32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Desarticulen en el territori valencià a una xarxa que robava gossos de caça i els venia per internet

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil ha  desarticulat en València una organització delictiva dedicada al robatori i venda de gossos de caça. S’ha detingut a quatre persones i investigat a una altra més pels suposats delictes de robatori amb força, maltractament animal, abandono animal, falsedat documental i  pertinença a organització criminal.  

 

Fonts policials han informat que durant el transcurs d’esta operació s’han recuperat 32 gossos, valorats en uns 50.000 euros, que havien sigut sostrets en les províncies de València, Castelló i Albacete. A demés, s’han intervingut 48 targetes d’identificació de gossos de raça i 32 passaports, així com 3 escopetes i 1 carabina.  

L’operació es va iniciar a principis del mes de setembre arran de dos denúncies per robatoris amb força de gossos de caça en les localitats de Llanera de Ranes i l’Ènova. Posteriorment, també es va tindre coneixement de robatoris de gossos en Almansa (Albacete) i en Barraques (Castelló).  

 

Localitzen als animals en condicions deplorables

Una volta localitzats als membres de la xarxa es va dur a terme un registre en el domicili del líder de l’organització criminal, així com en un corral que regentava, i diferents cases de l’Alcúdia de Crespins i Canals, a on es van trobar gossos en condicions deplorables.  

 

Alguns d’estos animals presentaven ferides de gravetat en el coll fetes per a l’extracció del xip identificatiu. Alguns animals van ser soltats pels suposats autors en sentir-se investigats.  

Per això, es va procedir a la detenció dels quatre membres de l’organització.  Així mateix, s’ha investigat a un veterinari que hi havia posat xips nous als gossos sostrets i havia confeccionat nous passaports i targetes identificatives, sense donar-les d’alta en el RIVIA (Registre Informàtic Valencià d’Identificació  Animal).  

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Els membres de la xarxa publicaven en pàgines de compravenda d’internet anuncis en els que venien els gossos robats. Una volta feta la compra, els sospitosos enviaven als animals a diferents llocs del territori nacional a través d’una  empresa de transport amb servici d’enviament de mascotes, als que  prèviament li havien implantat un nou xip, així com expedit un nou passaport per un veterinari.  

L’operació, dirigida pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 dels  de Xàtiva (València), ha sigut duta a terme per agents pertanyents a l’Equip  Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, així com del SEPRONA de Vallada.  

Últimes notícies

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.

Horari confirmat per a la primera jornada de LaLiga EA Sports 2025/26: Vila-real-Oviedo obri la temporada

LaLiga EA Sports 2025/26 inicia la temporada amb el partit Vila-real-Oviedo fixat per al 15 d'agost a les 19.00 hores. València-Reial Societat s'enfronten el 16 d'agost en la mateixa franja horària.