Tres detinguts en Alacant per robar més de 22.000 euros en una joieria d’Eivissa

Joies

Tres detinguts en Alacant per robar una joieria en Eivissa | Pixabay

Tres persones han sigut detingudes en Alacant per, presumptament, haver furtat en una joieria d’Eivissa amb el mètode del butró. Els fets es van produir el passat mes de setembre, quan els presumptes assaltants es van endur 22.000 euros, segons ha informat la Policia Nacional este dijous en un comunicat.

 

La investigació, que s’ha fet de manera conjunta entre la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la Brigada de la Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant i la d’Eivissa, ha permés detindre a tres persones, de nacionalitat uruguaiana i d’entre 35 i 58 anys, com a presumptes autors de l’assalt.

 

El robatori es va produir a principis de setembre de l’any passat, de matinada, quan una persona amb la cara tapada amb un passamuntanyes va entrar a la joieria amb un butró des d’un magatzem, situat al costat de l’establiment. Una volta dins, es va fer amb gran quantitat de joies i va pegar a fugir del lloc amb un botí valorat en més de 22.000 euros.

 

La investigació es va dirigir cap a Alacant

La investigació va començar en la Comissaria de Policia Nacional d’Eivissa i les primeres investigacions es van dirigir cap a un jove i cap a Alacant. Allí, van sol·licitar la col·laboració dels agents del grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant, que van continuar amb les gestions i van donar amb la ubicació del principal sospitós.

 

Una volta confirmada la identitat del presumpte autor, els agents d’Alacant van establir un dispositiu especial que va conseguir la seua localització i detenció. Es dona la circumstància que, en el moment de la detenció, el detingut portava una de les peces, de gran valor, presumptament robada en la joieria eivissenca.

 

Dos detinguts més

Després de la detenció, els policies van fer un registre en casa del detingut, en el que es va intervindre part de les joies furtades i abundant material utilitzat per a robar. Una volta fets eixos registres, els agents van detindre a altres dos persones que, presumptament, van col·laborar en el robatori i en l’ocultació de les joies furtades.

 

Una volta acabada la investigació policial, els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions relacionades amb els fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.