18 detinguts per més de cent estafes nigerianes en internet, algunes d’elles en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació REBORN II, ha detingut en Biscaia a 18 persones i ha investigat a altres 13 per cometre més de cent estafes nigerianes en internet per tot el territori nacional. 

Les investigacions es van iniciar el mes de novembre de 2019, després de rebre denúncies procedents de quasi totes les comunitats autònomes sobre estafes a través d’internet, procedents del País Basc, a on residixen els presumptes autors dels fets.

El modus operandi dels ara detinguts consistia en contactar amb les víctimes a través de coneguts portals web de compravenda, i després de negociar la compra d’un objecte, sense regatejar el preu i fins i tot oferint més diners per les despeses d’enviament, acordaven la remissió de l’article al mateix temps que el pagament, no arribant a produir-se mai la transacció econòmica.

 

Dificultats en la negociació

Continuant amb l’engany, els autors, per a fer vore que s’efectuava la transacció, se servien de comptes de correu electrònic suplantant la marca del portal web de compravenda o d’entitats bancàries, enviant correus falsos de confirmació de pagament.

 

Una volta rebuts els articles, els membres de la xarxa els venien en botigues de compra-venda de segona mà, servint-se sovint d’altres persones, dificultant així encara més la investigació. 

En la primera fase, els investigadors van obtenir gran quantitat de noves denúncies per tot el territori nacional, així com perjudicats que encara no havien denunciat els fets. Després d’això, es van conseguir recuperar molts objectes venuts pels investigats com a telèfons mòbils, electrodomèstics, videoconsoles, ordinadors, entre altres objectes.

 

Més d’un centenar de delictes

Posteriorment en una segona fase es va descobrir que es tractava de persones assegudes en el País Basc i que estarien usant les denominades estafes nigerianes per a enriquir-se.

 

Algunes d’estes persones executarien les estafes amb ajuda de membres de la seua pròpia família, els qui al seu torn contactarien amb els receptors dels diners obtinguts il·lícitament que era enviat a Nigèria. 

La Guàrdia Civil ha conseguit esclarir en el País Basc més d’un centenar de delictes d’estafa comesos en Múrcia, Alacant, Sevilla, València, entre altres ciutats espanyoles. Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Barakaldo (Biscaia).

Últimes notícies

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.
FILMOTECA D'ESTIU