12.9 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Detingut un pròfug de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual i pornografia infantil en Rojales

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Rojales, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home al que li constava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per fugar-se de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual de xiquets i pornografia infantil.

 

A principis del mes de desembre, l’Oficina de Coordinació Internacional SIRENE de la Divisió de Cooperació Internacional de la Policia Nacional va rebre una alerta en la que es comunicava l’assenyalament de busca d’una persona que havia fugit de les autoritats angleses per delictes d’explotació sexual de xiquets i de pornografia infantil, fets ocorreguts entre 1999 i 2002 quan les víctimes menors tenien 9 i 11 anys d’edat, que haurien sigut abusades mentres estaven al seu càrrec. 

 

El Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de Policia Judicial va iniciar les investigacions per a descobrir el parador del subjecte, ja que una de les seues ubicacions li situaven en la localitat de Rojales, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els organismes centrals van contactar amb la Comissaria Provincial d’Alacant per a coordinar el servici amb agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial per a recaptar totes les dades possibles que permeteren la identificació i localització de la persona reclamada.

 

Condemnes anteriors a estes

Al buscat li constaven diferents condemnes anteriors pels mateixos fets de violència sexual, sent condemnat l’any 1990 per tres delictes d’agressió sexual contra un menor de 14 anys i en 1995 condemnat, a demés, per dos delictes d’agressió sexual contra un xic menor de 16 anys totes estes condemnes dictades pel Tribunal de la Corona de Swansea en Gal·les (Regne Unit).

 

Els agents encarregats del cas van fer indagacions fins que van poder localitzar el rastre d’esta persona en una casa de la localitat de Rojales. Després de la troballa, es va establir un dispositiu entorn a l’investigat per a assegurar-se de la identitat d’este.

 

Una volta localitzat, les autoritats britàniques van confirmar la seua identitat i van traslladar l’interés per la seua busca i detenció. Finalment, el pròfug va ser arrestat en els voltants de sa casa amb fortes mesures de seguretat per a tramitar el seu lliurament a les autoritats britàniques.

 

El detingut, de 61 anys d’edat, va ser posat a la disposició del Jutjat Central Número 4 d’Instrucció de l’Audiència Nacional competent en la matèria.

Últimes notícies

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.

La Comunitat Valenciana gana 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

En un sorteig sense Grossa a la regió, la Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions, el 11,13% del gastat. Teulada-Moraira, Alcoi i Elda concentren premis.