Detingut un menor per falsificar un DNI per a incomplir el confinament sense ser reconegut en Xilxes

DNI

El menor va presentar un DNI fals | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), han detingut a un menor que els va presentar un DNI fals, amb les dades d’un altre xic de la mateixa edat però d’una altra localitat, per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil es va trobar amb el menor per primera volta el passat 8 de maig sobre les 17.30 hores en la localitat de Xilxes, en la mateixa comarca, a on estava fumant i assentat en un dels ponts. Els agents li van dir al xic que s’identificara i ell els va dir les dades d’un altre menor, que suposadament residia en la platja de Xilxes i que havia eixit a fumar un cigarret. El menor no incomplia cap de les prohibicions de l’estat d’alarma. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Dos dies després, el 10 de maig, sobre les 18.00 hores, els mateixos agents han identificat a un grup de set jóvens que estava fent un descans després d’un partit de futbol. Ha sigut durant la seua identificació quan se li ha informat a un d’ells que anava a ser proposat per a sanció per incompliment de l’estat d’alarma.

 

Els agents han observat que esta persona era la mateixa que havia sigut identificada dos dies abans fumant en el pont de Xilxes, però que no coincidien les dades aportades en les dos ocasions. Per això, després de fer algunes comprovacions, s’ha pogut descobrir la vertadera identitat del menor, que havia suplantat les dades d’un altre menor de la mateixa edat però d’una altra localitat per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil ha localitzat a la persona del DNI usat pel menor, que després de tindre coneixement de la suplantació de la seua identitat, ha anat a interposar una denúncia. Per tot això, s’ha procedit a la detenció del menor com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i ha sigut proposat per a sanció administrativa per l’incompliment de l’estat d’alarma.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.