16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Li rebaixen la pena per reconéixer que intentà violar i matar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi

Audiència Provincial d'Alacant

El juí s’ha celebrat este dimecres en la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant | Wikipedia

Un home, acusat d’intentar violar i assassinar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en 2018, ha reconegut els fets i, després de l’acord de conformitat conseguit entre les parts, se li ha rebaixat de 23 a 11 anys la pena de presó sol·licitada. El magistrat de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat provisionalment sentència de conformitat en el juí que s’ha celebrat este dimecres.

 

«Cal ser un animal»

L’acusat, entre llàgrimes, ha afirmat que no ho tornaria a fer i ha afegit que és pare d’una filla i que «cal ser un animal» per a fer el que ell va fer. El ministeri públic ha modificat la qualificació provisional, a la que s’ha adherit l’acusació particular en representació de la víctima, i acceptada per la defensa, per a acusar d’un delicte de violació en grau de temptativa amb ús d’arma blanca i un homicidi en grau de temptativa, amb la retirada de circumstància agreujant en no considerar-ho «subsegüent a un delicte contra la llibertat sexual».

 

El fiscal ha argumentat que, després de la declaració de la víctima, no es tracta d’un homicidi amb el que «s’intenta incrementar el mal», ni ocultar el delicte contra la llibertat sexual «amb l’eliminació de la vida d’una persona», sinó d’un delicte «encaminat a véncer la resistència de la víctima», ha indicat.

 

De conformitat amb les parts, pel primer delicte, el fiscal sol·licita cinc anys de presó i pel segon cinc. El ministeri públic establix, a demés, una ordre d’allunyament de la víctima de 300 metres durant 13 anys pels dos delictes i la prohibició d’establir contacte amb ella, per qualsevol mitjà o manera de comunicació pel mateix període. També ha sigut condemnat a 10 anys de llibertat vigilada després de la seua posada en llibertat. Finalment, l’acusat haurà d’indemnitzar a la víctima amb 7.300 euros pels danys físics de l’agressió i amb 15.759 euros per les seqüeles que li han suposat.

 

La va agarrar del coll fins que es va desmaiar

La víctima que, després dels fets va estar en una casa d’acollida, ha descrit, darrere d’un paravent, que l’acusat va arribar fins a la finca d’Alcoi, a on havia viscut dos anys abans, i encaputxat, pel que no el va reconéixer. Amb l’excusa de què volia llogar el pis, va entrar i, després d’endinsar-se fins al dormitori amenaçant-la amb un ganivet, la va agarrar del coll per a sotmetre-la fins que es va desmaiar.

 

La dona ha narrat que quan va despertar en terra al costat del llit, l’agressor estava llevant-li la roba interior i intentant forçar-la sexualment, cosa que va dur a un nou forcejament i resistència. Finalment, ha recordat que el soroll provocat pels passos del seu home va fer que l’agressor s’espantara i fugira del pis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.