Els rescatadors de l’edifici esfondrat a Miami descarten trobar supervivents

 

El passat dijous 24 de juny, un edifici residencial de 12 plantes es va esfondrar parcialment en Surfside (Florida), al nord de Miami.

A les famílies que ho han desitjat els deixen visitar la zona 0 per a resar ací i retrobar-se d’alguna manera potser per última vegada amb els seus éssers estimats.

És un pas naturalment molt difícil, però humanament comprensible, especialment perquè en la vesprada d’este diumenge els equips de rescat els han parlat per primera vegada amb total franquesa, dient-los que solament s’estan trobant parts de cossos difícils d’identificar.

De fet, només han sigut identificats 9 cadàvers i queden 156 persones desaparegudes.

 

Per això, sembla molt improbable trobar senyals de vida, és a dir, han descartat ja la possibilitat de trobar supervivents.

 

Així i tot, s’ha obert en la vesprada d’este diumenge una franja entre els enderrocs, però és molt estreta.

 

Així, tot apunta al fet que ara es va a una operació molt llarga amb passos avant amb comptagotes i amb possibilitats d’èxit molt remotes.

 

La investigació sobre l’ensulsiada

 

Mentrestant, segueix la investigació sobre les causes de l’ensulsiada de l’edifici, en la qual podria participar la mateixa agència que va analitzar l’ensulsiada de les Torres Bessones de Nova York.

De fet, l’edifici que s’ha esfondrat té un altre bessó, a molt pocs metres. Es diuen les torres Champlain. La Sud és la que s’ha ensorrat per la meitat i la Nord és pràcticament idèntica. Les dos alçades en el 81.

A més, hi ha un tercer bloc que es va construir poc després. Tots ells van ser construïts pel mateix promotor i amb els mateixos materials, per això preocupa.

De fet, la torre que és idèntica s’ha desallotjat este diumenge per a evitar una nova desgràcia.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.