Extingeixen un complicat incendi de restes de fusta en una empresa de l’Alcoraya

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) van extingir anit un complicat incendi que es va iniciar en una empresa situada en camí vell de l’Alcoraya.

El foc va ser complicat d’apagar per ser restes de fusta i productes inflamables amb elevada càrrega tèrmica, i els efectius van aconseguir controlar-ho, segellar-ho i apagar-ho de forma molt efectiva després de més de tres hores d’intens treball, evitant així la seua propagació.

Un operatiu amb quatre dotacions de bombers del SPEIS, així com tres patrulles de Policia Local s’hi han desplaçat fins a l’empresa juntament amb una dotació del Consorci Provincial d’Alacant, amb un ampli dispositiu mobilitzat per a coordinar l’emergència.

L’SPEIS, va rebre l’avís al voltant de les 20 hores, i fins al lloc de l’incendi es van desplaçar onze bombers que van començar a extingir-lo realitzant un tallafoc i desplegant línies d’atac en diversos fronts per a controlar el foc, distribuïts en equips.

Més de 15.000 litres d’aigua van ser els que van utilitzar els efectius amb diverses cubes, i es van centrar a controlar el focus localitzat de restes de fusta, emmagatzemats en una zona exterior. Gràcies a l’efectiva línia d’atac, així com a la ràpida intervenció dels bombers, es va aconseguir controlar amb celeritat sense que envaïra l’autovia pròxima i zones limítrofes rurals.

Els bombers van segellar l’incendi per a donar-lo per extingit, i també van treballar amb una pala excavadora per a mobilitzar les restes de fustes acumulades en munts, reduint així la càrrega tèrmica de l’incendi, i el que és més important evitant que es propagara.

Els bombers van estar treballant més de tres hores i mitja i desconeixen les causes de l’inici del foc, i a les 23,30 hores el SPEIS la va donar per extingit.

La Policia ha obert una investigació per a investigar si podria haver sigut intencionat.

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.