Detingut un metge de família amb antecedents acusat d’abusar de diverses pacients a Alfafar

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alfafar, a la comarca de l’Horta Sud, han detingut a un metge de família de 60 anys que exercia en aquesta localitat per la seua presumpta participació en delictes d’abusos sexuals a quatre dels seus pacients durant les exploracions en la consulta. L’home té antecedents per possessió de pornografia infantil en 2017 i va ser investigat per abusos sexuals a una altra pacient en 2018. 

  

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, la recerca continua oberta i no es descarta l’aparició d’altres víctimes que encara no han denunciat fets similars. L’arrest s’ha dut a terme després de la denúncia d’una de les víctimes en dependències de la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja. 

  

La dona es va personar el passat 6 d’abril en dependències policials de la Guàrdia Civil per a denunciar que el seu metge de capçalera, en el desenvolupament d’una consulta rutinària, es va acostar a ella i la va abraçar per a, posteriorment, realitzar-li tocaments en tot el seu cos en contra de la seua voluntat i li va arribar a besar en diverses ocasions. 

  

Així mateix, la denunciant comentava que aquesta no era la primera vegada que ho intentava. Després d’aquesta denúncia, els agents van iniciar l’operació Garusade, en la qual es van entrevistar amb diverses possibles víctimes pels mateixos fets. Els guàrdies civils van tindre coneixement que el rang d’edat de les seues possibles víctimes abastava dones d’entre 40 i 70 anys. 

  

TOCAMENTS I PETICIONS ERÒTIQUES

Segons les recerques, el detingut es “sobrepassava” amb les seues pacients a les quals suposadament realitzava tocaments, els demanava que es despullaren “sense cap motiu”, “tontejava” amb elles o tractava d'”obtindre cites” fora de la consulta. 

  

Aquest metge havia rebut diverses queixes formulades per diversos pacients d’Alfafar de calibre similar a la denúncia. A més, segons la Guàrdia Civil, es té coneixement que les condicions en les quals atenia els pacients “no eren les més salubres” per la seua “falta d’higiene”, un fet que va ser motiu de queixa per part dels pacients “en més d’una ocasió”. 

  

Els agents van detindre a l’home, de 60 anys i nacionalitat espanyola, per presumpta implicació en un delicte d’abusos sexuals i contra la integritat moral de diverses de les seues pacients. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.