18 detinguts per més de cent estafes nigerianes en internet, algunes d’elles en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació REBORN II, ha detingut en Biscaia a 18 persones i ha investigat a altres 13 per cometre més de cent estafes nigerianes en internet per tot el territori nacional. 

Les investigacions es van iniciar el mes de novembre de 2019, després de rebre denúncies procedents de quasi totes les comunitats autònomes sobre estafes a través d’internet, procedents del País Basc, a on residixen els presumptes autors dels fets.

El modus operandi dels ara detinguts consistia en contactar amb les víctimes a través de coneguts portals web de compravenda, i després de negociar la compra d’un objecte, sense regatejar el preu i fins i tot oferint més diners per les despeses d’enviament, acordaven la remissió de l’article al mateix temps que el pagament, no arribant a produir-se mai la transacció econòmica.

 

Dificultats en la negociació

Continuant amb l’engany, els autors, per a fer vore que s’efectuava la transacció, se servien de comptes de correu electrònic suplantant la marca del portal web de compravenda o d’entitats bancàries, enviant correus falsos de confirmació de pagament.

 

Una volta rebuts els articles, els membres de la xarxa els venien en botigues de compra-venda de segona mà, servint-se sovint d’altres persones, dificultant així encara més la investigació. 

En la primera fase, els investigadors van obtenir gran quantitat de noves denúncies per tot el territori nacional, així com perjudicats que encara no havien denunciat els fets. Després d’això, es van conseguir recuperar molts objectes venuts pels investigats com a telèfons mòbils, electrodomèstics, videoconsoles, ordinadors, entre altres objectes.

 

Més d’un centenar de delictes

Posteriorment en una segona fase es va descobrir que es tractava de persones assegudes en el País Basc i que estarien usant les denominades estafes nigerianes per a enriquir-se.

 

Algunes d’estes persones executarien les estafes amb ajuda de membres de la seua pròpia família, els qui al seu torn contactarien amb els receptors dels diners obtinguts il·lícitament que era enviat a Nigèria. 

La Guàrdia Civil ha conseguit esclarir en el País Basc més d’un centenar de delictes d’estafa comesos en Múrcia, Alacant, Sevilla, València, entre altres ciutats espanyoles. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Barakaldo (Biscaia).

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.