Detingut en València per obligar a una menor a que li enviara vídeos sexuals

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un xic de 18 anys com a presumpte autor d’un delicte de ciber assetjament sexual, després de coaccionar a una menor per a que li enviara fotos i vídeos de contingut sexual. En el moment que va cometre el delicte encara era menor d’edat, amb 17 anys.

 

Les investigacions van començar en tindre coneixement els policies que una menor, de 13 anys, havia sigut coaccionada des d’una xarxa social a on havia remés diverses fotografies i vídeos seus amb contingut sexual.

 

Durant les investigacions, els agents van saber que una persona va contactar amb la menor a través d’un perfil ‘fake’ en una coneguda xarxa social, fent-se passar per un jove estranger, que estava vivint actualment en València. Des d’un primer moment, li va demanar alguna foto de baix contingut sexual. Penjava fotos d’un xic jove atractiu amb la finalitat de fer de ganxo amb les seues víctimes.

 

Una volta obtingudes, li feia saber a la menor que coneixia el centre educatiu a on estudiava, amenaçant-la amb difondre-les en les xarxes socials, si no li enviava noves fotos despullada i vídeos amb pràctiques sexuals. 

 

Per a donar-li credibilitat i que accedira a estes exigències, el sospitós tornava a contactar amb la menor però esta volta a través del seu compte personal real dient-li haver vist les fotos. La menor en observar que era un alumne conegut del seu centre, se sentia intimidada en dir-li que ell també havia sigut víctima d’esta persona i que fera el que li demanava, ja que de no fer cas a les seues exigències seria molt pitjor que accedir als seus desitjos, les represàlies serien pitjors.

 

Durant el transcurs de les investigacions, els policies van saber que els dos perfils eren de la mateixa persona, un jove de 17 anys.

 

Com a conseqüència de les investigacions, els agents van saber que un dels perfils simulats utilitzats pel sospitós per a coaccionar a menors, coincidia el seu nom d’usuari, amb un perfil d’un fòrum de pedofília desmantellat recentment en la xarxa TOR per la policia holandesa, en la que oferia material sexual, de menors d’edat, als seus membres.

 

Xarxa TOR

La pertinença a estos fòrums de pedofília de la dark web constituïx un cert estatus entre els pedòfils, ja que no és fàcil entrar, atés que el funcionament de la xarxa TOR és complicat, en ser un web ocult i amb finalitats delictives, requerint temps i coneixement.

 

Finalment, després de fer les indagacions oportunes el sospitós, que ja és major d’edat, ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte de ciber assetjament sexual. A demés, s’ha registrat sa casa, a on s’han intervingut tres telèfons mòbils i una memòria USB per al seu examen.

 

Ara continuen les investigacions, ja que podrien aparéixer més víctimes, a demés d’altres delictes contra la llibertat sexual. El detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.

Quatre partits de sanció per a Sarabia, que es perd el final de Lliga amb l’Elx

Eder Sarabia ha sigut castigat amb quatre partits pels seus insults a l'equip arbitral després del Betis-Elx i no podrà dirigir des de la banqueta les dos últimes jornades de Lliga.

El Llevant de Luís Castro frega la salvació després d’un ressorgir inesperat

El Llevant ha passat de cuer desnonat a barallar per la permanència gràcies a l'impacte de Luís Castro, els seus números d'Europa i l'aposta per la fe i la meritocràcia.