Li rebaixen la pena per reconéixer que intentà violar i matar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi

Audiència Provincial d'Alacant

El juí s’ha celebrat este dimecres en la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant | Wikipedia

Un home, acusat d’intentar violar i assassinar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en 2018, ha reconegut els fets i, després de l’acord de conformitat conseguit entre les parts, se li ha rebaixat de 23 a 11 anys la pena de presó sol·licitada. El magistrat de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat provisionalment sentència de conformitat en el juí que s’ha celebrat este dimecres.

 

«Cal ser un animal»

L’acusat, entre llàgrimes, ha afirmat que no ho tornaria a fer i ha afegit que és pare d’una filla i que «cal ser un animal» per a fer el que ell va fer. El ministeri públic ha modificat la qualificació provisional, a la que s’ha adherit l’acusació particular en representació de la víctima, i acceptada per la defensa, per a acusar d’un delicte de violació en grau de temptativa amb ús d’arma blanca i un homicidi en grau de temptativa, amb la retirada de circumstància agreujant en no considerar-ho «subsegüent a un delicte contra la llibertat sexual».

 

El fiscal ha argumentat que, després de la declaració de la víctima, no es tracta d’un homicidi amb el que «s’intenta incrementar el mal», ni ocultar el delicte contra la llibertat sexual «amb l’eliminació de la vida d’una persona», sinó d’un delicte «encaminat a véncer la resistència de la víctima», ha indicat.

 

De conformitat amb les parts, pel primer delicte, el fiscal sol·licita cinc anys de presó i pel segon cinc. El ministeri públic establix, a demés, una ordre d’allunyament de la víctima de 300 metres durant 13 anys pels dos delictes i la prohibició d’establir contacte amb ella, per qualsevol mitjà o manera de comunicació pel mateix període. També ha sigut condemnat a 10 anys de llibertat vigilada després de la seua posada en llibertat. Finalment, l’acusat haurà d’indemnitzar a la víctima amb 7.300 euros pels danys físics de l’agressió i amb 15.759 euros per les seqüeles que li han suposat.

 

La va agarrar del coll fins que es va desmaiar

La víctima que, després dels fets va estar en una casa d’acollida, ha descrit, darrere d’un paravent, que l’acusat va arribar fins a la finca d’Alcoi, a on havia viscut dos anys abans, i encaputxat, pel que no el va reconéixer. Amb l’excusa de què volia llogar el pis, va entrar i, després d’endinsar-se fins al dormitori amenaçant-la amb un ganivet, la va agarrar del coll per a sotmetre-la fins que es va desmaiar.

 

La dona ha narrat que quan va despertar en terra al costat del llit, l’agressor estava llevant-li la roba interior i intentant forçar-la sexualment, cosa que va dur a un nou forcejament i resistència. Finalment, ha recordat que el soroll provocat pels passos del seu home va fer que l’agressor s’espantara i fugira del pis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.