Dos grafiters detinguts a Navarra acusats de danys al patrimoni històric valencià

La Guàrdia Civil de Navarra ha detingut a dos joves com a presumptes autors de diferents pintades a edificis declarats com a patrimoni històric de València. Els mateixos detinguts també han causat danys superiors als 125.000 euros en altres edificis històrics de ciutats com Burgos, Biscaia, Guipúscoa, Múrcia, Madrid i la Comunitat Foral on han sigut detesos.

  

Segons ha informat la Comandància, l'operació Andrade va començar després de rebre diverses denúncies la Guàrdia Civil del municipi navarrés de Peralta, en les quals es posava en coneixement els danys que venien sofrint per estetipus de pintades. Una de les denúncies es referia a un vagó de Metro de Madrid, modelo R-1138, fabricat en 1973 i catalogat com a patrimoni històric que hui dia és propietat dels denunciants. Es tracta d'una «peça històrica no té recanvis originals per a la seua reparació, la qual cosa agreuja el dany causat», afirma la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Afig que durant la recerca els agents van poder determinar l'origen dels pots de pintura utilitzats i el vehicle usat pels autors de les pintades per arribar al lloc on es troba el vagó i anar-se'n d'ell. Això va portar a identificar als presumptes autors, dos joves de 25 i 33 anys domiciliats a Burgos que pertanyen a un grup organitzat que es dedicava a realitzar pintares per diferents províncies, com és la de València, i amb nombrosos antecedents per fets similars. La Comandància subratlla la importància de la col·laboració ciutadana per poder esclarir els fets, ja que estes persones estan en cada lloc «pocs minuts» actuant.

 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.