Dos grafiters detinguts a Navarra acusats de danys al patrimoni històric valencià

La Guàrdia Civil de Navarra ha detingut a dos joves com a presumptes autors de diferents pintades a edificis declarats com a patrimoni històric de València. Els mateixos detinguts també han causat danys superiors als 125.000 euros en altres edificis històrics de ciutats com Burgos, Biscaia, Guipúscoa, Múrcia, Madrid i la Comunitat Foral on han sigut detesos.

  

Segons ha informat la Comandància, l'operació Andrade va començar després de rebre diverses denúncies la Guàrdia Civil del municipi navarrés de Peralta, en les quals es posava en coneixement els danys que venien sofrint per estetipus de pintades. Una de les denúncies es referia a un vagó de Metro de Madrid, modelo R-1138, fabricat en 1973 i catalogat com a patrimoni històric que hui dia és propietat dels denunciants. Es tracta d'una «peça històrica no té recanvis originals per a la seua reparació, la qual cosa agreuja el dany causat», afirma la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Afig que durant la recerca els agents van poder determinar l'origen dels pots de pintura utilitzats i el vehicle usat pels autors de les pintades per arribar al lloc on es troba el vagó i anar-se'n d'ell. Això va portar a identificar als presumptes autors, dos joves de 25 i 33 anys domiciliats a Burgos que pertanyen a un grup organitzat que es dedicava a realitzar pintares per diferents províncies, com és la de València, i amb nombrosos antecedents per fets similars. La Comandància subratlla la importància de la col·laboració ciutadana per poder esclarir els fets, ja que estes persones estan en cada lloc «pocs minuts» actuant.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.