Detingut un pròfug de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual i pornografia infantil en Rojales

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Rojales, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home al que li constava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per fugar-se de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual de xiquets i pornografia infantil.

 

A principis del mes de desembre, l’Oficina de Coordinació Internacional SIRENE de la Divisió de Cooperació Internacional de la Policia Nacional va rebre una alerta en la que es comunicava l’assenyalament de busca d’una persona que havia fugit de les autoritats angleses per delictes d’explotació sexual de xiquets i de pornografia infantil, fets ocorreguts entre 1999 i 2002 quan les víctimes menors tenien 9 i 11 anys d’edat, que haurien sigut abusades mentres estaven al seu càrrec. 

 

El Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de Policia Judicial va iniciar les investigacions per a descobrir el parador del subjecte, ja que una de les seues ubicacions li situaven en la localitat de Rojales, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els organismes centrals van contactar amb la Comissaria Provincial d’Alacant per a coordinar el servici amb agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial per a recaptar totes les dades possibles que permeteren la identificació i localització de la persona reclamada.

 

Condemnes anteriors a estes

Al buscat li constaven diferents condemnes anteriors pels mateixos fets de violència sexual, sent condemnat l’any 1990 per tres delictes d’agressió sexual contra un menor de 14 anys i en 1995 condemnat, a demés, per dos delictes d’agressió sexual contra un xic menor de 16 anys totes estes condemnes dictades pel Tribunal de la Corona de Swansea en Gal·les (Regne Unit).

 

Els agents encarregats del cas van fer indagacions fins que van poder localitzar el rastre d’esta persona en una casa de la localitat de Rojales. Després de la troballa, es va establir un dispositiu entorn a l’investigat per a assegurar-se de la identitat d’este.

 

Una volta localitzat, les autoritats britàniques van confirmar la seua identitat i van traslladar l’interés per la seua busca i detenció. Finalment, el pròfug va ser arrestat en els voltants de sa casa amb fortes mesures de seguretat per a tramitar el seu lliurament a les autoritats britàniques.

 

El detingut, de 61 anys d’edat, va ser posat a la disposició del Jutjat Central Número 4 d’Instrucció de l’Audiència Nacional competent en la matèria.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.