Li rebaixen la pena per reconéixer que intentà violar i matar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi

Audiència Provincial d'Alacant

El juí s’ha celebrat este dimecres en la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant | Wikipedia

Un home, acusat d’intentar violar i assassinar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en 2018, ha reconegut els fets i, després de l’acord de conformitat conseguit entre les parts, se li ha rebaixat de 23 a 11 anys la pena de presó sol·licitada. El magistrat de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat provisionalment sentència de conformitat en el juí que s’ha celebrat este dimecres.

 

«Cal ser un animal»

L’acusat, entre llàgrimes, ha afirmat que no ho tornaria a fer i ha afegit que és pare d’una filla i que «cal ser un animal» per a fer el que ell va fer. El ministeri públic ha modificat la qualificació provisional, a la que s’ha adherit l’acusació particular en representació de la víctima, i acceptada per la defensa, per a acusar d’un delicte de violació en grau de temptativa amb ús d’arma blanca i un homicidi en grau de temptativa, amb la retirada de circumstància agreujant en no considerar-ho «subsegüent a un delicte contra la llibertat sexual».

 

El fiscal ha argumentat que, després de la declaració de la víctima, no es tracta d’un homicidi amb el que «s’intenta incrementar el mal», ni ocultar el delicte contra la llibertat sexual «amb l’eliminació de la vida d’una persona», sinó d’un delicte «encaminat a véncer la resistència de la víctima», ha indicat.

 

De conformitat amb les parts, pel primer delicte, el fiscal sol·licita cinc anys de presó i pel segon cinc. El ministeri públic establix, a demés, una ordre d’allunyament de la víctima de 300 metres durant 13 anys pels dos delictes i la prohibició d’establir contacte amb ella, per qualsevol mitjà o manera de comunicació pel mateix període. També ha sigut condemnat a 10 anys de llibertat vigilada després de la seua posada en llibertat. Finalment, l’acusat haurà d’indemnitzar a la víctima amb 7.300 euros pels danys físics de l’agressió i amb 15.759 euros per les seqüeles que li han suposat.

 

La va agarrar del coll fins que es va desmaiar

La víctima que, després dels fets va estar en una casa d’acollida, ha descrit, darrere d’un paravent, que l’acusat va arribar fins a la finca d’Alcoi, a on havia viscut dos anys abans, i encaputxat, pel que no el va reconéixer. Amb l’excusa de què volia llogar el pis, va entrar i, després d’endinsar-se fins al dormitori amenaçant-la amb un ganivet, la va agarrar del coll per a sotmetre-la fins que es va desmaiar.

 

La dona ha narrat que quan va despertar en terra al costat del llit, l’agressor estava llevant-li la roba interior i intentant forçar-la sexualment, cosa que va dur a un nou forcejament i resistència. Finalment, ha recordat que el soroll provocat pels passos del seu home va fer que l’agressor s’espantara i fugira del pis.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.