documental de la Memòria Històrica o l’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica, per a evitar «ser estafats i caure en mans de persones sense escrúpols».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.