Falsos funcionaris de la Diputació de Castelló sostrauen informació bancaria

 

La Diputació de Castelló adverteix d’un intent d’estafa per internet en el que se suplanta el nom de la institució per a extreure les dades bancàries d’empreses proveïdores de serveis.

Segons la informació recopilada fins al moment, el ‘modus operandi’ dels estafadors consisteix a fer-se passar per funcionaris de l’administració provincial i sol·licitar que se’ls facilite el document XML, que inclou el número de compte, per a validar l’adreça de pagament, «assegurant així que s’agilitzaran les transferències en futurs treballs».

Amb estes dades, els delinqüents modifiquen el compte de l’empresa pel seu propi i retornen el document perquè siga signat per la gerència, de mode que, en cas que «no se n’adonen del canvi de compte, siguen ells qui cobren».

L’estafa s’ha detectat quan una companyia ha notificat al departament de Compres la seua sospita que podia ser víctima d’‘scam’. «Ho emmascaren com un procediment burocràtic habitual però no ho és».

De fet, des de la Diputació es recorda que «per protocol de seguretat està completament prohibit sol·licitar informació sensible per correu electrònic i per telèfon».

Davant esta denúncia, la corporació provincial ha fet una crida que s’extremen les precaucions i que no facilite «baix cap concepte» dades de caràcter personal per internet. Així mateix, es prega que tota persona que reba aquest tipus de comunicacions ho pose en coneixement de la Policia o de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.