Li rebaixen la pena per reconéixer que intentà violar i matar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi

Audiència Provincial d'Alacant

El juí s’ha celebrat este dimecres en la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant | Wikipedia

Un home, acusat d’intentar violar i assassinar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en 2018, ha reconegut els fets i, després de l’acord de conformitat conseguit entre les parts, se li ha rebaixat de 23 a 11 anys la pena de presó sol·licitada. El magistrat de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat provisionalment sentència de conformitat en el juí que s’ha celebrat este dimecres.

 

«Cal ser un animal»

L’acusat, entre llàgrimes, ha afirmat que no ho tornaria a fer i ha afegit que és pare d’una filla i que «cal ser un animal» per a fer el que ell va fer. El ministeri públic ha modificat la qualificació provisional, a la que s’ha adherit l’acusació particular en representació de la víctima, i acceptada per la defensa, per a acusar d’un delicte de violació en grau de temptativa amb ús d’arma blanca i un homicidi en grau de temptativa, amb la retirada de circumstància agreujant en no considerar-ho «subsegüent a un delicte contra la llibertat sexual».

 

El fiscal ha argumentat que, després de la declaració de la víctima, no es tracta d’un homicidi amb el que «s’intenta incrementar el mal», ni ocultar el delicte contra la llibertat sexual «amb l’eliminació de la vida d’una persona», sinó d’un delicte «encaminat a véncer la resistència de la víctima», ha indicat.

 

De conformitat amb les parts, pel primer delicte, el fiscal sol·licita cinc anys de presó i pel segon cinc. El ministeri públic establix, a demés, una ordre d’allunyament de la víctima de 300 metres durant 13 anys pels dos delictes i la prohibició d’establir contacte amb ella, per qualsevol mitjà o manera de comunicació pel mateix període. També ha sigut condemnat a 10 anys de llibertat vigilada després de la seua posada en llibertat. Finalment, l’acusat haurà d’indemnitzar a la víctima amb 7.300 euros pels danys físics de l’agressió i amb 15.759 euros per les seqüeles que li han suposat.

 

La va agarrar del coll fins que es va desmaiar

La víctima que, després dels fets va estar en una casa d’acollida, ha descrit, darrere d’un paravent, que l’acusat va arribar fins a la finca d’Alcoi, a on havia viscut dos anys abans, i encaputxat, pel que no el va reconéixer. Amb l’excusa de què volia llogar el pis, va entrar i, després d’endinsar-se fins al dormitori amenaçant-la amb un ganivet, la va agarrar del coll per a sotmetre-la fins que es va desmaiar.

 

La dona ha narrat que quan va despertar en terra al costat del llit, l’agressor estava llevant-li la roba interior i intentant forçar-la sexualment, cosa que va dur a un nou forcejament i resistència. Finalment, ha recordat que el soroll provocat pels passos del seu home va fer que l’agressor s’espantara i fugira del pis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.