18 detinguts per més de cent estafes nigerianes en internet, algunes d’elles en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació REBORN II, ha detingut en Biscaia a 18 persones i ha investigat a altres 13 per cometre més de cent estafes nigerianes en internet per tot el territori nacional. 

Les investigacions es van iniciar el mes de novembre de 2019, després de rebre denúncies procedents de quasi totes les comunitats autònomes sobre estafes a través d’internet, procedents del País Basc, a on residixen els presumptes autors dels fets.

El modus operandi dels ara detinguts consistia en contactar amb les víctimes a través de coneguts portals web de compravenda, i després de negociar la compra d’un objecte, sense regatejar el preu i fins i tot oferint més diners per les despeses d’enviament, acordaven la remissió de l’article al mateix temps que el pagament, no arribant a produir-se mai la transacció econòmica.

 

Dificultats en la negociació

Continuant amb l’engany, els autors, per a fer vore que s’efectuava la transacció, se servien de comptes de correu electrònic suplantant la marca del portal web de compravenda o d’entitats bancàries, enviant correus falsos de confirmació de pagament.

 

Una volta rebuts els articles, els membres de la xarxa els venien en botigues de compra-venda de segona mà, servint-se sovint d’altres persones, dificultant així encara més la investigació. 

En la primera fase, els investigadors van obtenir gran quantitat de noves denúncies per tot el territori nacional, així com perjudicats que encara no havien denunciat els fets. Després d’això, es van conseguir recuperar molts objectes venuts pels investigats com a telèfons mòbils, electrodomèstics, videoconsoles, ordinadors, entre altres objectes.

 

Més d’un centenar de delictes

Posteriorment en una segona fase es va descobrir que es tractava de persones assegudes en el País Basc i que estarien usant les denominades estafes nigerianes per a enriquir-se.

 

Algunes d’estes persones executarien les estafes amb ajuda de membres de la seua pròpia família, els qui al seu torn contactarien amb els receptors dels diners obtinguts il·lícitament que era enviat a Nigèria. 

La Guàrdia Civil ha conseguit esclarir en el País Basc més d’un centenar de delictes d’estafa comesos en Múrcia, Alacant, Sevilla, València, entre altres ciutats espanyoles. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Barakaldo (Biscaia).

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.