14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Detinguts dos informàtics després de furtar 20.000 euros en Benidorm

Ordinador

Feien creure a les víctimes que el seu ordinador es trobava infectat | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a dos persones que, presumptament, es van fer passar per tècnics informàtics per a fer-se amb un botí de més de 20.000 euros.

 

Segons s’ha informat este divendres des de la Comissaria provincial, els ciberdelinqüents es van fer passar per suposats tècnics d’una coneguda empresa de software per a oferir falsos servicis a víctimes que no els necessitaven.

 

La policia ha detallat que es van valdre de tècniques d’enginyeria social per a espantar-los i fer-los creure que el seu ordinador es trobava infectat. Enganyaven a les víctimes i les convencien de què necessitaven l’ajuda tècnica que casualment els estaven oferint.

 

I tot amb la intenció de conseguir el control del dispositiu electrònic i, d’esta manera, poder accedir a les claus de banca electrònica, dades de la seua targeta de crèdit i altres contrasenyes.

 

En este cas, els presumptes autors cridaven per telèfon a les seues víctimes i els donaven una sèrie de passos a seguir per a comprovar si el seu equip informàtic havia sigut formatejat, o bé excusant-se que els certificats es trobaven caducats.

 

D’esta forma, les víctimes facilitaven el control remot del seu ordinador als ciberdelinqüents, que aprofiten per a fer-se amb totes les claus de banca electrònica de les seues víctimes, amb transferències al compte d’un dels detinguts.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, després de prestar declaració en la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.