17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Desarticulen en el territori valencià a una xarxa que robava gossos de caça i els venia per internet

 

La Guàrdia Civil ha  desarticulat en València una organització delictiva dedicada al robatori i venda de gossos de caça. S’ha detingut a quatre persones i investigat a una altra més pels suposats delictes de robatori amb força, maltractament animal, abandono animal, falsedat documental i  pertinença a organització criminal.  

 

Fonts policials han informat que durant el transcurs d’esta operació s’han recuperat 32 gossos, valorats en uns 50.000 euros, que havien sigut sostrets en les províncies de València, Castelló i Albacete. A demés, s’han intervingut 48 targetes d’identificació de gossos de raça i 32 passaports, així com 3 escopetes i 1 carabina.  

L’operació es va iniciar a principis del mes de setembre arran de dos denúncies per robatoris amb força de gossos de caça en les localitats de Llanera de Ranes i l’Ènova. Posteriorment, també es va tindre coneixement de robatoris de gossos en Almansa (Albacete) i en Barraques (Castelló).  

 

Localitzen als animals en condicions deplorables

Una volta localitzats als membres de la xarxa es va dur a terme un registre en el domicili del líder de l’organització criminal, així com en un corral que regentava, i diferents cases de l’Alcúdia de Crespins i Canals, a on es van trobar gossos en condicions deplorables.  

 

Alguns d’estos animals presentaven ferides de gravetat en el coll fetes per a l’extracció del xip identificatiu. Alguns animals van ser soltats pels suposats autors en sentir-se investigats.  

Per això, es va procedir a la detenció dels quatre membres de l’organització.  Així mateix, s’ha investigat a un veterinari que hi havia posat xips nous als gossos sostrets i havia confeccionat nous passaports i targetes identificatives, sense donar-les d’alta en el RIVIA (Registre Informàtic Valencià d’Identificació  Animal).  

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Els membres de la xarxa publicaven en pàgines de compravenda d’internet anuncis en els que venien els gossos robats. Una volta feta la compra, els sospitosos enviaven als animals a diferents llocs del territori nacional a través d’una  empresa de transport amb servici d’enviament de mascotes, als que  prèviament li havien implantat un nou xip, així com expedit un nou passaport per un veterinari.  

L’operació, dirigida pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 dels  de Xàtiva (València), ha sigut duta a terme per agents pertanyents a l’Equip  Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, així com del SEPRONA de Vallada.  

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.