13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Dos grafiters detinguts a Navarra acusats de danys al patrimoni històric valencià

La Guàrdia Civil de Navarra ha detingut a dos joves com a presumptes autors de diferents pintades a edificis declarats com a patrimoni històric de València. Els mateixos detinguts també han causat danys superiors als 125.000 euros en altres edificis històrics de ciutats com Burgos, Biscaia, Guipúscoa, Múrcia, Madrid i la Comunitat Foral on han sigut detesos.

  

Segons ha informat la Comandància, l'operació Andrade va començar després de rebre diverses denúncies la Guàrdia Civil del municipi navarrés de Peralta, en les quals es posava en coneixement els danys que venien sofrint per estetipus de pintades. Una de les denúncies es referia a un vagó de Metro de Madrid, modelo R-1138, fabricat en 1973 i catalogat com a patrimoni històric que hui dia és propietat dels denunciants. Es tracta d'una «peça històrica no té recanvis originals per a la seua reparació, la qual cosa agreuja el dany causat», afirma la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Afig que durant la recerca els agents van poder determinar l'origen dels pots de pintura utilitzats i el vehicle usat pels autors de les pintades per arribar al lloc on es troba el vagó i anar-se'n d'ell. Això va portar a identificar als presumptes autors, dos joves de 25 i 33 anys domiciliats a Burgos que pertanyen a un grup organitzat que es dedicava a realitzar pintares per diferents províncies, com és la de València, i amb nombrosos antecedents per fets similars. La Comandància subratlla la importància de la col·laboració ciutadana per poder esclarir els fets, ja que estes persones estan en cada lloc «pocs minuts» actuant.

 

Últimes notícies

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.