Detinguts a Alcoi un pare i el seu fill per gastar en apostes 50.000 euros de la família per a la qual treballaven

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alcoi, a la comarca de l’Alcoià, a un pare i el seu fill que van estafar prop de 50.000 euros a través d’internet, on utilitzaven les targetes dels propietaris de l’habitatge on treballaven.

    

Els agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi van començar les seues investigacions a partir de diverses denúncies sobre ús fraudulent de targetes de crèdit, les quals eren totes d’una mateixa família, ha informat la Prefectura en un comunicat.

    

Les denúncies van començar al juliol de l’any passat, quan a una família d’Alcoi li van fer diferents càrrecs en els seus comptes a través d’una coneguda web de casa d’apostes, per un valor pròxim als 20.000 euros.

 

Treballaven en un banc online per dificultar el treball

 

Mesos més tard, van tornar a patir múltiples càrrecs procedents de diferents pubs de la capital de l’Alcoià i un càrrec pròxim als 20.000 euros en la mateixa pàgina web.

  

Els investigadors van centrar la investigació en l’entorn pròxim a la família, pel fet que malgrat canviar les targetes de crèdit i augmentar la seguretat en les seues operacions, havien tornat a patir una altra estafa per internet en escassos mesos, i els càrrecs en els pubs eren de la mateixa localitat.

  

Seguint l’empremta digital dels càrrecs que s’havien realitzat, els agents encarregats de la investigació van trobar un rastre dels estafadors des de la pàgina web d’apostes fins a un banc online per a així dificultar el treball policial.

 

Utilitzaven les targetes de la família quan ells no s’adonaven

  

Amb les diferents indagacions que es van fer tant en l’entorn familiar com amb el rastreig informàtic, la investigació es va centrar en dos dels treballadors de l’habitatge, sospitant els agents que pogueren tractar-se dels presumptes estafadors.

    

Els investigadors van comprovar que el modus operandi d’aquests era utilitzar les targetes de la família quan ells no s’adonaren, amb el que suplantaven l’estat civil i realitzaven diversos càrrecs online en la web d’apostes per a després anar realitzant transferències al compte del banc online, i d’aquesta forma no ser detectats.

  

Els agents van procedir a la detenció dels dos treballadors, resultant ser pare i fill, acusats de cometre presumptament delictes d’usurpació d’estat civil i estafa. Els detinguts, de 20 i 51 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat en funcions de Guàrdia d’Alcoi.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.