12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Falsos funcionaris de la Diputació de Castelló sostrauen informació bancaria

 

La Diputació de Castelló adverteix d’un intent d’estafa per internet en el que se suplanta el nom de la institució per a extreure les dades bancàries d’empreses proveïdores de serveis.

Segons la informació recopilada fins al moment, el ‘modus operandi’ dels estafadors consisteix a fer-se passar per funcionaris de l’administració provincial i sol·licitar que se’ls facilite el document XML, que inclou el número de compte, per a validar l’adreça de pagament, «assegurant així que s’agilitzaran les transferències en futurs treballs».

Amb estes dades, els delinqüents modifiquen el compte de l’empresa pel seu propi i retornen el document perquè siga signat per la gerència, de mode que, en cas que «no se n’adonen del canvi de compte, siguen ells qui cobren».

L’estafa s’ha detectat quan una companyia ha notificat al departament de Compres la seua sospita que podia ser víctima d’‘scam’. «Ho emmascaren com un procediment burocràtic habitual però no ho és».

De fet, des de la Diputació es recorda que «per protocol de seguretat està completament prohibit sol·licitar informació sensible per correu electrònic i per telèfon».

Davant esta denúncia, la corporació provincial ha fet una crida que s’extremen les precaucions i que no facilite «baix cap concepte» dades de caràcter personal per internet. Així mateix, es prega que tota persona que reba aquest tipus de comunicacions ho pose en coneixement de la Policia o de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.