Detinguts dos informàtics després de furtar 20.000 euros en Benidorm

Ordinador

Feien creure a les víctimes que el seu ordinador es trobava infectat | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a dos persones que, presumptament, es van fer passar per tècnics informàtics per a fer-se amb un botí de més de 20.000 euros.

 

Segons s’ha informat este divendres des de la Comissaria provincial, els ciberdelinqüents es van fer passar per suposats tècnics d’una coneguda empresa de software per a oferir falsos servicis a víctimes que no els necessitaven.

 

La policia ha detallat que es van valdre de tècniques d’enginyeria social per a espantar-los i fer-los creure que el seu ordinador es trobava infectat. Enganyaven a les víctimes i les convencien de què necessitaven l’ajuda tècnica que casualment els estaven oferint.

 

I tot amb la intenció de conseguir el control del dispositiu electrònic i, d’esta manera, poder accedir a les claus de banca electrònica, dades de la seua targeta de crèdit i altres contrasenyes.

 

En este cas, els presumptes autors cridaven per telèfon a les seues víctimes i els donaven una sèrie de passos a seguir per a comprovar si el seu equip informàtic havia sigut formatejat, o bé excusant-se que els certificats es trobaven caducats.

 

D’esta forma, les víctimes facilitaven el control remot del seu ordinador als ciberdelinqüents, que aprofiten per a fer-se amb totes les claus de banca electrònica de les seues víctimes, amb transferències al compte d’un dels detinguts.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, després de prestar declaració en la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.