Falsegen la identitat de 15 collidors de taronges en la Ribera

Tarongers

La Guàrdia Civil ha acudit a un dels camps de tarongers per a la inspecció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a quatre hòmens i una dona de 39 a 47 anys per presumptament contractar irregularment a 15 temporers per a la campanya de recollida de la taronja en la comarca valenciana de la Ribera Alta.

 

Els investigats estan acusats de suplantar la identitat de 15 persones amb contracte en vigor per treballadors irregulars de nacionalitat pakistanesa i índia, que van ser identificades treballant. Els sospitosos feien valdre un comunicat de treball, a on apareixia la presència de treballadors inexistents.

 

L’operació ‘Gondal’, de la Guàrdia Civil de Picassent, va arrancar amb la inspecció d’una quadrilla de 22 treballadors, peons agrícoles, a on hi havia 15 en situació irregular, detalla l’institut armat en un comunicat.

 

Després dels escorcolls, els cinc presumptes responsables van ser investigats per un presumpte delicte contra el dret dels treballadors. Els quatre hòmens i la dona són de nacionalitats espanyola, pakistanesa, ucraïnesa i armènia. Les diligències instruïdes han passat als jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

 

L’actuació s’emmarca en els servicis permanents per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions i tendes de compra, dins del pla nacional de la Guàrdia Civil contra els robatoris agrícoles i ramaders i l’explotació d’immigrants irregulars en el camp.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.