Falsegen la identitat de 15 collidors de taronges en la Ribera

Tarongers

La Guàrdia Civil ha acudit a un dels camps de tarongers per a la inspecció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a quatre hòmens i una dona de 39 a 47 anys per presumptament contractar irregularment a 15 temporers per a la campanya de recollida de la taronja en la comarca valenciana de la Ribera Alta.

 

Els investigats estan acusats de suplantar la identitat de 15 persones amb contracte en vigor per treballadors irregulars de nacionalitat pakistanesa i índia, que van ser identificades treballant. Els sospitosos feien valdre un comunicat de treball, a on apareixia la presència de treballadors inexistents.

 

L’operació ‘Gondal’, de la Guàrdia Civil de Picassent, va arrancar amb la inspecció d’una quadrilla de 22 treballadors, peons agrícoles, a on hi havia 15 en situació irregular, detalla l’institut armat en un comunicat.

 

Després dels escorcolls, els cinc presumptes responsables van ser investigats per un presumpte delicte contra el dret dels treballadors. Els quatre hòmens i la dona són de nacionalitats espanyola, pakistanesa, ucraïnesa i armènia. Les diligències instruïdes han passat als jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

 

L’actuació s’emmarca en els servicis permanents per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions i tendes de compra, dins del pla nacional de la Guàrdia Civil contra els robatoris agrícoles i ramaders i l’explotació d’immigrants irregulars en el camp.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.