Detingut un menor per falsificar un DNI per a incomplir el confinament sense ser reconegut en Xilxes

DNI

El menor va presentar un DNI fals | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), han detingut a un menor que els va presentar un DNI fals, amb les dades d’un altre xic de la mateixa edat però d’una altra localitat, per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil es va trobar amb el menor per primera volta el passat 8 de maig sobre les 17.30 hores en la localitat de Xilxes, en la mateixa comarca, a on estava fumant i assentat en un dels ponts. Els agents li van dir al xic que s’identificara i ell els va dir les dades d’un altre menor, que suposadament residia en la platja de Xilxes i que havia eixit a fumar un cigarret. El menor no incomplia cap de les prohibicions de l’estat d’alarma. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Dos dies després, el 10 de maig, sobre les 18.00 hores, els mateixos agents han identificat a un grup de set jóvens que estava fent un descans després d’un partit de futbol. Ha sigut durant la seua identificació quan se li ha informat a un d’ells que anava a ser proposat per a sanció per incompliment de l’estat d’alarma.

 

Els agents han observat que esta persona era la mateixa que havia sigut identificada dos dies abans fumant en el pont de Xilxes, però que no coincidien les dades aportades en les dos ocasions. Per això, després de fer algunes comprovacions, s’ha pogut descobrir la vertadera identitat del menor, que havia suplantat les dades d’un altre menor de la mateixa edat però d’una altra localitat per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil ha localitzat a la persona del DNI usat pel menor, que després de tindre coneixement de la suplantació de la seua identitat, ha anat a interposar una denúncia. Per tot això, s’ha procedit a la detenció del menor com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i ha sigut proposat per a sanció administrativa per l’incompliment de l’estat d’alarma.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.