Detingut un pròfug de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual i pornografia infantil en Rojales

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Rojales, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home al que li constava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per fugar-se de la justícia britànica per delictes d’explotació sexual de xiquets i pornografia infantil.

 

A principis del mes de desembre, l’Oficina de Coordinació Internacional SIRENE de la Divisió de Cooperació Internacional de la Policia Nacional va rebre una alerta en la que es comunicava l’assenyalament de busca d’una persona que havia fugit de les autoritats angleses per delictes d’explotació sexual de xiquets i de pornografia infantil, fets ocorreguts entre 1999 i 2002 quan les víctimes menors tenien 9 i 11 anys d’edat, que haurien sigut abusades mentres estaven al seu càrrec. 

 

El Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de Policia Judicial va iniciar les investigacions per a descobrir el parador del subjecte, ja que una de les seues ubicacions li situaven en la localitat de Rojales, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els organismes centrals van contactar amb la Comissaria Provincial d’Alacant per a coordinar el servici amb agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia Judicial per a recaptar totes les dades possibles que permeteren la identificació i localització de la persona reclamada.

 

Condemnes anteriors a estes

Al buscat li constaven diferents condemnes anteriors pels mateixos fets de violència sexual, sent condemnat l’any 1990 per tres delictes d’agressió sexual contra un menor de 14 anys i en 1995 condemnat, a demés, per dos delictes d’agressió sexual contra un xic menor de 16 anys totes estes condemnes dictades pel Tribunal de la Corona de Swansea en Gal·les (Regne Unit).

 

Els agents encarregats del cas van fer indagacions fins que van poder localitzar el rastre d’esta persona en una casa de la localitat de Rojales. Després de la troballa, es va establir un dispositiu entorn a l’investigat per a assegurar-se de la identitat d’este.

 

Una volta localitzat, les autoritats britàniques van confirmar la seua identitat i van traslladar l’interés per la seua busca i detenció. Finalment, el pròfug va ser arrestat en els voltants de sa casa amb fortes mesures de seguretat per a tramitar el seu lliurament a les autoritats britàniques.

 

El detingut, de 61 anys d’edat, va ser posat a la disposició del Jutjat Central Número 4 d’Instrucció de l’Audiència Nacional competent en la matèria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.