10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Dos espanyols entre els 157 passatgers morts de l’avió estrellat a Etiòpia

Un avió d'Ethiopian Airlines s'ha estavellat amb 157 persones a bord

Un avió d’Ethiopian Airlines s’ha estavellat amb 157 persones a bord | Twitter (@flyethiopian)

 

L’aerolínia, Ethiopian Airlines, operadora habitual del vol amb trajecte d’Addis Abeba, capital d’Etiòpia, fins a la capital de Kènia, Nairobi, ha confirmat el tràgic sinistre d’un avió que duia 157 persones a bord. El Boeing 737, amb 149 passatgers i vuit tripulants, s’ha estavellat aquest diumenge només enlairar-se. Lamentablement, la companyia ha comunicat que no hi ha hagut supervivents. 

 

 

El conseller delegat de l’aerolínia, Tewolde Gebre Mariam, ha anunciat en una roda de premsa que les víctimes procedien d’un total de 33 països. Entre elles es troben dos espanyols, 32 kenians, 9 etíops, 18 canadencs, 8 italians, 8 xinesos, 8 estatunidencs, 7 britànics, 7 francesos i 6 egipcis. La companyia ha activat un centre d’informació i un número de telèfon per poder atendre als familiars i amics dels passatgers que viatjaven en aquest vol. 

 

 

Segons ‘España Diario’, el Boeing 737 amb vol ET302 s’ha enlairat a les 8.38 hores, hora local, i transcorreguts només sis minuts des del seu enlairament de la capital d’Etiòpia ha desaparegut del radar. Des d’Ethiopian Airlines han publicat un comunicat on s’explica que l’avió s’ha estavellat al voltant de la ciutat de Bishofut, que està situada a 62 quilòmetres al sud-est de la capital Addis Ababa. 

 

 

El Primer Ministre d’Etiòpia ha donat les condolences als familiars de les víctimes

El Primer Ministre d’Etiòpia, Abiy Ahmed, ha donat les seves condolences, als afectats per aquest tràgic accident aeri, a través del seu compte oficial de Twitter: «L’Oficina del Primer Ministre, en nom del Govern i del poble d’Etiòpia, vol expressar les seues condolences a les famílies que han perdut als seus éssers estimats al Boing 737 d’Ethiopian Airlines, al vol regular a Nairobi, Kènia, aquest matí».

 

 

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.