14 detinguts per la estafa de més de 550.000 euros a través de la modalitat CEO en València

 

En una operació conjunta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, quatre dones i deu hòmens d’entre 19 i 61 anys, com a presumptes autores
dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Els sospitosos es dedicaven a l’estafa coneguda com CEO i el frau confirmat ascendix a més de 550.000 euros. Els caps de l’organització, ja es trobaven en la presó per fets pareguts.

 

Les investigacions es van iniciar a l’inici de l’any en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que s’estava detectant una modalitat d’estafa coneguda com CEO, durant les que es va creuar amb una investigació portada per la Guàrdia Civil de Badajoz, per la això a partir d’este moment la investigació va ser conjunta entre tots dos cossos.

 

Estafa del CEO

Esta estafa és un subtipus de ‘phising’, que es caracteritza en què la víctima és una empresa, usant per a això a un empleat de poder, amb accés a recursos econòmics d’esta. L’estafa consistix en el fet que un empleat d’alt rang o el comptable, amb capacitat per a fer transferències, rep un correu, suplantant al seu cap, CEO o president, demanant-li ajuda per a una suposada operació financera confidencial i urgent, aprofitant que este es troba de viatge o reunit i no està accessible, per a verificar la seua autenticitat.

 

Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 40 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats. Es van identificar a 16 persones situades en diferents punts de la província de València, que formaven part d’una organització, dos d’elles els caps que ja es trobaven en la presó.

 

Les detencions es van produir en diferents fases, sent 10 persones arrestades en la ciutat de València i la resta en localitats pròximes. Els detinguts, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.