Detinguts per robar la documentació personal de més de 40 persones per a estafar en Alcoi

DNI

DNI | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a quatre persones com a presumptes membres d’un grup que s’havia especialitzat en cometre estafes utilitzant identitats usurpades a les seues víctimes.

 

Els integrants del grup criminal feien diferents ofertes per internet en les que oferien llocs de treball, lloguers o apartaments i deixaven com a únic contacte un telèfon d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània mòbil. A demés, sol·licitaven una fotografia del DNI, per les dos cares, per a formalitzar el suposat acord.

 

Quan els perjudicats enviaven la còpia de la seua documentació personal ja no rebien més contestacions a partir d’eixe moment, ja que l’única fi dels estafadors era conseguir les dades personals i les fotografies de la documentació.

 

Gastaven els DNI robats per a estafar

El següent pas de l‘estafa era contractar, telemàticament, diferents línies telefòniques a través de la modalitat de «prepagament». Una volta tenien les fotografies dels documents i les línies de telefonia mòbil a noms de persones fictícies, procedien a contractar via ‘en línia’ comptes corrents en diferents entitats bancàries, aportant les fotografies de les víctimes i com a telèfon de contacte les línies de telefonia.

 

Els suposats autors gastaven els comptes per a rebre transferències il·lícites, sol·licitar crèdits i préstecs o blanquejar capitals. En un dels comptes s’han detectat, en només quatre dies, moviments per un valor superior a 47.000 euros.

 

Més de 40 víctimes

La investigació ha sigut portada a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Alcoi i, fins al moment, s’ha identificat a més de quaranta víctimes, que eren titulars de comptes bancaris oberts sense el seu coneixement.

 

Els detinguts, de nacionalitat romanesa, i amb edats compreses entre els 37 i 42 anys van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alcoi que va decretar el seu ingrés a la presó. La investigació continua oberta i no es descarta l’aparició de noves víctimes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.

Arriba Digital-IA Fest, jornada en línia per a acostar la IA a xicotets municipis valencians

Digital-IA Fest se celebra este dissabte amb sessions pràctiques per a veïns de localitats valencianes de menys de 20.000 habitants. L'esdeveniment és gratuït i busca reduir la bretxa digital.

Pluja i tempestes marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb neu des de 1.400 m

Cap de setmana dominat per pluges generalitzades i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb cota de neu entre 1.400 i 1.600 metres. El dissabte serà més intens a Castelló i el diumenge hi haurà una lleugera millora tèrmica.