27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Dos dones detingudes per la mort d’un octogenari

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Chavito’, desenvolupada a la província de Múrcia, ha esclarit la mort d’un ancià, ocorreguda el mes de febrer passat, que havia sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació. L’operació ha culminat amb la detenció de dos dones a les quals se’ls atribueix la presumpta autoria dels delictes de robatori amb violència i intimidació i d’homicidi.

- Advertisement -Telegram València Diari

La investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la defunció d’un ancià en un hospital de San Javier, l’endemà passat d’haver sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació en una pedania de Torrepacheco (Múrcia).

Per tal motiu, els agents van recaptar tota mena d’indicis per a esclarir el succeït i identificar als autors del robatori, la qual cosa els va permetre conéixer la cronologia dels fets.

Ho van abandonar a 10 quilòmetres del seu domicili

 

El dia dels fets, l’ancià es trobava realitzant un passeig quan va ser abordat per dos dones amb propostes d’índole sexual. Després d’això, ho van traslladar fins a un paratge rural de San Javier, a més de 10 quilòmetres del seu domicili, on li van subministrar fàrmacs per a dormir i ho van abandonar després de llevar-li els diners.

Des d’eixe lloc, allunyat de zones habitades i amb escàs trànsit de vehicles, va caminar fins a aconseguir una carretera secundària on va ser auxiliat per un conductor que va avisar als serveis mèdics del 112. A causa del seu estat físic va ser traslladat fins a un hospital de San Javier, on va morir, l’endemà passat.

Davant les sospites que la seua mort poguera tindre relació amb este fet, la Guàrdia Civil va sol·licitar autorització judicial per a exhumar el cadàver i obtindre informació detallada sobre la causa de la seua mort.

D’altra banda, les indagacions practicades van permetre identificar a dos joves, veïnes de Torrepacheco –una d’elles amb antecedents policials per delictes similars– presumptament relacionades amb el robatori amb violència i intimidació, per la qual cosa es va procedir a l’entrada i registre en els seus domicilis, on es van localitzar diversos medicaments similars als que pogueren haver sigut subministrats a la víctima.

 

Altres possibles casos

 

Fruit de la investigació desenvolupada, la Guàrdia Civil ha esbrinat que un altre veí de Los Alcázares va ser víctima de les ara detingudes per fets similars, arribant a aparéixer adormit en el seu domicili sense saber com havia arribat.

Les detingudes i les diligències instruïdes han sigut entregades en el jutjat d’Instrucció número 6 de San Javier (Múrcia), el titular del qual ha ordenat el seu ingrés a la presó.

La Guàrdia Civil recomana a possibles víctimes, que se senten identificades amb la descripció d’estos fets, que no dubten a formular la corresponent denúncia.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.