Desarticulen en el territori valencià a una xarxa que robava gossos de caça i els venia per internet

 

La Guàrdia Civil ha  desarticulat en València una organització delictiva dedicada al robatori i venda de gossos de caça. S’ha detingut a quatre persones i investigat a una altra més pels suposats delictes de robatori amb força, maltractament animal, abandono animal, falsedat documental i  pertinença a organització criminal.  

 

Fonts policials han informat que durant el transcurs d’esta operació s’han recuperat 32 gossos, valorats en uns 50.000 euros, que havien sigut sostrets en les províncies de València, Castelló i Albacete. A demés, s’han intervingut 48 targetes d’identificació de gossos de raça i 32 passaports, així com 3 escopetes i 1 carabina.  

L’operació es va iniciar a principis del mes de setembre arran de dos denúncies per robatoris amb força de gossos de caça en les localitats de Llanera de Ranes i l’Ènova. Posteriorment, també es va tindre coneixement de robatoris de gossos en Almansa (Albacete) i en Barraques (Castelló).  

 

Localitzen als animals en condicions deplorables

Una volta localitzats als membres de la xarxa es va dur a terme un registre en el domicili del líder de l’organització criminal, així com en un corral que regentava, i diferents cases de l’Alcúdia de Crespins i Canals, a on es van trobar gossos en condicions deplorables.  

 

Alguns d’estos animals presentaven ferides de gravetat en el coll fetes per a l’extracció del xip identificatiu. Alguns animals van ser soltats pels suposats autors en sentir-se investigats.  

Per això, es va procedir a la detenció dels quatre membres de l’organització.  Així mateix, s’ha investigat a un veterinari que hi havia posat xips nous als gossos sostrets i havia confeccionat nous passaports i targetes identificatives, sense donar-les d’alta en el RIVIA (Registre Informàtic Valencià d’Identificació  Animal).  

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Els membres de la xarxa publicaven en pàgines de compravenda d’internet anuncis en els que venien els gossos robats. Una volta feta la compra, els sospitosos enviaven als animals a diferents llocs del territori nacional a través d’una  empresa de transport amb servici d’enviament de mascotes, als que  prèviament li havien implantat un nou xip, així com expedit un nou passaport per un veterinari.  

L’operació, dirigida pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 dels  de Xàtiva (València), ha sigut duta a terme per agents pertanyents a l’Equip  Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, així com del SEPRONA de Vallada.  

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.