13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Detingut un pròfug de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual i pornografia infantil en Rojales

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Rojales, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home al que li constava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per fugar-se de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual de xiquets i pornografia infantil.

 

A principis del mes de desembre, l’Oficina de Coordinació Internacional SIRENE de la Divisió de Cooperació Internacional de la Policia Nacional va rebre una alerta en la que es comunicava l’assenyalament de busca d’una persona que havia fugit de les autoritats angleses per delictes d’explotació sexual de xiquets i de pornografia infantil, fets ocorreguts entre 1999 i 2002 quan les víctimes menors tenien 9 i 11 anys d’edat, que haurien sigut abusades mentres estaven al seu càrrec. 

 

El Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de Policia Judicial va iniciar les investigacions per a descobrir el parador del subjecte, ja que una de les seues ubicacions li situaven en la localitat de Rojales, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els organismes centrals van contactar amb la Comissaria Provincial d’Alacant per a coordinar el servici amb agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial per a recaptar totes les dades possibles que permeteren la identificació i localització de la persona reclamada.

 

Condemnes anteriors a estes

Al buscat li constaven diferents condemnes anteriors pels mateixos fets de violència sexual, sent condemnat l’any 1990 per tres delictes d’agressió sexual contra un menor de 14 anys i en 1995 condemnat, a demés, per dos delictes d’agressió sexual contra un xic menor de 16 anys totes estes condemnes dictades pel Tribunal de la Corona de Swansea en Gal·les (Regne Unit).

 

Els agents encarregats del cas van fer indagacions fins que van poder localitzar el rastre d’esta persona en una casa de la localitat de Rojales. Després de la troballa, es va establir un dispositiu entorn a l’investigat per a assegurar-se de la identitat d’este.

 

Una volta localitzat, les autoritats britàniques van confirmar la seua identitat i van traslladar l’interés per la seua busca i detenció. Finalment, el pròfug va ser arrestat en els voltants de sa casa amb fortes mesures de seguretat per a tramitar el seu lliurament a les autoritats britàniques.

 

El detingut, de 61 anys d’edat, va ser posat a la disposició del Jutjat Central Número 4 d’Instrucció de l’Audiència Nacional competent en la matèria.

Últimes notícies

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja a València

El partit de la jornada 16 en el Ciutat de València, previst a les 18.30, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar nova data.

Les pluges superen els 100 l/m² a La Safor, al sud de València, en les últimes quatre hores

La Font d'en Carròs ha acumulat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés avisos per trencament de baixants. Alacant i Castelló han registrat menys pluja, sense incidències rellevants.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja i el Llevant apunta al 7 o 8 de gener

El Llevant-Vila-real de la jornada 16 ha sigut ajornat per l'alerta roja a València. L'RFEF dona cinc dies per a fixar data i el Llevant proposa el 7 o 8 de gener de 2026.

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.