Detinguts dos informàtics després de furtar 20.000 euros en Benidorm

Ordinador

Feien creure a les víctimes que el seu ordinador es trobava infectat | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a dos persones que, presumptament, es van fer passar per tècnics informàtics per a fer-se amb un botí de més de 20.000 euros.

 

Segons s’ha informat este divendres des de la Comissaria provincial, els ciberdelinqüents es van fer passar per suposats tècnics d’una coneguda empresa de software per a oferir falsos servicis a víctimes que no els necessitaven.

 

La policia ha detallat que es van valdre de tècniques d’enginyeria social per a espantar-los i fer-los creure que el seu ordinador es trobava infectat. Enganyaven a les víctimes i les convencien de què necessitaven l’ajuda tècnica que casualment els estaven oferint.

 

I tot amb la intenció de conseguir el control del dispositiu electrònic i, d’esta manera, poder accedir a les claus de banca electrònica, dades de la seua targeta de crèdit i altres contrasenyes.

 

En este cas, els presumptes autors cridaven per telèfon a les seues víctimes i els donaven una sèrie de passos a seguir per a comprovar si el seu equip informàtic havia sigut formatejat, o bé excusant-se que els certificats es trobaven caducats.

 

D’esta forma, les víctimes facilitaven el control remot del seu ordinador als ciberdelinqüents, que aprofiten per a fer-se amb totes les claus de banca electrònica de les seues víctimes, amb transferències al compte d’un dels detinguts.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, després de prestar declaració en la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.