Vint-i-nou ferits en la Cordà de Paterna d’esta matinada

Cordà Paterna

Una imatge d’arxiu de la Cordà de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

Un total de 29 persones han resultat ferides este diumenge de matinada en la Cordà de Paterna, en la comarca de l’Horta (València). Majoritàriament, han sigut cremades lleus, encara que dos dels ferits han acudit a l’hospital per cremades de segon i tercer grau, segons han informat fonts municipals, que han recordat que es tracta d’una xifra similar a la de l’any passat, quan es van registrar 21 ferits.

 

Les cremades s’han produït, principalment, per espurnes dels coets disparats, encara que dos dels ferits, per recomanació sanitària, han assistit a l’hospital, ja que les seues ferides tenien major gravetat.

 

Com cada últim diumenge d’agost, la localitat ha celebrat el seu gran Cordà, un espectacle pirotècnic «únic en el món», reconegut com a Festa d’Interés Turístic Nacional, que enguany ha comptat amb 353 tiradors (un 30% més que l’any passat), que han tirat uns 70.000 coets, repartits en 57 llocs, cosa que convertix el carrer Major de Paterna en «un autèntic espectacle de foc i pólvora», destaquen des del consistori.

 

D’altra banda, amb l’objectiu de garantir la seguretat durant l’acte, s’ha desplegat un dispositiu especial format per 60 membres de la Policia Local, Protecció Civil, bombers i personal sanitari divers (metges, infermers, una UVI mòbil i un hospital de campanya). A més, cal destacar els braçalets lluminosos amb un xip que arreplega la informació personal dels participants –amb noms i cognoms i una foto identificativa– cosa que facilita l’atenció mèdica en tot moment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.