13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Falsos funcionaris de la Diputació de Castelló sostrauen informació bancaria

 

La Diputació de Castelló adverteix d’un intent d’estafa per internet en el que se suplanta el nom de la institució per a extreure les dades bancàries d’empreses proveïdores de serveis.

Segons la informació recopilada fins al moment, el ‘modus operandi’ dels estafadors consisteix a fer-se passar per funcionaris de l’administració provincial i sol·licitar que se’ls facilite el document XML, que inclou el número de compte, per a validar l’adreça de pagament, «assegurant així que s’agilitzaran les transferències en futurs treballs».

Amb estes dades, els delinqüents modifiquen el compte de l’empresa pel seu propi i retornen el document perquè siga signat per la gerència, de mode que, en cas que «no se n’adonen del canvi de compte, siguen ells qui cobren».

L’estafa s’ha detectat quan una companyia ha notificat al departament de Compres la seua sospita que podia ser víctima d’‘scam’. «Ho emmascaren com un procediment burocràtic habitual però no ho és».

De fet, des de la Diputació es recorda que «per protocol de seguretat està completament prohibit sol·licitar informació sensible per correu electrònic i per telèfon».

Davant esta denúncia, la corporació provincial ha fet una crida que s’extremen les precaucions i que no facilite «baix cap concepte» dades de caràcter personal per internet. Així mateix, es prega que tota persona que reba aquest tipus de comunicacions ho pose en coneixement de la Policia o de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.