Detingut en Benidorm per estafar a una anciana que buscava les restes de sos pares, morts en la Guerra Civil

La dona pensava que trobaria abans les restes de sos pares | Cedida

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home acusat d’estafar més de 43.000 euros a una dona d’avançada edat a qui va enganyar i va fer creure que anava a localitzar les restes de sos pares, que havien sigut assassinats quan la víctima era una xiqueta durant la Guerra Civil.

 

Segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat, l’estafador va contactar amb la víctima i es va oferir per a accelerar la busca de les restes mortals de sos pares. Per a poder fer-ho, va anar sol·licitant a la dona diferents quantitats amb les que, presumptament, anava cobrint les seues investigacions.

 

D’esta forma, durant mesos, va anar alimentant l’esperança de la víctima amb dades falses per a que li anara proporcionant majors quantitats d’efectiu.

 

Va fer creure a la dona que havia trobat restes de sos pares

El modus operandi era molt elaborat i va arribar a fer creure a la víctima, en un moment donat, que havia localitzat unes restes que podien coincidir amb les de sos pares, encara que necessitava més diners per a poder fer unes proves d’ADN en Londres, una invenció del presumpte estafador.

 

L’ara detingut sempre li deia a la víctima que no havia de contar-li a ningú els ‘avanços en la investigació’ per a no entorpir la suposada busca. Finalment, van ser els coneguts de la dona els que li van fer vore la necessitat de contactar amb la Policia Nacional.

 

El Grup VI de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm va començar la investigació i va conseguir identificar al presumpte autor de l’estafa, que va ser arrestat. El detingut està acusat d’un delicte d’estafa i va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Benidorm.

 

La Policia Nacional ha recordat que per a sol·licitar qualsevol document o restes fòssils de la Guerra Civil, s’ha d’anar als centres o oficines establits per a tal fi, com el Centre Documental de la Memòria Històrica o l’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica, per a evitar «ser estafats i caure en mans de persones sense escrúpols».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’alacantí Daniel Holgado farà el salt a MotoGP en 2027 amb Gresini Racing

El pilot alacantí Daniel Holgado, actual sisé del Mundial de Moto2 amb l’equip d’Aspar, ha signat amb Gresini Racing per a debutar en MotoGP en la temporada 2027.

Pablo Martínez s’acomiada del Llevant després de set temporades: ‘Sempre serà casa meua’

El migcampista madrileny Pablo Martínez ha dit adéu al Llevant després de set temporades i 155 partits, amb un emotiu missatge en què assegura que el club ‘sempre serà granota’ en el seu cor.

Consum dona 60.000 euros per a enviar ajuda humanitària a Veneçuela

La cooperativa canalitza l’aportació a través de Creu Roja per a atendre les persones damnificades pels terratrémols

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.