Detinguts per estafar mitjançant la venda de productes en xarxes socials

La Guàrdia Civil de València deté a Madrid als 6 integrants d’una organització criminal dedicada a la comissió d’estafes per la simulació de vendes a través de conegudes aplicacions i xarxes socials.
L’Operació ‘SPIEL’ va ser motivada per la interposició a Requena d’una denúncia per estafa.

El ciutadà va denunciar que va contactar amb un subjecte a través d’una coneguda aplicació de compravenda per a la compra d’una videoconsola per la quantitat de 490 euros. Una vegada va ingressar la quantitat, va perdre el contacte amb el suposat venedor i mai va obtindre l’article.

Els agents de la Guàrdia Civil de València, arran de la interposició de la citada denúncia, van comprovar que a la fi del passat any 2021, els integrants de l’organització criminal haurien comés la quantitat de 31 estafes mitjançant aplicacions i xarxes socials, estafes que consistien en la suposada venda de videoconsoles per valor de 490 euros, transacció que mai arribava a produir-se. Una vegada ingressat els diners per part del perjudicat, es perdia tot contacte amb el venedor i mai es rebia l’article.

A més, després de la labor d’investigació dels agents, es va poder comprovar que els integrants de la citada organització procedien a moure ràpidament els diners, realitzant diverses transaccions entre diferents comptes bancaris i extraccions en metàl·lic, fent desaparéixer l’efectiu.

La laboriosa investigació va donar com a resultat la identificació dels 6 integrants de l’organització criminal, tots ells residents a Madrid, lloc al qual es van desplaçar els agents el mes de maig passat per a efectuar les detencions.

Els integrants de l’organització són 5 homes, d’edats compreses entre els 21 i els 37 anys, 3 d’ells de nacionalitat espanyola i 2 de República Dominicana, i 1 dona de 18 anys i de nacionalitat espanyola.
Se’ls imputen els següents delictes: 1 delicte de pertinença a organització criminal, un de blanqueig de capitals i 31 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Requena.

Últimes notícies

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.