Detinguts dos informàtics després de furtar 20.000 euros en Benidorm

Ordinador

Feien creure a les víctimes que el seu ordinador es trobava infectat | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a dos persones que, presumptament, es van fer passar per tècnics informàtics per a fer-se amb un botí de més de 20.000 euros.

 

Segons s’ha informat este divendres des de la Comissaria provincial, els ciberdelinqüents es van fer passar per suposats tècnics d’una coneguda empresa de software per a oferir falsos servicis a víctimes que no els necessitaven.

 

La policia ha detallat que es van valdre de tècniques d’enginyeria social per a espantar-los i fer-los creure que el seu ordinador es trobava infectat. Enganyaven a les víctimes i les convencien de què necessitaven l’ajuda tècnica que casualment els estaven oferint.

 

I tot amb la intenció de conseguir el control del dispositiu electrònic i, d’esta manera, poder accedir a les claus de banca electrònica, dades de la seua targeta de crèdit i altres contrasenyes.

 

En este cas, els presumptes autors cridaven per telèfon a les seues víctimes i els donaven una sèrie de passos a seguir per a comprovar si el seu equip informàtic havia sigut formatejat, o bé excusant-se que els certificats es trobaven caducats.

 

D’esta forma, les víctimes facilitaven el control remot del seu ordinador als ciberdelinqüents, que aprofiten per a fer-se amb totes les claus de banca electrònica de les seues víctimes, amb transferències al compte d’un dels detinguts.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, després de prestar declaració en la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.