8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Extingeixen un complicat incendi de restes de fusta en una empresa de l’Alcoraya

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) van extingir anit un complicat incendi que es va iniciar en una empresa situada en camí vell de l’Alcoraya.

El foc va ser complicat d’apagar per ser restes de fusta i productes inflamables amb elevada càrrega tèrmica, i els efectius van aconseguir controlar-ho, segellar-ho i apagar-ho de forma molt efectiva després de més de tres hores d’intens treball, evitant així la seua propagació.

Un operatiu amb quatre dotacions de bombers del SPEIS, així com tres patrulles de Policia Local s’hi han desplaçat fins a l’empresa juntament amb una dotació del Consorci Provincial d’Alacant, amb un ampli dispositiu mobilitzat per a coordinar l’emergència.

L’SPEIS, va rebre l’avís al voltant de les 20 hores, i fins al lloc de l’incendi es van desplaçar onze bombers que van començar a extingir-lo realitzant un tallafoc i desplegant línies d’atac en diversos fronts per a controlar el foc, distribuïts en equips.

Més de 15.000 litres d’aigua van ser els que van utilitzar els efectius amb diverses cubes, i es van centrar a controlar el focus localitzat de restes de fusta, emmagatzemats en una zona exterior. Gràcies a l’efectiva línia d’atac, així com a la ràpida intervenció dels bombers, es va aconseguir controlar amb celeritat sense que envaïra l’autovia pròxima i zones limítrofes rurals.

Els bombers van segellar l’incendi per a donar-lo per extingit, i també van treballar amb una pala excavadora per a mobilitzar les restes de fustes acumulades en munts, reduint així la càrrega tèrmica de l’incendi, i el que és més important evitant que es propagara.

Els bombers van estar treballant més de tres hores i mitja i desconeixen les causes de l’inici del foc, i a les 23,30 hores el SPEIS la va donar per extingit.

La Policia ha obert una investigació per a investigar si podria haver sigut intencionat.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.