Falsos funcionaris de la Diputació de Castelló sostrauen informació bancaria

 

La Diputació de Castelló adverteix d’un intent d’estafa per internet en el que se suplanta el nom de la institució per a extreure les dades bancàries d’empreses proveïdores de serveis.

Segons la informació recopilada fins al moment, el ‘modus operandi’ dels estafadors consisteix a fer-se passar per funcionaris de l’administració provincial i sol·licitar que se’ls facilite el document XML, que inclou el número de compte, per a validar l’adreça de pagament, «assegurant així que s’agilitzaran les transferències en futurs treballs».

Amb estes dades, els delinqüents modifiquen el compte de l’empresa pel seu propi i retornen el document perquè siga signat per la gerència, de mode que, en cas que «no se n’adonen del canvi de compte, siguen ells qui cobren».

L’estafa s’ha detectat quan una companyia ha notificat al departament de Compres la seua sospita que podia ser víctima d’‘scam’. «Ho emmascaren com un procediment burocràtic habitual però no ho és».

De fet, des de la Diputació es recorda que «per protocol de seguretat està completament prohibit sol·licitar informació sensible per correu electrònic i per telèfon».

Davant esta denúncia, la corporació provincial ha fet una crida que s’extremen les precaucions i que no facilite «baix cap concepte» dades de caràcter personal per internet. Així mateix, es prega que tota persona que reba aquest tipus de comunicacions ho pose en coneixement de la Policia o de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.