14 detinguts per la estafa de més de 550.000 euros a través de la modalitat CEO en València

 

En una operació conjunta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, quatre dones i deu hòmens d’entre 19 i 61 anys, com a presumptes autores
dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Els sospitosos es dedicaven a l’estafa coneguda com CEO i el frau confirmat ascendix a més de 550.000 euros. Els caps de l’organització, ja es trobaven en la presó per fets pareguts.

 

Les investigacions es van iniciar a l’inici de l’any en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que s’estava detectant una modalitat d’estafa coneguda com CEO, durant les que es va creuar amb una investigació portada per la Guàrdia Civil de Badajoz, per la això a partir d’este moment la investigació va ser conjunta entre tots dos cossos.

 

Estafa del CEO

Esta estafa és un subtipus de ‘phising’, que es caracteritza en què la víctima és una empresa, usant per a això a un empleat de poder, amb accés a recursos econòmics d’esta. L’estafa consistix en el fet que un empleat d’alt rang o el comptable, amb capacitat per a fer transferències, rep un correu, suplantant al seu cap, CEO o president, demanant-li ajuda per a una suposada operació financera confidencial i urgent, aprofitant que este es troba de viatge o reunit i no està accessible, per a verificar la seua autenticitat.

 

Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 40 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats. Es van identificar a 16 persones situades en diferents punts de la província de València, que formaven part d’una organització, dos d’elles els caps que ja es trobaven en la presó.

 

Les detencions es van produir en diferents fases, sent 10 persones arrestades en la ciutat de València i la resta en localitats pròximes. Els detinguts, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.