14.9 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Detingut a València un fugitiu reclamat pel FBI

La Policia Nacional ha detingut en un domicili de València a un home de 46 anys, d'origen romanés, que tenia en vigor una ordre internacional de cerca i detenció per a la seua extradició als Estats Units des de dimarts passat.

    

Segons ha informat la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana, els agents van esbrinar que el fugitiu havia arribat a l'aeroport de Barajas (Madrid) procedent de l'Equador i que posteriorment havia continuat el seu viatge a València per a iniciar unes vacances de 10 dies.

    

Sobre ell pesa una acusació de malversació de fons i estafa a diversos copropietaris i inversors per més d'un milió de dòlars. Els agents van establir un dispositiu de vigilància en els voltants del domicili del fugitiu i, després de ser localitzat, va ser detingut.

    

L'home, que figurava com buscat pel FBI tant en la seua pàgina oficial federal de Chicago com en compte de Twitter, ha passat a disposició Jutjat d'Instrucció número 9 de València.

 

Detingut a Benidorm un altre fugitiu buscat per Gran Bretanya

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Benidorm a un fugitiu buscat per les autoritats britàniques. JC, de 43 anys d'edat i nacionalitat irlandesa, tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per robatori amb violència i pertinença a organització criminal. L'operació ha sigut possible gràcies al constant intercanvi d'informació entre la Policia Nacional i l'Agència Nacional del Crim (NCA) britànica.

  

El dispositiu que va culminar amb la detenció del fugitiu va tindre el seu origen en les investigacions i el constant intercanvi d'informació entre la Policia Nacional i la Policia britànica. L'arrestat és el líder d'un grup criminal radicat a Gran Bretanya dedicat al robatori, extorsió i amenaces sobre ciutadans —principalment de països orientals— i les seues famílies per a obtindre certes quantitats de diners de forma ràpida. 

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.