Detingut en Benidorm per estafar a una anciana que buscava les restes de sos pares, morts en la Guerra Civil

La dona pensava que trobaria abans les restes de sos pares | Cedida

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home acusat d’estafar més de 43.000 euros a una dona d’avançada edat a qui va enganyar i va fer creure que anava a localitzar les restes de sos pares, que havien sigut assassinats quan la víctima era una xiqueta durant la Guerra Civil.

 

Segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat, l’estafador va contactar amb la víctima i es va oferir per a accelerar la busca de les restes mortals de sos pares. Per a poder fer-ho, va anar sol·licitant a la dona diferents quantitats amb les que, presumptament, anava cobrint les seues investigacions.

 

D’esta forma, durant mesos, va anar alimentant l’esperança de la víctima amb dades falses per a que li anara proporcionant majors quantitats d’efectiu.

 

Va fer creure a la dona que havia trobat restes de sos pares

El modus operandi era molt elaborat i va arribar a fer creure a la víctima, en un moment donat, que havia localitzat unes restes que podien coincidir amb les de sos pares, encara que necessitava més diners per a poder fer unes proves d’ADN en Londres, una invenció del presumpte estafador.

 

L’ara detingut sempre li deia a la víctima que no havia de contar-li a ningú els ‘avanços en la investigació’ per a no entorpir la suposada busca. Finalment, van ser els coneguts de la dona els que li van fer vore la necessitat de contactar amb la Policia Nacional.

 

El Grup VI de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm va començar la investigació i va conseguir identificar al presumpte autor de l’estafa, que va ser arrestat. El detingut està acusat d’un delicte d’estafa i va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Benidorm.

 

La Policia Nacional ha recordat que per a sol·licitar qualsevol document o restes fòssils de la Guerra Civil, s’ha d’anar als centres o oficines establits per a tal fi, com el Centre Documental de la Memòria Històrica o l’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica, per a evitar «ser estafats i caure en mans de persones sense escrúpols».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.