12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Detingut un metge de família amb antecedents acusat d’abusar de diverses pacients a Alfafar

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alfafar, a la comarca de l’Horta Sud, han detingut a un metge de família de 60 anys que exercia en aquesta localitat per la seua presumpta participació en delictes d’abusos sexuals a quatre dels seus pacients durant les exploracions en la consulta. L’home té antecedents per possessió de pornografia infantil en 2017 i va ser investigat per abusos sexuals a una altra pacient en 2018. 

  

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, la recerca continua oberta i no es descarta l’aparició d’altres víctimes que encara no han denunciat fets similars. L’arrest s’ha dut a terme després de la denúncia d’una de les víctimes en dependències de la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja. 

  

La dona es va personar el passat 6 d’abril en dependències policials de la Guàrdia Civil per a denunciar que el seu metge de capçalera, en el desenvolupament d’una consulta rutinària, es va acostar a ella i la va abraçar per a, posteriorment, realitzar-li tocaments en tot el seu cos en contra de la seua voluntat i li va arribar a besar en diverses ocasions. 

  

Així mateix, la denunciant comentava que aquesta no era la primera vegada que ho intentava. Després d’aquesta denúncia, els agents van iniciar l’operació Garusade, en la qual es van entrevistar amb diverses possibles víctimes pels mateixos fets. Els guàrdies civils van tindre coneixement que el rang d’edat de les seues possibles víctimes abastava dones d’entre 40 i 70 anys. 

  

TOCAMENTS I PETICIONS ERÒTIQUES

Segons les recerques, el detingut es “sobrepassava” amb les seues pacients a les quals suposadament realitzava tocaments, els demanava que es despullaren “sense cap motiu”, “tontejava” amb elles o tractava d'”obtindre cites” fora de la consulta. 

  

Aquest metge havia rebut diverses queixes formulades per diversos pacients d’Alfafar de calibre similar a la denúncia. A més, segons la Guàrdia Civil, es té coneixement que les condicions en les quals atenia els pacients “no eren les més salubres” per la seua “falta d’higiene”, un fet que va ser motiu de queixa per part dels pacients “en més d’una ocasió”. 

  

Els agents van detindre a l’home, de 60 anys i nacionalitat espanyola, per presumpta implicació en un delicte d’abusos sexuals i contra la integritat moral de diverses de les seues pacients. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de València.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.