Detinguts per robar la documentació personal de més de 40 persones per a estafar en Alcoi

DNI

DNI | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a quatre persones com a presumptes membres d’un grup que s’havia especialitzat en cometre estafes utilitzant identitats usurpades a les seues víctimes.

 

Els integrants del grup criminal feien diferents ofertes per internet en les que oferien llocs de treball, lloguers o apartaments i deixaven com a únic contacte un telèfon d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània mòbil. A demés, sol·licitaven una fotografia del DNI, per les dos cares, per a formalitzar el suposat acord.

 

Quan els perjudicats enviaven la còpia de la seua documentació personal ja no rebien més contestacions a partir d’eixe moment, ja que l’única fi dels estafadors era conseguir les dades personals i les fotografies de la documentació.

 

Gastaven els DNI robats per a estafar

El següent pas de l‘estafa era contractar, telemàticament, diferents línies telefòniques a través de la modalitat de «prepagament». Una volta tenien les fotografies dels documents i les línies de telefonia mòbil a noms de persones fictícies, procedien a contractar via ‘en línia’ comptes corrents en diferents entitats bancàries, aportant les fotografies de les víctimes i com a telèfon de contacte les línies de telefonia.

 

Els suposats autors gastaven els comptes per a rebre transferències il·lícites, sol·licitar crèdits i préstecs o blanquejar capitals. En un dels comptes s’han detectat, en només quatre dies, moviments per un valor superior a 47.000 euros.

 

Més de 40 víctimes

La investigació ha sigut portada a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Alcoi i, fins al moment, s’ha identificat a més de quaranta víctimes, que eren titulars de comptes bancaris oberts sense el seu coneixement.

 

Els detinguts, de nacionalitat romanesa, i amb edats compreses entre els 37 i 42 anys van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alcoi que va decretar el seu ingrés a la presó. La investigació continua oberta i no es descarta l’aparició de noves víctimes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.