17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Dos grafiters detinguts a Navarra acusats de danys al patrimoni històric valencià

La Guàrdia Civil de Navarra ha detingut a dos joves com a presumptes autors de diferents pintades a edificis declarats com a patrimoni històric de València. Els mateixos detinguts també han causat danys superiors als 125.000 euros en altres edificis històrics de ciutats com Burgos, Biscaia, Guipúscoa, Múrcia, Madrid i la Comunitat Foral on han sigut detesos.

  

Segons ha informat la Comandància, l'operació Andrade va començar després de rebre diverses denúncies la Guàrdia Civil del municipi navarrés de Peralta, en les quals es posava en coneixement els danys que venien sofrint per estetipus de pintades. Una de les denúncies es referia a un vagó de Metro de Madrid, modelo R-1138, fabricat en 1973 i catalogat com a patrimoni històric que hui dia és propietat dels denunciants. Es tracta d'una «peça històrica no té recanvis originals per a la seua reparació, la qual cosa agreuja el dany causat», afirma la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Afig que durant la recerca els agents van poder determinar l'origen dels pots de pintura utilitzats i el vehicle usat pels autors de les pintades per arribar al lloc on es troba el vagó i anar-se'n d'ell. Això va portar a identificar als presumptes autors, dos joves de 25 i 33 anys domiciliats a Burgos que pertanyen a un grup organitzat que es dedicava a realitzar pintares per diferents províncies, com és la de València, i amb nombrosos antecedents per fets similars. La Comandància subratlla la importància de la col·laboració ciutadana per poder esclarir els fets, ja que estes persones estan en cada lloc «pocs minuts» actuant.

 

Últimes notícies

L’advocat general afirma que Cayetano García li va demanar que s’oblidara del confinament

Álvaro Martínez ha assegurat que a les 20.25 Cayetano García li va comunicar que s'oblidara del confinament i que no hi hauria consulta oficial. L'Advocacia de la Generalitat assenyala que no va haver-hi peticions per escrit, només dites.

Avís taronja per vent de 90 km/h i temporal en la costa este dimecres

Aemet ha activat l'avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i fenòmens costaners a Alacant i València; també s'esperen avisos grocs a Castelló.

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.