13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Falsos funcionaris de la Diputació de Castelló sostrauen informació bancaria

 

La Diputació de Castelló adverteix d’un intent d’estafa per internet en el que se suplanta el nom de la institució per a extreure les dades bancàries d’empreses proveïdores de serveis.

Segons la informació recopilada fins al moment, el ‘modus operandi’ dels estafadors consisteix a fer-se passar per funcionaris de l’administració provincial i sol·licitar que se’ls facilite el document XML, que inclou el número de compte, per a validar l’adreça de pagament, «assegurant així que s’agilitzaran les transferències en futurs treballs».

Amb estes dades, els delinqüents modifiquen el compte de l’empresa pel seu propi i retornen el document perquè siga signat per la gerència, de mode que, en cas que «no se n’adonen del canvi de compte, siguen ells qui cobren».

L’estafa s’ha detectat quan una companyia ha notificat al departament de Compres la seua sospita que podia ser víctima d’‘scam’. «Ho emmascaren com un procediment burocràtic habitual però no ho és».

De fet, des de la Diputació es recorda que «per protocol de seguretat està completament prohibit sol·licitar informació sensible per correu electrònic i per telèfon».

Davant esta denúncia, la corporació provincial ha fet una crida que s’extremen les precaucions i que no facilite «baix cap concepte» dades de caràcter personal per internet. Així mateix, es prega que tota persona que reba aquest tipus de comunicacions ho pose en coneixement de la Policia o de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.