Detingut per sis robatoris amb força en locals comercials en Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la comarca de la Safor (València), a dos hòmens, de 33 i 43 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb força en locals comercials. A un se li imputen sis robatoris mentres que a l’altre només dos d’ells. En un van usar un gat hidràulic per a forçar la persiana d’entrada, que va ser localitzat.

 

Els investigadors havien detectat que des de finals d’any s’havien produït una sèrie de robatoris amb força en locals comercials en la localitat de Gandia. En un dels fets l’autor va forçar la persiana metàl·lica d’un establiment comercial, conseguint traure-la dels seus raïls, per a apoderar-se de la caixa registradora i abandonar-la en un portal.

 

Dies més tard, de matinada, es va produir un altre robatori amb força en una fruiteria a la que es va accedir forçant la reixa metàl·lica amb un gat mecànic. En esta ocasió es va conseguir detindre al presumpte autor, gràcies a la col·laboració ciutadana, ja que s’ocultava entre dos cotxes, intervenint el gat usat en el seu cotxe, que es trobava a escassos metres.

 

Els agents van analitzar els robatoris perpetrats que seguien uns patrons, ja que es feien sempre en horari nocturn i fracturant els vidres dels establiments o forçant les persianes d’accés, per a sostraure, en alguns casos, alguns objectes i les caixes registradores si no conseguien forçar-les dins.

 

Les perquisicions dels agents han permés identificar a un home com el responsable de sis robatoris amb força, dos en perruqueries, un en un supermercat, dos en un bar i un altre en una fruiteria de la localitat. També van determinar que dos d’estos fets delictius havien comptat amb la col·laboració d’un altre home, que també va ser arrestat. Els dos detinguts, amb numerosos antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Espanya tindrà quasi un terç de població major de 65 anys i un 40 % nascuda fora en 50 anys

Les projeccions de l INE indiquen que Espanya arribarà als 53,8 milions d habitants en 2041 i que en 2076 el 30,9 % tindrà 65 anys o més i el 40,4 % haurà nascut fora.

Espanya encara la primera onada de calor de l’estiu amb nits tropicals i més de 40 graus

L’Aemet alerta que Espanya es troba probablement davant la primera onada de calor de l’estiu, amb més de 40 graus en zones de l’interior, nits tropicals generalitzades i tempestes puntuals al nord i oest. Alhora, confirma que la primavera de 2026 ha sigut la segona més càlida des de 1961, amb 1,6 graus per damunt de la mitjana històrica.

Borja Sémper reclama a València una política ‘normal’ front als blocs i la crispació

Borja Sémper ha defensat a València el que anomena 'epica de la normalitat' i ha reclamat lideratges dialogants front als 'murs' i la divisio politica.

València tindrà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses i universitats

València acollirà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses, administracions i centres d’investigació, segons ha anunciat l’alcaldessa María José Catalá en el Fórum Europa Tribuna Mediterránea.

Macrooperació contra les samarretes falses del Mundial: 66.000 requisades i 95 detinguts

La Policia Nacional ha incautat més de 66.000 samarretes de futbol falsificades vinculades al Mundial de 2026 i ha detingut 95 persones en 15 punts d’Espanya, inclosos els municipis alacantins d’Elx i Dénia.

Detingut a Benicàssim un francés reclamat per un assassinat relacionat amb droga

La Guàrdia Civil ha detingut a Benicàssim un ciutadà francés reclamat per França mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Entrega per un presumpte assassinat amb arma de foc vinculat al tràfic de drogues.

Les persones refugiades que atén Creu Roja aporten valor social, cultural i econòmic

Creu Roja Espanyola destaca que les persones migrants i refugiades no només necessiten ajuda, sinó que aporten valor social, cultural i econòmic, i exposa diversos casos d’integració i voluntariat en distints punts de l’Estat, inclosa València.

Un treballador investigat per furtar 10 mòbils d’alta gamma valorats en 14.000 euros

La Guàrdia Civil investiga un empleat d’una empresa de València per furtar deu telèfons mòbils d’alta gamma, valorats en 14.000 euros, i falsejar factures i registres interns per a ocultar el furt i vendre’ls en una tenda de compravenda.