Desarticulen en el territori valencià a una xarxa que robava gossos de caça i els venia per internet

 

La Guàrdia Civil ha  desarticulat en València una organització delictiva dedicada al robatori i venda de gossos de caça. S’ha detingut a quatre persones i investigat a una altra més pels suposats delictes de robatori amb força, maltractament animal, abandono animal, falsedat documental i  pertinença a organització criminal.  

 

Fonts policials han informat que durant el transcurs d’esta operació s’han recuperat 32 gossos, valorats en uns 50.000 euros, que havien sigut sostrets en les províncies de València, Castelló i Albacete. A demés, s’han intervingut 48 targetes d’identificació de gossos de raça i 32 passaports, així com 3 escopetes i 1 carabina.  

L’operació es va iniciar a principis del mes de setembre arran de dos denúncies per robatoris amb força de gossos de caça en les localitats de Llanera de Ranes i l’Ènova. Posteriorment, també es va tindre coneixement de robatoris de gossos en Almansa (Albacete) i en Barraques (Castelló).  

 

Localitzen als animals en condicions deplorables

Una volta localitzats als membres de la xarxa es va dur a terme un registre en el domicili del líder de l’organització criminal, així com en un corral que regentava, i diferents cases de l’Alcúdia de Crespins i Canals, a on es van trobar gossos en condicions deplorables.  

 

Alguns d’estos animals presentaven ferides de gravetat en el coll fetes per a l’extracció del xip identificatiu. Alguns animals van ser soltats pels suposats autors en sentir-se investigats.  

Per això, es va procedir a la detenció dels quatre membres de l’organització.  Així mateix, s’ha investigat a un veterinari que hi havia posat xips nous als gossos sostrets i havia confeccionat nous passaports i targetes identificatives, sense donar-les d’alta en el RIVIA (Registre Informàtic Valencià d’Identificació  Animal).  

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Els membres de la xarxa publicaven en pàgines de compravenda d’internet anuncis en els que venien els gossos robats. Una volta feta la compra, els sospitosos enviaven als animals a diferents llocs del territori nacional a través d’una  empresa de transport amb servici d’enviament de mascotes, als que  prèviament li havien implantat un nou xip, així com expedit un nou passaport per un veterinari.  

L’operació, dirigida pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 dels  de Xàtiva (València), ha sigut duta a terme per agents pertanyents a l’Equip  Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, així com del SEPRONA de Vallada.  

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.