15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Detingut el líder d’una secta acusat de maltractar i abusar sexualment d’un dels seus membres

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de Castelló el líder d’una secta destructiva com a presumpte autor de maltractaments i un delicte contra la llibertat sexual.

La víctima va necessitar teràpia psicològica a causa de les agressions sexuals i físiques a què va estar sotmesa, les quals eren de caràcter especialment degradant. A la secta, de tall pseudoxamànic, es consumien de manera habitual substàncies com l’ayahuasca que pot arribar a anul·lar el judici dels consumidors i han estat intervinguts 16.880 euros i 1.284 dòlars nord-americans.

La investigació es va iniciar el mes de febrer passat, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una comunitat assentada en una localitat de la província de Castelló i que estaria operant en diferents punts del territori nacional, així com amb connexions a altres països.

Arran d’este fet es va localitzar una víctima la qual es trobava molt afectada psicològicament després del pas per la secta i havia estat sotmesa a maltractaments continus, vexacions de caràcter greu, agressions físiques i fins i tot sexuals per part del líder.

El modus operandi del detingut consistia a anul·lar progressivament la capacitat de decisió de la víctima amb promeses com la de “ser elegida” per passar la resta de les seues vides junts i mantindre una relació de parella, que derivaria de forma gairebé immediata en un maltractament habitual d’agressions físiques, vexacions, i la imposició de pràctiques sexuals denigrants amb l’excusa de “curar la seua ànima”, tot això acompanyat d’un greu dany psicològic que va provocar a una de les víctimes un estat d’ansietat i por contínua.

Aïllada socialment després d’anul·lar els contactes telefònics 

Per obtindre el resultat d’aïllament social a què sotmetia la víctima el detingut li va retirar tots els contactes del telèfon i inspeccionava contínuament la seua activitat, cosa que dificultava que una tercera persona tinguera coneixement d’esta situació i poguera ajudar-la a eixir de la secta.

Tot i el fort aïllament social a què la víctima estava sotmesa, després d’un episodi de caràcter molt violent va aconseguir viatjar a una altra ciutat on va rebre ajut psicològic que li va fer entendre la greu situació per la qual estava passant.

El líder de la secta va ser detingut a València 

El detingut mantenia contactes a altres països i es dedicada a la pràctica de xarrades i activitats de caràcter espiritual a canvi de donacions econòmiques. Després d’establir un dispositiu de vigilància a l’aeroport de Manises (València), els agents van procedir a la detenció del líder de la secta, que havia participat suposadament en una retirada dels EUA, havent arribat a Espanya amb gran quantitat de diners no declarats que li van ser intervinguts i que no van poder justificar.

La investigació continua oberta  i no es descarta la localització de més víctimes que estigueren relacionades amb esta secta.

Canal obert [email protected]

La Policia Nacional manté habilitat el correu electrònic [email protected] perquè qualsevol ciutadà pugui comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.