Dos xiques detingudes per robar en cases de València

 

Agents de Policia Nacional han procedit a la detenció en la localitat de Cartagena (Múrcia) de dos xiques  integrants d’un grup criminal especialitzat en el robatori en interior de cases, com a presumptes autores de com a mínim tres robatoris.

 

Els agents de la Policia Nacional de Cartagena, en un dispositiu de vigilància en prevenció de robatoris amb força en casa, van localitzar a dos xiques el comportament de les que els va fer sospitar que podrien estar especialitzades en esta classe de fet delictiu.

 

S’asseguraven que no hi havia ningú en la casa

El seu mètode consistia a assegurar que els habitants no es trobaven dins de la casa, i per a això, tocaven el timbre de manera insistent, i quan no obtenien resposta, entraven en l’edifici i forçaven el pany de la vivenda, introduint-se en el seu interior per a apoderar-se de diners i objectes de valor. Els policies les van sorprendre quan eixien de la casa, i després de comprovar que havien forçat el pany, van procedir a la seua detenció. 

 

Les perquisicions fetes després van poder determinar la seua presumpta participació en altres dos robatoris perpetrats en dos cases de València, en els que es va sostraure diners i gran quantitat de joies. Pel que pareix, es tracta de dos integrants d’un grup criminal especialitzat en robatoris en cases amb gran itinerància en tot el territori nacional.

 

En el cotxe que usaven per a desplaçar-se es van trobar les ferramentes que presumptament usaven per a forçar els panys. A demés, també es va intervindre documentació presumiblement falsa i efectes sostrets, terminals mòbils, joies d’or (pendents, anells) i diners en efectiu. Les detingudes, de 23 i 25 anys, van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Cartagena. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.