Detinguts per estafar mitjançant la venda de productes en xarxes socials

La Guàrdia Civil de València deté a Madrid als 6 integrants d’una organització criminal dedicada a la comissió d’estafes per la simulació de vendes a través de conegudes aplicacions i xarxes socials.
L’Operació ‘SPIEL’ va ser motivada per la interposició a Requena d’una denúncia per estafa.

El ciutadà va denunciar que va contactar amb un subjecte a través d’una coneguda aplicació de compravenda per a la compra d’una videoconsola per la quantitat de 490 euros. Una vegada va ingressar la quantitat, va perdre el contacte amb el suposat venedor i mai va obtindre l’article.

Els agents de la Guàrdia Civil de València, arran de la interposició de la citada denúncia, van comprovar que a la fi del passat any 2021, els integrants de l’organització criminal haurien comés la quantitat de 31 estafes mitjançant aplicacions i xarxes socials, estafes que consistien en la suposada venda de videoconsoles per valor de 490 euros, transacció que mai arribava a produir-se. Una vegada ingressat els diners per part del perjudicat, es perdia tot contacte amb el venedor i mai es rebia l’article.

A més, després de la labor d’investigació dels agents, es va poder comprovar que els integrants de la citada organització procedien a moure ràpidament els diners, realitzant diverses transaccions entre diferents comptes bancaris i extraccions en metàl·lic, fent desaparéixer l’efectiu.

La laboriosa investigació va donar com a resultat la identificació dels 6 integrants de l’organització criminal, tots ells residents a Madrid, lloc al qual es van desplaçar els agents el mes de maig passat per a efectuar les detencions.

Els integrants de l’organització són 5 homes, d’edats compreses entre els 21 i els 37 anys, 3 d’ells de nacionalitat espanyola i 2 de República Dominicana, i 1 dona de 18 anys i de nacionalitat espanyola.
Se’ls imputen els següents delictes: 1 delicte de pertinença a organització criminal, un de blanqueig de capitals i 31 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Requena.

Últimes notícies

Una avaria en l’avió retrasa el retorn de Pérez Llorca des de Brussel·les a València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, retrasa el seu retorn des de Brussel·les a València per una avaria en el vol de tornada i es preveu que arribe al llarg del divendres. La vicepresidenta primera, Susana Camarero, l’ix al pas i presidirà el ple del Consell i un acte sobre L’Albufera i El Saler.

Canvi radical d’oratge al primer cap de setmana de juny: desplom tèrmic, vent i pluges

La Comunitat Valenciana viurà el primer cap de setmana de juny amb una brusca baixada de les temperatures, intervals de vent fort i ruixats sobretot este divendres a València i Alacant, segons Aemet.

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.