Els rescatadors de l’edifici esfondrat a Miami descarten trobar supervivents

 

El passat dijous 24 de juny, un edifici residencial de 12 plantes es va esfondrar parcialment en Surfside (Florida), al nord de Miami.

A les famílies que ho han desitjat els deixen visitar la zona 0 per a resar ací i retrobar-se d’alguna manera potser per última vegada amb els seus éssers estimats.

És un pas naturalment molt difícil, però humanament comprensible, especialment perquè en la vesprada d’este diumenge els equips de rescat els han parlat per primera vegada amb total franquesa, dient-los que solament s’estan trobant parts de cossos difícils d’identificar.

De fet, només han sigut identificats 9 cadàvers i queden 156 persones desaparegudes.

 

Per això, sembla molt improbable trobar senyals de vida, és a dir, han descartat ja la possibilitat de trobar supervivents.

 

Així i tot, s’ha obert en la vesprada d’este diumenge una franja entre els enderrocs, però és molt estreta.

 

Així, tot apunta al fet que ara es va a una operació molt llarga amb passos avant amb comptagotes i amb possibilitats d’èxit molt remotes.

 

La investigació sobre l’ensulsiada

 

Mentrestant, segueix la investigació sobre les causes de l’ensulsiada de l’edifici, en la qual podria participar la mateixa agència que va analitzar l’ensulsiada de les Torres Bessones de Nova York.

De fet, l’edifici que s’ha esfondrat té un altre bessó, a molt pocs metres. Es diuen les torres Champlain. La Sud és la que s’ha ensorrat per la meitat i la Nord és pràcticament idèntica. Les dos alçades en el 81.

A més, hi ha un tercer bloc que es va construir poc després. Tots ells van ser construïts pel mateix promotor i amb els mateixos materials, per això preocupa.

De fet, la torre que és idèntica s’ha desallotjat este diumenge per a evitar una nova desgràcia.

Últimes notícies

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.
FILMOTECA D'ESTIU