Falsegen la identitat de 15 collidors de taronges en la Ribera

Tarongers

La Guàrdia Civil ha acudit a un dels camps de tarongers per a la inspecció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a quatre hòmens i una dona de 39 a 47 anys per presumptament contractar irregularment a 15 temporers per a la campanya de recollida de la taronja en la comarca valenciana de la Ribera Alta.

 

Els investigats estan acusats de suplantar la identitat de 15 persones amb contracte en vigor per treballadors irregulars de nacionalitat pakistanesa i índia, que van ser identificades treballant. Els sospitosos feien valdre un comunicat de treball, a on apareixia la presència de treballadors inexistents.

 

L’operació ‘Gondal’, de la Guàrdia Civil de Picassent, va arrancar amb la inspecció d’una quadrilla de 22 treballadors, peons agrícoles, a on hi havia 15 en situació irregular, detalla l’institut armat en un comunicat.

 

Després dels escorcolls, els cinc presumptes responsables van ser investigats per un presumpte delicte contra el dret dels treballadors. Els quatre hòmens i la dona són de nacionalitats espanyola, pakistanesa, ucraïnesa i armènia. Les diligències instruïdes han passat als jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

 

L’actuació s’emmarca en els servicis permanents per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions i tendes de compra, dins del pla nacional de la Guàrdia Civil contra els robatoris agrícoles i ramaders i l’explotació d’immigrants irregulars en el camp.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.