19.6 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

14 detinguts per la estafa de més de 550.000 euros a través de la modalitat CEO en València

 

En una operació conjunta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, quatre dones i deu hòmens d’entre 19 i 61 anys, com a presumptes autores
dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Els sospitosos es dedicaven a l’estafa coneguda com CEO i el frau confirmat ascendix a més de 550.000 euros. Els caps de l’organització, ja es trobaven en la presó per fets pareguts.

 

Les investigacions es van iniciar a l’inici de l’any en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que s’estava detectant una modalitat d’estafa coneguda com CEO, durant les que es va creuar amb una investigació portada per la Guàrdia Civil de Badajoz, per la això a partir d’este moment la investigació va ser conjunta entre tots dos cossos.

 

Estafa del CEO

Esta estafa és un subtipus de ‘phising’, que es caracteritza en què la víctima és una empresa, usant per a això a un empleat de poder, amb accés a recursos econòmics d’esta. L’estafa consistix en el fet que un empleat d’alt rang o el comptable, amb capacitat per a fer transferències, rep un correu, suplantant al seu cap, CEO o president, demanant-li ajuda per a una suposada operació financera confidencial i urgent, aprofitant que este es troba de viatge o reunit i no està accessible, per a verificar la seua autenticitat.

 

Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 40 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats. Es van identificar a 16 persones situades en diferents punts de la província de València, que formaven part d’una organització, dos d’elles els caps que ja es trobaven en la presó.

 

Les detencions es van produir en diferents fases, sent 10 persones arrestades en la ciutat de València i la resta en localitats pròximes. Els detinguts, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Montero exigix eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió tardana de Mazón

La vicepresidenta primera ha reclamat la convocatòria immediata després de la renúncia de Carlos Mazón, que considera tardana i mal resolta. Denuncia falta d'explicacions per la gestió de la DANA i rebutja un relleu pactat per PP i Vox.

Corberán: ‘Ens deixarem la vida per a revertir la situació’

En la prèvia davant el Betis a Mestalla, Carlos Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a revertir la seua mala ratxa. Amb l'equip antepenúltim i sis partits sense guanyar, va apel·lar a la fortalesa mental i al suport de l'afició.

València Basket, líder i invicte, visita a un Granada cuer i sense victòries

El líder invicte visita al cuer en un dol marcat pel desgast del València després de l'Eurolliga i la setmana llarga de preparació del Granada. Ritme, rebot i triple apunten a ser les claus.

El València mesura la seua fragilitat davant la pegada del Betis a Mestalla

El València arriba amb sis jornades sense guanyar i números deficitaris en les dos àrees. El Betis encadena golejades recents i busca afermar-se en places europees.

Morant acusa de ‘misèria’ a PP i Vox per no aplaudir a les víctimes de la dana i reivindica la comissió del Congrés

La ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha denunciat la 'misèria' de PP i Vox per no aplaudir a les víctimes en la comissió del Congrés. Ha sostingut que l'òrgan del Congrés, obert amb els vots del PSOE, és l'únic que donarà veritat, reparació i responsabilitats polítiques.

Morant acusa a Mazón de tornar a mentir als valencians amb una dimissió ‘fake’

La líder del PSPV-PSOE ha titllat de 'fake' la renúncia de Carlos Mazón perquè manté tots els seus càrrecs i ha exigit responsabilitats per la gestió de la dana. També ha reclamat eleccions i ha criticat l'estratègia de PP i Vox.

El València Basket i Tanaya Atkinson rescindixen el seu contracte temporal

L'exterior estatunidenc i el club han acordat posar fi abans d'hora al vincle que expirava el 30 de novembre. Va firmar al juny per a cobrir l'absència de Leo Fiebich.

Álvaro Rodríguez reivindica l’arrancada de l’Elx: ‘Tots hauríem firmat tindre els punts que tenim ara’

El davanter no es va mostrar preocupat per la ratxa sense victòries i va valorar els 15 punts reeixits en 12 jornades. El seu primer gol de la temporada reforça la seua confiança abans de l'aturada.