Vint-i-nou ferits en la Cordà de Paterna d’esta matinada

Cordà Paterna

Una imatge d’arxiu de la Cordà de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

Un total de 29 persones han resultat ferides este diumenge de matinada en la Cordà de Paterna, en la comarca de l’Horta (València). Majoritàriament, han sigut cremades lleus, encara que dos dels ferits han acudit a l’hospital per cremades de segon i tercer grau, segons han informat fonts municipals, que han recordat que es tracta d’una xifra similar a la de l’any passat, quan es van registrar 21 ferits.

 

Les cremades s’han produït, principalment, per espurnes dels coets disparats, encara que dos dels ferits, per recomanació sanitària, han assistit a l’hospital, ja que les seues ferides tenien major gravetat.

 

Com cada últim diumenge d’agost, la localitat ha celebrat el seu gran Cordà, un espectacle pirotècnic «únic en el món», reconegut com a Festa d’Interés Turístic Nacional, que enguany ha comptat amb 353 tiradors (un 30% més que l’any passat), que han tirat uns 70.000 coets, repartits en 57 llocs, cosa que convertix el carrer Major de Paterna en «un autèntic espectacle de foc i pólvora», destaquen des del consistori.

 

D’altra banda, amb l’objectiu de garantir la seguretat durant l’acte, s’ha desplegat un dispositiu especial format per 60 membres de la Policia Local, Protecció Civil, bombers i personal sanitari divers (metges, infermers, una UVI mòbil i un hospital de campanya). A més, cal destacar els braçalets lluminosos amb un xip que arreplega la informació personal dels participants –amb noms i cognoms i una foto identificativa– cosa que facilita l’atenció mèdica en tot moment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.