Es dupliquen les denúncies per incompliment de l’estat d’alarma en València

La 'nova normalitat' a les botigues de Reus i Tarragona

Arxiu | València Diari

 

Les denúncies per incompliment de l’estat d’alarma s’han duplicat en la ciutat de València durant el passat cap de setmana, segons ha informat este dimarts el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano.

 

En total, la Policia Local ha sancionat a 1.261 persones el cap de setmana: 263 el divendres, 483 el dissabte i 515 el diumenge, ha detallat Cano. «Estes xifres posen de manifest que hi ha hagut un notable increment d’incompliments per part de la ciutadania», ha indicat el regidor.

 

Les denúncies d’esta finalitat s’han duplicat —1.261 enfront de les 638 que es van imposar el cap de setmana anterior--, el que suposa, ha continuat l’edil, un 10,8% del total de denúncies fetes durant tot l’estat d’alarma. Des de què es va establir este estat, en València s’han imposat un total d’11.678 sancions per incompliment.

 

Aarón Cano ha apel·lat a la «responsabilitat» de tota la població i institucions «perquè ens juguem molt». «S’ha detectat una important relaxació quant al compliment de les normes establides i hem de recordar que estem eixint d’una crisi, però no hem eixit encara d’ella. Les mesures de distància social i higièniques han de mantindre’s en el temps, independentment de la fase en la que estiguem, ja que és la nostra millor protecció», ha postil·lat.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.