18 detinguts per més de cent estafes nigerianes en internet, algunes d’elles en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació REBORN II, ha detingut en Biscaia a 18 persones i ha investigat a altres 13 per cometre més de cent estafes nigerianes en internet per tot el territori nacional. 

Les investigacions es van iniciar el mes de novembre de 2019, després de rebre denúncies procedents de quasi totes les comunitats autònomes sobre estafes a través d’internet, procedents del País Basc, a on residixen els presumptes autors dels fets.

El modus operandi dels ara detinguts consistia en contactar amb les víctimes a través de coneguts portals web de compravenda, i després de negociar la compra d’un objecte, sense regatejar el preu i fins i tot oferint més diners per les despeses d’enviament, acordaven la remissió de l’article al mateix temps que el pagament, no arribant a produir-se mai la transacció econòmica.

 

Dificultats en la negociació

Continuant amb l’engany, els autors, per a fer vore que s’efectuava la transacció, se servien de comptes de correu electrònic suplantant la marca del portal web de compravenda o d’entitats bancàries, enviant correus falsos de confirmació de pagament.

 

Una volta rebuts els articles, els membres de la xarxa els venien en botigues de compra-venda de segona mà, servint-se sovint d’altres persones, dificultant així encara més la investigació. 

En la primera fase, els investigadors van obtenir gran quantitat de noves denúncies per tot el territori nacional, així com perjudicats que encara no havien denunciat els fets. Després d’això, es van conseguir recuperar molts objectes venuts pels investigats com a telèfons mòbils, electrodomèstics, videoconsoles, ordinadors, entre altres objectes.

 

Més d’un centenar de delictes

Posteriorment en una segona fase es va descobrir que es tractava de persones assegudes en el País Basc i que estarien usant les denominades estafes nigerianes per a enriquir-se.

 

Algunes d’estes persones executarien les estafes amb ajuda de membres de la seua pròpia família, els qui al seu torn contactarien amb els receptors dels diners obtinguts il·lícitament que era enviat a Nigèria. 

La Guàrdia Civil ha conseguit esclarir en el País Basc més d’un centenar de delictes d’estafa comesos en Múrcia, Alacant, Sevilla, València, entre altres ciutats espanyoles. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Barakaldo (Biscaia).

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.