Els rescatadors de l’edifici esfondrat a Miami descarten trobar supervivents

 

El passat dijous 24 de juny, un edifici residencial de 12 plantes es va esfondrar parcialment en Surfside (Florida), al nord de Miami.

A les famílies que ho han desitjat els deixen visitar la zona 0 per a resar ací i retrobar-se d’alguna manera potser per última vegada amb els seus éssers estimats.

És un pas naturalment molt difícil, però humanament comprensible, especialment perquè en la vesprada d’este diumenge els equips de rescat els han parlat per primera vegada amb total franquesa, dient-los que solament s’estan trobant parts de cossos difícils d’identificar.

De fet, només han sigut identificats 9 cadàvers i queden 156 persones desaparegudes.

 

Per això, sembla molt improbable trobar senyals de vida, és a dir, han descartat ja la possibilitat de trobar supervivents.

 

Així i tot, s’ha obert en la vesprada d’este diumenge una franja entre els enderrocs, però és molt estreta.

 

Així, tot apunta al fet que ara es va a una operació molt llarga amb passos avant amb comptagotes i amb possibilitats d’èxit molt remotes.

 

La investigació sobre l’ensulsiada

 

Mentrestant, segueix la investigació sobre les causes de l’ensulsiada de l’edifici, en la qual podria participar la mateixa agència que va analitzar l’ensulsiada de les Torres Bessones de Nova York.

De fet, l’edifici que s’ha esfondrat té un altre bessó, a molt pocs metres. Es diuen les torres Champlain. La Sud és la que s’ha ensorrat per la meitat i la Nord és pràcticament idèntica. Les dos alçades en el 81.

A més, hi ha un tercer bloc que es va construir poc després. Tots ells van ser construïts pel mateix promotor i amb els mateixos materials, per això preocupa.

De fet, la torre que és idèntica s’ha desallotjat este diumenge per a evitar una nova desgràcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén que la futura plataforma sobre el Túria alleujarà el trànsit i reduirà temps

La Generalitat aposta per una plataforma de transport sobre el Túria que retallarà temps de viatge i descarregarà de trànsit la V-30. El pla s'emmarca en un treball conjunt amb el sector logístic per a prioritzar projectes i millorar la competitivitat.

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.