Detinguts a Alcoi un pare i el seu fill per gastar en apostes 50.000 euros de la família per a la qual treballaven

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alcoi, a la comarca de l’Alcoià, a un pare i el seu fill que van estafar prop de 50.000 euros a través d’internet, on utilitzaven les targetes dels propietaris de l’habitatge on treballaven.

    

Els agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi van començar les seues investigacions a partir de diverses denúncies sobre ús fraudulent de targetes de crèdit, les quals eren totes d’una mateixa família, ha informat la Prefectura en un comunicat.

    

Les denúncies van començar al juliol de l’any passat, quan a una família d’Alcoi li van fer diferents càrrecs en els seus comptes a través d’una coneguda web de casa d’apostes, per un valor pròxim als 20.000 euros.

 

Treballaven en un banc online per dificultar el treball

 

Mesos més tard, van tornar a patir múltiples càrrecs procedents de diferents pubs de la capital de l’Alcoià i un càrrec pròxim als 20.000 euros en la mateixa pàgina web.

  

Els investigadors van centrar la investigació en l’entorn pròxim a la família, pel fet que malgrat canviar les targetes de crèdit i augmentar la seguretat en les seues operacions, havien tornat a patir una altra estafa per internet en escassos mesos, i els càrrecs en els pubs eren de la mateixa localitat.

  

Seguint l’empremta digital dels càrrecs que s’havien realitzat, els agents encarregats de la investigació van trobar un rastre dels estafadors des de la pàgina web d’apostes fins a un banc online per a així dificultar el treball policial.

 

Utilitzaven les targetes de la família quan ells no s’adonaven

  

Amb les diferents indagacions que es van fer tant en l’entorn familiar com amb el rastreig informàtic, la investigació es va centrar en dos dels treballadors de l’habitatge, sospitant els agents que pogueren tractar-se dels presumptes estafadors.

    

Els investigadors van comprovar que el modus operandi d’aquests era utilitzar les targetes de la família quan ells no s’adonaren, amb el que suplantaven l’estat civil i realitzaven diversos càrrecs online en la web d’apostes per a després anar realitzant transferències al compte del banc online, i d’aquesta forma no ser detectats.

  

Els agents van procedir a la detenció dels dos treballadors, resultant ser pare i fill, acusats de cometre presumptament delictes d’usurpació d’estat civil i estafa. Els detinguts, de 20 i 51 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat en funcions de Guàrdia d’Alcoi.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.