Detinguts per estafar mitjançant la venda de productes en xarxes socials

La Guàrdia Civil de València deté a Madrid als 6 integrants d’una organització criminal dedicada a la comissió d’estafes per la simulació de vendes a través de conegudes aplicacions i xarxes socials.
L’Operació ‘SPIEL’ va ser motivada per la interposició a Requena d’una denúncia per estafa.

El ciutadà va denunciar que va contactar amb un subjecte a través d’una coneguda aplicació de compravenda per a la compra d’una videoconsola per la quantitat de 490 euros. Una vegada va ingressar la quantitat, va perdre el contacte amb el suposat venedor i mai va obtindre l’article.

Els agents de la Guàrdia Civil de València, arran de la interposició de la citada denúncia, van comprovar que a la fi del passat any 2021, els integrants de l’organització criminal haurien comés la quantitat de 31 estafes mitjançant aplicacions i xarxes socials, estafes que consistien en la suposada venda de videoconsoles per valor de 490 euros, transacció que mai arribava a produir-se. Una vegada ingressat els diners per part del perjudicat, es perdia tot contacte amb el venedor i mai es rebia l’article.

A més, després de la labor d’investigació dels agents, es va poder comprovar que els integrants de la citada organització procedien a moure ràpidament els diners, realitzant diverses transaccions entre diferents comptes bancaris i extraccions en metàl·lic, fent desaparéixer l’efectiu.

La laboriosa investigació va donar com a resultat la identificació dels 6 integrants de l’organització criminal, tots ells residents a Madrid, lloc al qual es van desplaçar els agents el mes de maig passat per a efectuar les detencions.

Els integrants de l’organització són 5 homes, d’edats compreses entre els 21 i els 37 anys, 3 d’ells de nacionalitat espanyola i 2 de República Dominicana, i 1 dona de 18 anys i de nacionalitat espanyola.
Se’ls imputen els següents delictes: 1 delicte de pertinença a organització criminal, un de blanqueig de capitals i 31 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Requena.

Últimes notícies

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.