7.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Extingeixen un complicat incendi de restes de fusta en una empresa de l’Alcoraya

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) van extingir anit un complicat incendi que es va iniciar en una empresa situada en camí vell de l’Alcoraya.

El foc va ser complicat d’apagar per ser restes de fusta i productes inflamables amb elevada càrrega tèrmica, i els efectius van aconseguir controlar-ho, segellar-ho i apagar-ho de forma molt efectiva després de més de tres hores d’intens treball, evitant així la seua propagació.

Un operatiu amb quatre dotacions de bombers del SPEIS, així com tres patrulles de Policia Local s’hi han desplaçat fins a l’empresa juntament amb una dotació del Consorci Provincial d’Alacant, amb un ampli dispositiu mobilitzat per a coordinar l’emergència.

L’SPEIS, va rebre l’avís al voltant de les 20 hores, i fins al lloc de l’incendi es van desplaçar onze bombers que van començar a extingir-lo realitzant un tallafoc i desplegant línies d’atac en diversos fronts per a controlar el foc, distribuïts en equips.

Més de 15.000 litres d’aigua van ser els que van utilitzar els efectius amb diverses cubes, i es van centrar a controlar el focus localitzat de restes de fusta, emmagatzemats en una zona exterior. Gràcies a l’efectiva línia d’atac, així com a la ràpida intervenció dels bombers, es va aconseguir controlar amb celeritat sense que envaïra l’autovia pròxima i zones limítrofes rurals.

Els bombers van segellar l’incendi per a donar-lo per extingit, i també van treballar amb una pala excavadora per a mobilitzar les restes de fustes acumulades en munts, reduint així la càrrega tèrmica de l’incendi, i el que és més important evitant que es propagara.

Els bombers van estar treballant més de tres hores i mitja i desconeixen les causes de l’inici del foc, i a les 23,30 hores el SPEIS la va donar per extingit.

La Policia ha obert una investigació per a investigar si podria haver sigut intencionat.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.