Vint-i-nou ferits en la Cordà de Paterna d’esta matinada

Cordà Paterna

Una imatge d’arxiu de la Cordà de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

Un total de 29 persones han resultat ferides este diumenge de matinada en la Cordà de Paterna, en la comarca de l’Horta (València). Majoritàriament, han sigut cremades lleus, encara que dos dels ferits han acudit a l’hospital per cremades de segon i tercer grau, segons han informat fonts municipals, que han recordat que es tracta d’una xifra similar a la de l’any passat, quan es van registrar 21 ferits.

 

Les cremades s’han produït, principalment, per espurnes dels coets disparats, encara que dos dels ferits, per recomanació sanitària, han assistit a l’hospital, ja que les seues ferides tenien major gravetat.

 

Com cada últim diumenge d’agost, la localitat ha celebrat el seu gran Cordà, un espectacle pirotècnic «únic en el món», reconegut com a Festa d’Interés Turístic Nacional, que enguany ha comptat amb 353 tiradors (un 30% més que l’any passat), que han tirat uns 70.000 coets, repartits en 57 llocs, cosa que convertix el carrer Major de Paterna en «un autèntic espectacle de foc i pólvora», destaquen des del consistori.

 

D’altra banda, amb l’objectiu de garantir la seguretat durant l’acte, s’ha desplegat un dispositiu especial format per 60 membres de la Policia Local, Protecció Civil, bombers i personal sanitari divers (metges, infermers, una UVI mòbil i un hospital de campanya). A més, cal destacar els braçalets lluminosos amb un xip que arreplega la informació personal dels participants –amb noms i cognoms i una foto identificativa– cosa que facilita l’atenció mèdica en tot moment.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.