Detingut en Benidorm per estafar a una anciana que buscava les restes de sos pares, morts en la Guerra Civil

La dona pensava que trobaria abans les restes de sos pares | Cedida

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home acusat d’estafar més de 43.000 euros a una dona d’avançada edat a qui va enganyar i va fer creure que anava a localitzar les restes de sos pares, que havien sigut assassinats quan la víctima era una xiqueta durant la Guerra Civil.

 

Segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat, l’estafador va contactar amb la víctima i es va oferir per a accelerar la busca de les restes mortals de sos pares. Per a poder fer-ho, va anar sol·licitant a la dona diferents quantitats amb les que, presumptament, anava cobrint les seues investigacions.

 

D’esta forma, durant mesos, va anar alimentant l’esperança de la víctima amb dades falses per a que li anara proporcionant majors quantitats d’efectiu.

 

Va fer creure a la dona que havia trobat restes de sos pares

El modus operandi era molt elaborat i va arribar a fer creure a la víctima, en un moment donat, que havia localitzat unes restes que podien coincidir amb les de sos pares, encara que necessitava més diners per a poder fer unes proves d’ADN en Londres, una invenció del presumpte estafador.

 

L’ara detingut sempre li deia a la víctima que no havia de contar-li a ningú els ‘avanços en la investigació’ per a no entorpir la suposada busca. Finalment, van ser els coneguts de la dona els que li van fer vore la necessitat de contactar amb la Policia Nacional.

 

El Grup VI de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm va començar la investigació i va conseguir identificar al presumpte autor de l’estafa, que va ser arrestat. El detingut està acusat d’un delicte d’estafa i va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Benidorm.

 

La Policia Nacional ha recordat que per a sol·licitar qualsevol document o restes fòssils de la Guerra Civil, s’ha d’anar als centres o oficines establits per a tal fi, com el Centre Documental de la Memòria Històrica o l’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica, per a evitar «ser estafats i caure en mans de persones sense escrúpols».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.