Li rebaixen la pena per reconéixer que intentà violar i matar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi

Audiència Provincial d'Alacant

El juí s’ha celebrat este dimecres en la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant | Wikipedia

Un home, acusat d’intentar violar i assassinar a l’ama del pis a on vivia en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en 2018, ha reconegut els fets i, després de l’acord de conformitat conseguit entre les parts, se li ha rebaixat de 23 a 11 anys la pena de presó sol·licitada. El magistrat de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat provisionalment sentència de conformitat en el juí que s’ha celebrat este dimecres.

 

«Cal ser un animal»

L’acusat, entre llàgrimes, ha afirmat que no ho tornaria a fer i ha afegit que és pare d’una filla i que «cal ser un animal» per a fer el que ell va fer. El ministeri públic ha modificat la qualificació provisional, a la que s’ha adherit l’acusació particular en representació de la víctima, i acceptada per la defensa, per a acusar d’un delicte de violació en grau de temptativa amb ús d’arma blanca i un homicidi en grau de temptativa, amb la retirada de circumstància agreujant en no considerar-ho «subsegüent a un delicte contra la llibertat sexual».

 

El fiscal ha argumentat que, després de la declaració de la víctima, no es tracta d’un homicidi amb el que «s’intenta incrementar el mal», ni ocultar el delicte contra la llibertat sexual «amb l’eliminació de la vida d’una persona», sinó d’un delicte «encaminat a véncer la resistència de la víctima», ha indicat.

 

De conformitat amb les parts, pel primer delicte, el fiscal sol·licita cinc anys de presó i pel segon cinc. El ministeri públic establix, a demés, una ordre d’allunyament de la víctima de 300 metres durant 13 anys pels dos delictes i la prohibició d’establir contacte amb ella, per qualsevol mitjà o manera de comunicació pel mateix període. També ha sigut condemnat a 10 anys de llibertat vigilada després de la seua posada en llibertat. Finalment, l’acusat haurà d’indemnitzar a la víctima amb 7.300 euros pels danys físics de l’agressió i amb 15.759 euros per les seqüeles que li han suposat.

 

La va agarrar del coll fins que es va desmaiar

La víctima que, després dels fets va estar en una casa d’acollida, ha descrit, darrere d’un paravent, que l’acusat va arribar fins a la finca d’Alcoi, a on havia viscut dos anys abans, i encaputxat, pel que no el va reconéixer. Amb l’excusa de què volia llogar el pis, va entrar i, després d’endinsar-se fins al dormitori amenaçant-la amb un ganivet, la va agarrar del coll per a sotmetre-la fins que es va desmaiar.

 

La dona ha narrat que quan va despertar en terra al costat del llit, l’agressor estava llevant-li la roba interior i intentant forçar-la sexualment, cosa que va dur a un nou forcejament i resistència. Finalment, ha recordat que el soroll provocat pels passos del seu home va fer que l’agressor s’espantara i fugira del pis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.