10.7 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detingut un metge de família amb antecedents acusat d’abusar de diverses pacients a Alfafar

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alfafar, a la comarca de l’Horta Sud, han detingut a un metge de família de 60 anys que exercia en aquesta localitat per la seua presumpta participació en delictes d’abusos sexuals a quatre dels seus pacients durant les exploracions en la consulta. L’home té antecedents per possessió de pornografia infantil en 2017 i va ser investigat per abusos sexuals a una altra pacient en 2018. 

  

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, la recerca continua oberta i no es descarta l’aparició d’altres víctimes que encara no han denunciat fets similars. L’arrest s’ha dut a terme després de la denúncia d’una de les víctimes en dependències de la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja. 

  

La dona es va personar el passat 6 d’abril en dependències policials de la Guàrdia Civil per a denunciar que el seu metge de capçalera, en el desenvolupament d’una consulta rutinària, es va acostar a ella i la va abraçar per a, posteriorment, realitzar-li tocaments en tot el seu cos en contra de la seua voluntat i li va arribar a besar en diverses ocasions. 

  

Així mateix, la denunciant comentava que aquesta no era la primera vegada que ho intentava. Després d’aquesta denúncia, els agents van iniciar l’operació Garusade, en la qual es van entrevistar amb diverses possibles víctimes pels mateixos fets. Els guàrdies civils van tindre coneixement que el rang d’edat de les seues possibles víctimes abastava dones d’entre 40 i 70 anys. 

  

TOCAMENTS I PETICIONS ERÒTIQUES

Segons les recerques, el detingut es “sobrepassava” amb les seues pacients a les quals suposadament realitzava tocaments, els demanava que es despullaren “sense cap motiu”, “tontejava” amb elles o tractava d'”obtindre cites” fora de la consulta. 

  

Aquest metge havia rebut diverses queixes formulades per diversos pacients d’Alfafar de calibre similar a la denúncia. A més, segons la Guàrdia Civil, es té coneixement que les condicions en les quals atenia els pacients “no eren les més salubres” per la seua “falta d’higiene”, un fet que va ser motiu de queixa per part dels pacients “en més d’una ocasió”. 

  

Els agents van detindre a l’home, de 60 anys i nacionalitat espanyola, per presumpta implicació en un delicte d’abusos sexuals i contra la integritat moral de diverses de les seues pacients. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de València.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.