20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

14 detinguts per la estafa de més de 550.000 euros a través de la modalitat CEO en València

 

En una operació conjunta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, quatre dones i deu hòmens d’entre 19 i 61 anys, com a presumptes autores
dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Els sospitosos es dedicaven a l’estafa coneguda com CEO i el frau confirmat ascendix a més de 550.000 euros. Els caps de l’organització, ja es trobaven en la presó per fets pareguts.

 

Les investigacions es van iniciar a l’inici de l’any en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que s’estava detectant una modalitat d’estafa coneguda com CEO, durant les que es va creuar amb una investigació portada per la Guàrdia Civil de Badajoz, per la això a partir d’este moment la investigació va ser conjunta entre tots dos cossos.

 

Estafa del CEO

Esta estafa és un subtipus de ‘phising’, que es caracteritza en què la víctima és una empresa, usant per a això a un empleat de poder, amb accés a recursos econòmics d’esta. L’estafa consistix en el fet que un empleat d’alt rang o el comptable, amb capacitat per a fer transferències, rep un correu, suplantant al seu cap, CEO o president, demanant-li ajuda per a una suposada operació financera confidencial i urgent, aprofitant que este es troba de viatge o reunit i no està accessible, per a verificar la seua autenticitat.

 

Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 40 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats. Es van identificar a 16 persones situades en diferents punts de la província de València, que formaven part d’una organització, dos d’elles els caps que ja es trobaven en la presó.

 

Les detencions es van produir en diferents fases, sent 10 persones arrestades en la ciutat de València i la resta en localitats pròximes. Els detinguts, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.

Huit ferits en un accident múltiple de set vehicles en l’A-7 al seu pas per Castalla

Un xoc en cadena en l'A-7 a Castalla ha deixat huit ferits, entre ells un motorista atropellat. SAMU, helicòpter i dos SVB van atendre i van traslladar a Elda i Alcoi.

Pérez Llorca defén a Paiporta que no paga els plats trencats i demana coordinació

El president ha defés a Paiporta que no paga els plats trencats i que la seua obligació és fer les coses de manera diferent. Ha reclamat coordinació institucional, un canal directe amb les víctimes i ha defés inversions per a accelerar la reconstrucció a L'Horta Sud.

El PSPV exigix a Pérez Llorca que demane l’acta a Mazón o l’expulse del grup popular

El PSPV ha reclamat al president Juanfran Pérez Llorca que exigisca a Carlos Mazón la seua acta de diputat i, si es nega, ho expulse del grup popular en Les Corts. El grup socialista vincula l'escó a l'aforament de Mazón i demana passar pàgina del 29 d'octubre.