Detinguts per robar la documentació personal de més de 40 persones per a estafar en Alcoi

DNI

DNI | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a quatre persones com a presumptes membres d’un grup que s’havia especialitzat en cometre estafes utilitzant identitats usurpades a les seues víctimes.

 

Els integrants del grup criminal feien diferents ofertes per internet en les que oferien llocs de treball, lloguers o apartaments i deixaven com a únic contacte un telèfon d’una coneguda aplicació de missatgeria instantània mòbil. A demés, sol·licitaven una fotografia del DNI, per les dos cares, per a formalitzar el suposat acord.

 

Quan els perjudicats enviaven la còpia de la seua documentació personal ja no rebien més contestacions a partir d’eixe moment, ja que l’única fi dels estafadors era conseguir les dades personals i les fotografies de la documentació.

 

Gastaven els DNI robats per a estafar

El següent pas de l‘estafa era contractar, telemàticament, diferents línies telefòniques a través de la modalitat de «prepagament». Una volta tenien les fotografies dels documents i les línies de telefonia mòbil a noms de persones fictícies, procedien a contractar via ‘en línia’ comptes corrents en diferents entitats bancàries, aportant les fotografies de les víctimes i com a telèfon de contacte les línies de telefonia.

 

Els suposats autors gastaven els comptes per a rebre transferències il·lícites, sol·licitar crèdits i préstecs o blanquejar capitals. En un dels comptes s’han detectat, en només quatre dies, moviments per un valor superior a 47.000 euros.

 

Més de 40 víctimes

La investigació ha sigut portada a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Alcoi i, fins al moment, s’ha identificat a més de quaranta víctimes, que eren titulars de comptes bancaris oberts sense el seu coneixement.

 

Els detinguts, de nacionalitat romanesa, i amb edats compreses entre els 37 i 42 anys van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alcoi que va decretar el seu ingrés a la presó. La investigació continua oberta i no es descarta l’aparició de noves víctimes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.

El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.
FILMOTECA D'ESTIU