17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Detingut un pròfug de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual i pornografia infantil en Rojales

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Rojales, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home al que li constava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per fugar-se de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual de xiquets i pornografia infantil.

 

A principis del mes de desembre, l’Oficina de Coordinació Internacional SIRENE de la Divisió de Cooperació Internacional de la Policia Nacional va rebre una alerta en la que es comunicava l’assenyalament de busca d’una persona que havia fugit de les autoritats angleses per delictes d’explotació sexual de xiquets i de pornografia infantil, fets ocorreguts entre 1999 i 2002 quan les víctimes menors tenien 9 i 11 anys d’edat, que haurien sigut abusades mentres estaven al seu càrrec. 

 

El Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de Policia Judicial va iniciar les investigacions per a descobrir el parador del subjecte, ja que una de les seues ubicacions li situaven en la localitat de Rojales, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els organismes centrals van contactar amb la Comissaria Provincial d’Alacant per a coordinar el servici amb agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial per a recaptar totes les dades possibles que permeteren la identificació i localització de la persona reclamada.

 

Condemnes anteriors a estes

Al buscat li constaven diferents condemnes anteriors pels mateixos fets de violència sexual, sent condemnat l’any 1990 per tres delictes d’agressió sexual contra un menor de 14 anys i en 1995 condemnat, a demés, per dos delictes d’agressió sexual contra un xic menor de 16 anys totes estes condemnes dictades pel Tribunal de la Corona de Swansea en Gal·les (Regne Unit).

 

Els agents encarregats del cas van fer indagacions fins que van poder localitzar el rastre d’esta persona en una casa de la localitat de Rojales. Després de la troballa, es va establir un dispositiu entorn a l’investigat per a assegurar-se de la identitat d’este.

 

Una volta localitzat, les autoritats britàniques van confirmar la seua identitat i van traslladar l’interés per la seua busca i detenció. Finalment, el pròfug va ser arrestat en els voltants de sa casa amb fortes mesures de seguretat per a tramitar el seu lliurament a les autoritats britàniques.

 

El detingut, de 61 anys d’edat, va ser posat a la disposició del Jutjat Central Número 4 d’Instrucció de l’Audiència Nacional competent en la matèria.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.