Detinguts per robar la documentació personal de més de 40 persones per a estafar en Alcoi

DNI

DNI | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a quatre persones com a presumptes membres d’un grup que s’havia especialitzat en cometre estafes utilitzant identitats usurpades a les seues víctimes.

 

Els integrants del grup criminal feien diferents ofertes per internet en les que oferien llocs de treball, lloguers o apartaments i deixaven com a únic contacte un telèfon d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània mòbil. A demés, sol·licitaven una fotografia del DNI, per les dos cares, per a formalitzar el suposat acord.

 

Quan els perjudicats enviaven la còpia de la seua documentació personal ja no rebien més contestacions a partir d’eixe moment, ja que l’única fi dels estafadors era conseguir les dades personals i les fotografies de la documentació.

 

Gastaven els DNI robats per a estafar

El següent pas de l‘estafa era contractar, telemàticament, diferents línies telefòniques a través de la modalitat de «prepagament». Una volta tenien les fotografies dels documents i les línies de telefonia mòbil a noms de persones fictícies, procedien a contractar via ‘en línia’ comptes corrents en diferents entitats bancàries, aportant les fotografies de les víctimes i com a telèfon de contacte les línies de telefonia.

 

Els suposats autors gastaven els comptes per a rebre transferències il·lícites, sol·licitar crèdits i préstecs o blanquejar capitals. En un dels comptes s’han detectat, en només quatre dies, moviments per un valor superior a 47.000 euros.

 

Més de 40 víctimes

La investigació ha sigut portada a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Alcoi i, fins al moment, s’ha identificat a més de quaranta víctimes, que eren titulars de comptes bancaris oberts sense el seu coneixement.

 

Els detinguts, de nacionalitat romanesa, i amb edats compreses entre els 37 i 42 anys van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alcoi que va decretar el seu ingrés a la presó. La investigació continua oberta i no es descarta l’aparició de noves víctimes.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.