Falsegen la identitat de 15 collidors de taronges en la Ribera

Tarongers

La Guàrdia Civil ha acudit a un dels camps de tarongers per a la inspecció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a quatre hòmens i una dona de 39 a 47 anys per presumptament contractar irregularment a 15 temporers per a la campanya de recollida de la taronja en la comarca valenciana de la Ribera Alta.

 

Els investigats estan acusats de suplantar la identitat de 15 persones amb contracte en vigor per treballadors irregulars de nacionalitat pakistanesa i índia, que van ser identificades treballant. Els sospitosos feien valdre un comunicat de treball, a on apareixia la presència de treballadors inexistents.

 

L’operació ‘Gondal’, de la Guàrdia Civil de Picassent, va arrancar amb la inspecció d’una quadrilla de 22 treballadors, peons agrícoles, a on hi havia 15 en situació irregular, detalla l’institut armat en un comunicat.

 

Després dels escorcolls, els cinc presumptes responsables van ser investigats per un presumpte delicte contra el dret dels treballadors. Els quatre hòmens i la dona són de nacionalitats espanyola, pakistanesa, ucraïnesa i armènia. Les diligències instruïdes han passat als jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

 

L’actuació s’emmarca en els servicis permanents per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions i tendes de compra, dins del pla nacional de la Guàrdia Civil contra els robatoris agrícoles i ramaders i l’explotació d’immigrants irregulars en el camp.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.