Detingut per sis robatoris amb força en locals comercials en Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la comarca de la Safor (València), a dos hòmens, de 33 i 43 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb força en locals comercials. A un se li imputen sis robatoris mentres que a l’altre només dos d’ells. En un van usar un gat hidràulic per a forçar la persiana d’entrada, que va ser localitzat.

 

Els investigadors havien detectat que des de finals d’any s’havien produït una sèrie de robatoris amb força en locals comercials en la localitat de Gandia. En un dels fets l’autor va forçar la persiana metàl·lica d’un establiment comercial, conseguint traure-la dels seus raïls, per a apoderar-se de la caixa registradora i abandonar-la en un portal.

 

Dies més tard, de matinada, es va produir un altre robatori amb força en una fruiteria a la que es va accedir forçant la reixa metàl·lica amb un gat mecànic. En esta ocasió es va conseguir detindre al presumpte autor, gràcies a la col·laboració ciutadana, ja que s’ocultava entre dos cotxes, intervenint el gat usat en el seu cotxe, que es trobava a escassos metres.

 

Els agents van analitzar els robatoris perpetrats que seguien uns patrons, ja que es feien sempre en horari nocturn i fracturant els vidres dels establiments o forçant les persianes d’accés, per a sostraure, en alguns casos, alguns objectes i les caixes registradores si no conseguien forçar-les dins.

 

Les perquisicions dels agents han permés identificar a un home com el responsable de sis robatoris amb força, dos en perruqueries, un en un supermercat, dos en un bar i un altre en una fruiteria de la localitat. També van determinar que dos d’estos fets delictius havien comptat amb la col·laboració d’un altre home, que també va ser arrestat. Els dos detinguts, amb numerosos antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.