10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Vint-i-nou ferits en la Cordà de Paterna d’esta matinada

Cordà Paterna

Una imatge d’arxiu de la Cordà de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

Un total de 29 persones han resultat ferides este diumenge de matinada en la Cordà de Paterna, en la comarca de l’Horta (València). Majoritàriament, han sigut cremades lleus, encara que dos dels ferits han acudit a l’hospital per cremades de segon i tercer grau, segons han informat fonts municipals, que han recordat que es tracta d’una xifra similar a la de l’any passat, quan es van registrar 21 ferits.

 

Les cremades s’han produït, principalment, per espurnes dels coets disparats, encara que dos dels ferits, per recomanació sanitària, han assistit a l’hospital, ja que les seues ferides tenien major gravetat.

 

Com cada últim diumenge d’agost, la localitat ha celebrat el seu gran Cordà, un espectacle pirotècnic «únic en el món», reconegut com a Festa d’Interés Turístic Nacional, que enguany ha comptat amb 353 tiradors (un 30% més que l’any passat), que han tirat uns 70.000 coets, repartits en 57 llocs, cosa que convertix el carrer Major de Paterna en «un autèntic espectacle de foc i pólvora», destaquen des del consistori.

 

D’altra banda, amb l’objectiu de garantir la seguretat durant l’acte, s’ha desplegat un dispositiu especial format per 60 membres de la Policia Local, Protecció Civil, bombers i personal sanitari divers (metges, infermers, una UVI mòbil i un hospital de campanya). A més, cal destacar els braçalets lluminosos amb un xip que arreplega la informació personal dels participants –amb noms i cognoms i una foto identificativa– cosa que facilita l’atenció mèdica en tot moment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.