Desarticulen en el territori valencià a una xarxa que robava gossos de caça i els venia per internet

 

La Guàrdia Civil ha  desarticulat en València una organització delictiva dedicada al robatori i venda de gossos de caça. S’ha detingut a quatre persones i investigat a una altra més pels suposats delictes de robatori amb força, maltractament animal, abandono animal, falsedat documental i  pertinença a organització criminal.  

 

Fonts policials han informat que durant el transcurs d’esta operació s’han recuperat 32 gossos, valorats en uns 50.000 euros, que havien sigut sostrets en les províncies de València, Castelló i Albacete. A demés, s’han intervingut 48 targetes d’identificació de gossos de raça i 32 passaports, així com 3 escopetes i 1 carabina.  

L’operació es va iniciar a principis del mes de setembre arran de dos denúncies per robatoris amb força de gossos de caça en les localitats de Llanera de Ranes i l’Ènova. Posteriorment, també es va tindre coneixement de robatoris de gossos en Almansa (Albacete) i en Barraques (Castelló).  

 

Localitzen als animals en condicions deplorables

Una volta localitzats als membres de la xarxa es va dur a terme un registre en el domicili del líder de l’organització criminal, així com en un corral que regentava, i diferents cases de l’Alcúdia de Crespins i Canals, a on es van trobar gossos en condicions deplorables.  

 

Alguns d’estos animals presentaven ferides de gravetat en el coll fetes per a l’extracció del xip identificatiu. Alguns animals van ser soltats pels suposats autors en sentir-se investigats.  

Per això, es va procedir a la detenció dels quatre membres de l’organització.  Així mateix, s’ha investigat a un veterinari que hi havia posat xips nous als gossos sostrets i havia confeccionat nous passaports i targetes identificatives, sense donar-les d’alta en el RIVIA (Registre Informàtic Valencià d’Identificació  Animal).  

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Els membres de la xarxa publicaven en pàgines de compravenda d’internet anuncis en els que venien els gossos robats. Una volta feta la compra, els sospitosos enviaven als animals a diferents llocs del territori nacional a través d’una  empresa de transport amb servici d’enviament de mascotes, als que  prèviament li havien implantat un nou xip, així com expedit un nou passaport per un veterinari.  

L’operació, dirigida pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 dels  de Xàtiva (València), ha sigut duta a terme per agents pertanyents a l’Equip  Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, així com del SEPRONA de Vallada.  

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.