23.7 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

Detinguts per robar la documentació personal de més de 40 persones per a estafar en Alcoi

DNI

DNI | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a quatre persones com a presumptes membres d’un grup que s’havia especialitzat en cometre estafes utilitzant identitats usurpades a les seues víctimes.

 

Els integrants del grup criminal feien diferents ofertes per internet en les que oferien llocs de treball, lloguers o apartaments i deixaven com a únic contacte un telèfon d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània mòbil. A demés, sol·licitaven una fotografia del DNI, per les dos cares, per a formalitzar el suposat acord.

 

Quan els perjudicats enviaven la còpia de la seua documentació personal ja no rebien més contestacions a partir d’eixe moment, ja que l’única fi dels estafadors era conseguir les dades personals i les fotografies de la documentació.

 

Gastaven els DNI robats per a estafar

El següent pas de l‘estafa era contractar, telemàticament, diferents línies telefòniques a través de la modalitat de «prepagament». Una volta tenien les fotografies dels documents i les línies de telefonia mòbil a noms de persones fictícies, procedien a contractar via ‘en línia’ comptes corrents en diferents entitats bancàries, aportant les fotografies de les víctimes i com a telèfon de contacte les línies de telefonia.

 

Els suposats autors gastaven els comptes per a rebre transferències il·lícites, sol·licitar crèdits i préstecs o blanquejar capitals. En un dels comptes s’han detectat, en només quatre dies, moviments per un valor superior a 47.000 euros.

 

Més de 40 víctimes

La investigació ha sigut portada a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Alcoi i, fins al moment, s’ha identificat a més de quaranta víctimes, que eren titulars de comptes bancaris oberts sense el seu coneixement.

 

Els detinguts, de nacionalitat romanesa, i amb edats compreses entre els 37 i 42 anys van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alcoi que va decretar el seu ingrés a la presó. La investigació continua oberta i no es descarta l’aparició de noves víctimes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Elèctriques apuren el termini per a entregar al CSN la documentació del tancament de Almaraz

L'1 de novembre venç l'enviament de documents que recolzen el cessament de Almaraz I davant el CSN. La pròrroga del calendari nuclear continua pendent i supeditada a la fiscalitat.

Unes 200 persones recorren amb barca l’Albufera de València en solidaritat amb Palestina

Al voltant de 200 persones van navegar per l'Albufera fins a la Gola de Pujol en un acte de suport a Palestina, amb lectura de manifest i cant de 'albaes'.

Corberán exigix un pas al capdavant del València per a reaccionar en Mendizorroza

El tècnic veu el dol del dilluns en Mendizorroza com el moment perquè el València s'unisca i competisca millor. Confia en Copete i avisa de l'Alabés.

Llevant i Raig, dol igualat en el Ciutat per la primera victòria a casa

Llevant i Raig arriben empatats a 8 punts al Ciutat de València. Els granotas busquen el seu primer triomf com a locals i el Raig prolongar el seu impuls.

Morant exigix la dimissió del conseller de Sanitat pel caos de les mamografies

Morant reclama la dimissió del conseller Marciano Gómez pel caos en el programa de mamografies i per les retallades en Sanitat. Denúncia que en 2024 van quedar sense cita 90.000 dones i que Xàtiva-Ontinyent va ser l'àrea més afectada.

Sanitat suma 11.423 mamografies fins a octubre i reforça el cribratge del càncer de mama

Sanitat ha realitzat 11.423 mamografies més fins a octubre dins del programa de cribratge del càncer de mama. El pla es modernitza amb equips, doble lectura i IA.

El València visita al Lleida amb la confiança tocada i l’avís del seu triomf davant el Barça

El València Basket visita al Hiopos Lleida després de dos derrotes europees seguides i amb la lliçó de l'inesperat triomf ilerdenc en la pista del Barça molt present.

Corberán demana un pas avant al València abans de visitar a l’Alabés

El tècnic del València reclama compromís col·lectiu després de dos resultats decebedors i subratlla la necessitat de competir i saber patir en Mendizorroza.