10.8 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Es dupliquen les denúncies per incompliment de l’estat d’alarma en València

La 'nova normalitat' a les botigues de Reus i Tarragona

Arxiu | València Diari

 

Les denúncies per incompliment de l’estat d’alarma s’han duplicat en la ciutat de València durant el passat cap de setmana, segons ha informat este dimarts el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano.

 

En total, la Policia Local ha sancionat a 1.261 persones el cap de setmana: 263 el divendres, 483 el dissabte i 515 el diumenge, ha detallat Cano. «Estes xifres posen de manifest que hi ha hagut un notable increment d’incompliments per part de la ciutadania», ha indicat el regidor.

 

Les denúncies d’esta finalitat s’han duplicat —1.261 enfront de les 638 que es van imposar el cap de setmana anterior--, el que suposa, ha continuat l’edil, un 10,8% del total de denúncies fetes durant tot l’estat d’alarma. Des de què es va establir este estat, en València s’han imposat un total d’11.678 sancions per incompliment.

 

Aarón Cano ha apel·lat a la «responsabilitat» de tota la població i institucions «perquè ens juguem molt». «S’ha detectat una important relaxació quant al compliment de les normes establides i hem de recordar que estem eixint d’una crisi, però no hem eixit encara d’ella. Les mesures de distància social i higièniques han de mantindre’s en el temps, independentment de la fase en la que estiguem, ja que és la nostra millor protecció», ha postil·lat.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.