Detingut en Benidorm per estafar a una anciana que buscava les restes de sos pares, morts en la Guerra Civil

La dona pensava que trobaria abans les restes de sos pares | Cedida

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home acusat d’estafar més de 43.000 euros a una dona d’avançada edat a qui va enganyar i va fer creure que anava a localitzar les restes de sos pares, que havien sigut assassinats quan la víctima era una xiqueta durant la Guerra Civil.

 

Segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat, l’estafador va contactar amb la víctima i es va oferir per a accelerar la busca de les restes mortals de sos pares. Per a poder fer-ho, va anar sol·licitant a la dona diferents quantitats amb les que, presumptament, anava cobrint les seues investigacions.

 

D’esta forma, durant mesos, va anar alimentant l’esperança de la víctima amb dades falses per a que li anara proporcionant majors quantitats d’efectiu.

 

Va fer creure a la dona que havia trobat restes de sos pares

El modus operandi era molt elaborat i va arribar a fer creure a la víctima, en un moment donat, que havia localitzat unes restes que podien coincidir amb les de sos pares, encara que necessitava més diners per a poder fer unes proves d’ADN en Londres, una invenció del presumpte estafador.

 

L’ara detingut sempre li deia a la víctima que no havia de contar-li a ningú els ‘avanços en la investigació’ per a no entorpir la suposada busca. Finalment, van ser els coneguts de la dona els que li van fer vore la necessitat de contactar amb la Policia Nacional.

 

El Grup VI de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm va començar la investigació i va conseguir identificar al presumpte autor de l’estafa, que va ser arrestat. El detingut està acusat d’un delicte d’estafa i va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Benidorm.

 

La Policia Nacional ha recordat que per a sol·licitar qualsevol document o restes fòssils de la Guerra Civil, s’ha d’anar als centres o oficines establits per a tal fi, com el Centre Documental de la Memòria Històrica o l’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica, per a evitar «ser estafats i caure en mans de persones sense escrúpols».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.