Detingut un menor per falsificar un DNI per a incomplir el confinament sense ser reconegut en Xilxes

DNI

El menor va presentar un DNI fals | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), han detingut a un menor que els va presentar un DNI fals, amb les dades d’un altre xic de la mateixa edat però d’una altra localitat, per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil es va trobar amb el menor per primera volta el passat 8 de maig sobre les 17.30 hores en la localitat de Xilxes, en la mateixa comarca, a on estava fumant i assentat en un dels ponts. Els agents li van dir al xic que s’identificara i ell els va dir les dades d’un altre menor, que suposadament residia en la platja de Xilxes i que havia eixit a fumar un cigarret. El menor no incomplia cap de les prohibicions de l’estat d’alarma. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Dos dies després, el 10 de maig, sobre les 18.00 hores, els mateixos agents han identificat a un grup de set jóvens que estava fent un descans després d’un partit de futbol. Ha sigut durant la seua identificació quan se li ha informat a un d’ells que anava a ser proposat per a sanció per incompliment de l’estat d’alarma.

 

Els agents han observat que esta persona era la mateixa que havia sigut identificada dos dies abans fumant en el pont de Xilxes, però que no coincidien les dades aportades en les dos ocasions. Per això, després de fer algunes comprovacions, s’ha pogut descobrir la vertadera identitat del menor, que havia suplantat les dades d’un altre menor de la mateixa edat però d’una altra localitat per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil ha localitzat a la persona del DNI usat pel menor, que després de tindre coneixement de la suplantació de la seua identitat, ha anat a interposar una denúncia. Per tot això, s’ha procedit a la detenció del menor com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i ha sigut proposat per a sanció administrativa per l’incompliment de l’estat d’alarma.

Últimes notícies

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.
FILMOTECA D'ESTIU