14 detinguts per la estafa de més de 550.000 euros a través de la modalitat CEO en València

 

En una operació conjunta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, quatre dones i deu hòmens d’entre 19 i 61 anys, com a presumptes autores
dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Els sospitosos es dedicaven a l’estafa coneguda com CEO i el frau confirmat ascendix a més de 550.000 euros. Els caps de l’organització, ja es trobaven en la presó per fets pareguts.

 

Les investigacions es van iniciar a l’inici de l’any en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que s’estava detectant una modalitat d’estafa coneguda com CEO, durant les que es va creuar amb una investigació portada per la Guàrdia Civil de Badajoz, per la això a partir d’este moment la investigació va ser conjunta entre tots dos cossos.

 

Estafa del CEO

Esta estafa és un subtipus de ‘phising’, que es caracteritza en què la víctima és una empresa, usant per a això a un empleat de poder, amb accés a recursos econòmics d’esta. L’estafa consistix en el fet que un empleat d’alt rang o el comptable, amb capacitat per a fer transferències, rep un correu, suplantant al seu cap, CEO o president, demanant-li ajuda per a una suposada operació financera confidencial i urgent, aprofitant que este es troba de viatge o reunit i no està accessible, per a verificar la seua autenticitat.

 

Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 40 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats. Es van identificar a 16 persones situades en diferents punts de la província de València, que formaven part d’una organització, dos d’elles els caps que ja es trobaven en la presó.

 

Les detencions es van produir en diferents fases, sent 10 persones arrestades en la ciutat de València i la resta en localitats pròximes. Els detinguts, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.