Detingut a València un fugitiu reclamat pel FBI

La Policia Nacional ha detingut en un domicili de València a un home de 46 anys, d'origen romanés, que tenia en vigor una ordre internacional de cerca i detenció per a la seua extradició als Estats Units des de dimarts passat.

    

Segons ha informat la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana, els agents van esbrinar que el fugitiu havia arribat a l'aeroport de Barajas (Madrid) procedent de l'Equador i que posteriorment havia continuat el seu viatge a València per a iniciar unes vacances de 10 dies.

    

Sobre ell pesa una acusació de malversació de fons i estafa a diversos copropietaris i inversors per més d'un milió de dòlars. Els agents van establir un dispositiu de vigilància en els voltants del domicili del fugitiu i, després de ser localitzat, va ser detingut.

    

L'home, que figurava com buscat pel FBI tant en la seua pàgina oficial federal de Chicago com en compte de Twitter, ha passat a disposició Jutjat d'Instrucció número 9 de València.

 

Detingut a Benidorm un altre fugitiu buscat per Gran Bretanya

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Benidorm a un fugitiu buscat per les autoritats britàniques. JC, de 43 anys d'edat i nacionalitat irlandesa, tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per robatori amb violència i pertinença a organització criminal. L'operació ha sigut possible gràcies al constant intercanvi d'informació entre la Policia Nacional i l'Agència Nacional del Crim (NCA) britànica.

  

El dispositiu que va culminar amb la detenció del fugitiu va tindre el seu origen en les investigacions i el constant intercanvi d'informació entre la Policia Nacional i la Policia britànica. L'arrestat és el líder d'un grup criminal radicat a Gran Bretanya dedicat al robatori, extorsió i amenaces sobre ciutadans —principalment de països orientals— i les seues famílies per a obtindre certes quantitats de diners de forma ràpida. 

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.