L’EMA veu possible relació entre la vacuna d’AstraZeneca i trombos

El comité de seguretat de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) ha conclòs este dimecres que existeix una «possible relació» entre la vacuna d’AstraZeneca contra la COVID-19 i els coàguls sanguinis amb nivells baixos de plaquetes. Per això, ha establit que estos esdeveniments adversos han de figurar en la llista d’efectes secundaris «molt rars» de la vacuna.

Sobre la causa d’estos esdeveniments, la directora executiva de l’EMA, Emer Cooke, ha ressaltat en roda de premsa que, «segons les proves disponibles actualment, no s’han pogut confirmar els factors de risc específics, com l’edat, el sexe o els antecedents mèdics de trastorns de la coagulació, ja que els esdeveniments rars s’observen en totes les edats i en homes i dones».

En conseqüència, l’EMA ha deixat als països la responsabilitat de restringir o no el seu ús en determinats grups d’edat, com han fet Alemanya, Països Baixos o Estònia, que han limitat la seua administració a majors de 60 anys. El Regne Unit ha anunciat, al mateix temps que l’EMA detallava els resultats de la seua última avaluació, que s’intentarà evitar administrar esta vacuna als menors de 30 anys.

Cooke ha anunciat que, no obstant això, el comité de seguretat de l’EMA (PRAC, per les seues sigles en anglés) ha sol·licitat «nous estudis i modificacions dels quals estan en curs per a proporcionar més informació i prendrà qualsevol altra mesura necessària». De la mateixa forma, s’exigirà a AstraZeneca que analitze a fons estes trombosis a través d’assajos clínics.

En qualsevol cas, l’organisme regulador europeu ha determinat que «la combinació reportada de coàguls de sang i baixa de plaquetes és molt rara», i que «els beneficis generals de la vacuna en la prevenció de COVID-19 superen els riscos dels efectes secundaris».

 

CAUSA DELS TROMBOS

La directora executiva de l’EMA ha indicat que «una explicació plausible» per a estos esdeveniments és «una resposta immune que condueix a una condició similar a la que s’observa a vegades en pacients tractats amb heparina (trombocitopènia induïda per heparina, HIT)».

«Les dades actualment disponibles no ens van permetre identificar una causa definitiva  d’estes complicacions», ha agregat Straus.

Quant a com evitar el risc de patir una trombosi després de rebre esta vacuna, l’EMA encara no té clar quin pot ser el tractament. «La comissió no pot recomanar cap mesura específica per a reduir el risc», ha afirmat Straus, encara que apuntant que «els sanitaris no haurien d’usar heparina en casos com estos, sinó altres anticoagulants, però no existeix una recomanació de tractament encara».

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.