Dos grafiters detinguts a Navarra acusats de danys al patrimoni històric valencià

La Guàrdia Civil de Navarra ha detingut a dos joves com a presumptes autors de diferents pintades a edificis declarats com a patrimoni històric de València. Els mateixos detinguts també han causat danys superiors als 125.000 euros en altres edificis històrics de ciutats com Burgos, Biscaia, Guipúscoa, Múrcia, Madrid i la Comunitat Foral on han sigut detesos.

  

Segons ha informat la Comandància, l'operació Andrade va començar després de rebre diverses denúncies la Guàrdia Civil del municipi navarrés de Peralta, en les quals es posava en coneixement els danys que venien sofrint per estetipus de pintades. Una de les denúncies es referia a un vagó de Metro de Madrid, modelo R-1138, fabricat en 1973 i catalogat com a patrimoni històric que hui dia és propietat dels denunciants. Es tracta d'una «peça històrica no té recanvis originals per a la seua reparació, la qual cosa agreuja el dany causat», afirma la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Afig que durant la recerca els agents van poder determinar l'origen dels pots de pintura utilitzats i el vehicle usat pels autors de les pintades per arribar al lloc on es troba el vagó i anar-se'n d'ell. Això va portar a identificar als presumptes autors, dos joves de 25 i 33 anys domiciliats a Burgos que pertanyen a un grup organitzat que es dedicava a realitzar pintares per diferents províncies, com és la de València, i amb nombrosos antecedents per fets similars. La Comandància subratlla la importància de la col·laboració ciutadana per poder esclarir els fets, ja que estes persones estan en cada lloc «pocs minuts» actuant.

 

Últimes notícies

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.