17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Els rescatadors de l’edifici esfondrat a Miami descarten trobar supervivents

 

El passat dijous 24 de juny, un edifici residencial de 12 plantes es va esfondrar parcialment en Surfside (Florida), al nord de Miami.

A les famílies que ho han desitjat els deixen visitar la zona 0 per a resar ací i retrobar-se d’alguna manera potser per última vegada amb els seus éssers estimats.

És un pas naturalment molt difícil, però humanament comprensible, especialment perquè en la vesprada d’este diumenge els equips de rescat els han parlat per primera vegada amb total franquesa, dient-los que solament s’estan trobant parts de cossos difícils d’identificar.

De fet, només han sigut identificats 9 cadàvers i queden 156 persones desaparegudes.

 

Per això, sembla molt improbable trobar senyals de vida, és a dir, han descartat ja la possibilitat de trobar supervivents.

 

Així i tot, s’ha obert en la vesprada d’este diumenge una franja entre els enderrocs, però és molt estreta.

 

Així, tot apunta al fet que ara es va a una operació molt llarga amb passos avant amb comptagotes i amb possibilitats d’èxit molt remotes.

 

La investigació sobre l’ensulsiada

 

Mentrestant, segueix la investigació sobre les causes de l’ensulsiada de l’edifici, en la qual podria participar la mateixa agència que va analitzar l’ensulsiada de les Torres Bessones de Nova York.

De fet, l’edifici que s’ha esfondrat té un altre bessó, a molt pocs metres. Es diuen les torres Champlain. La Sud és la que s’ha ensorrat per la meitat i la Nord és pràcticament idèntica. Les dos alçades en el 81.

A més, hi ha un tercer bloc que es va construir poc després. Tots ells van ser construïts pel mateix promotor i amb els mateixos materials, per això preocupa.

De fet, la torre que és idèntica s’ha desallotjat este diumenge per a evitar una nova desgràcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.