10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Tres detinguts en Alacant per robar més de 22.000 euros en una joieria d’Eivissa

Joies

Tres detinguts en Alacant per robar una joieria en Eivissa | Pixabay

Tres persones han sigut detingudes en Alacant per, presumptament, haver furtat en una joieria d’Eivissa amb el mètode del butró. Els fets es van produir el passat mes de setembre, quan els presumptes assaltants es van endur 22.000 euros, segons ha informat la Policia Nacional este dijous en un comunicat.

 

La investigació, que s’ha fet de manera conjunta entre la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la Brigada de la Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant i la d’Eivissa, ha permés detindre a tres persones, de nacionalitat uruguaiana i d’entre 35 i 58 anys, com a presumptes autors de l’assalt.

 

El robatori es va produir a principis de setembre de l’any passat, de matinada, quan una persona amb la cara tapada amb un passamuntanyes va entrar a la joieria amb un butró des d’un magatzem, situat al costat de l’establiment. Una volta dins, es va fer amb gran quantitat de joies i va pegar a fugir del lloc amb un botí valorat en més de 22.000 euros.

 

La investigació es va dirigir cap a Alacant

La investigació va començar en la Comissaria de Policia Nacional d’Eivissa i les primeres investigacions es van dirigir cap a un jove i cap a Alacant. Allí, van sol·licitar la col·laboració dels agents del grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant, que van continuar amb les gestions i van donar amb la ubicació del principal sospitós.

 

Una volta confirmada la identitat del presumpte autor, els agents d’Alacant van establir un dispositiu especial que va conseguir la seua localització i detenció. Es dona la circumstància que, en el moment de la detenció, el detingut portava una de les peces, de gran valor, presumptament robada en la joieria eivissenca.

 

Dos detinguts més

Després de la detenció, els policies van fer un registre en casa del detingut, en el que es va intervindre part de les joies furtades i abundant material utilitzat per a robar. Una volta fets eixos registres, els agents van detindre a altres dos persones que, presumptament, van col·laborar en el robatori i en l’ocultació de les joies furtades.

 

Una volta acabada la investigació policial, els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions relacionades amb els fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.