Falsegen la identitat de 15 collidors de taronges en la Ribera

Tarongers

La Guàrdia Civil ha acudit a un dels camps de tarongers per a la inspecció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a quatre hòmens i una dona de 39 a 47 anys per presumptament contractar irregularment a 15 temporers per a la campanya de recollida de la taronja en la comarca valenciana de la Ribera Alta.

 

Els investigats estan acusats de suplantar la identitat de 15 persones amb contracte en vigor per treballadors irregulars de nacionalitat pakistanesa i índia, que van ser identificades treballant. Els sospitosos feien valdre un comunicat de treball, a on apareixia la presència de treballadors inexistents.

 

L’operació ‘Gondal’, de la Guàrdia Civil de Picassent, va arrancar amb la inspecció d’una quadrilla de 22 treballadors, peons agrícoles, a on hi havia 15 en situació irregular, detalla l’institut armat en un comunicat.

 

Després dels escorcolls, els cinc presumptes responsables van ser investigats per un presumpte delicte contra el dret dels treballadors. Els quatre hòmens i la dona són de nacionalitats espanyola, pakistanesa, ucraïnesa i armènia. Les diligències instruïdes han passat als jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

 

L’actuació s’emmarca en els servicis permanents per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions i tendes de compra, dins del pla nacional de la Guàrdia Civil contra els robatoris agrícoles i ramaders i l’explotació d’immigrants irregulars en el camp.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.