18 detinguts per més de cent estafes nigerianes en internet, algunes d’elles en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació REBORN II, ha detingut en Biscaia a 18 persones i ha investigat a altres 13 per cometre més de cent estafes nigerianes en internet per tot el territori nacional. 

Les investigacions es van iniciar el mes de novembre de 2019, després de rebre denúncies procedents de quasi totes les comunitats autònomes sobre estafes a través d’internet, procedents del País Basc, a on residixen els presumptes autors dels fets.

El modus operandi dels ara detinguts consistia en contactar amb les víctimes a través de coneguts portals web de compravenda, i després de negociar la compra d’un objecte, sense regatejar el preu i fins i tot oferint més diners per les despeses d’enviament, acordaven la remissió de l’article al mateix temps que el pagament, no arribant a produir-se mai la transacció econòmica.

 

Dificultats en la negociació

Continuant amb l’engany, els autors, per a fer vore que s’efectuava la transacció, se servien de comptes de correu electrònic suplantant la marca del portal web de compravenda o d’entitats bancàries, enviant correus falsos de confirmació de pagament.

 

Una volta rebuts els articles, els membres de la xarxa els venien en botigues de compra-venda de segona mà, servint-se sovint d’altres persones, dificultant així encara més la investigació. 

En la primera fase, els investigadors van obtenir gran quantitat de noves denúncies per tot el territori nacional, així com perjudicats que encara no havien denunciat els fets. Després d’això, es van conseguir recuperar molts objectes venuts pels investigats com a telèfons mòbils, electrodomèstics, videoconsoles, ordinadors, entre altres objectes.

 

Més d’un centenar de delictes

Posteriorment en una segona fase es va descobrir que es tractava de persones assegudes en el País Basc i que estarien usant les denominades estafes nigerianes per a enriquir-se.

 

Algunes d’estes persones executarien les estafes amb ajuda de membres de la seua pròpia família, els qui al seu torn contactarien amb els receptors dels diners obtinguts il·lícitament que era enviat a Nigèria. 

La Guàrdia Civil ha conseguit esclarir en el País Basc més d’un centenar de delictes d’estafa comesos en Múrcia, Alacant, Sevilla, València, entre altres ciutats espanyoles. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Barakaldo (Biscaia).

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.