Vint-i-nou ferits en la Cordà de Paterna d’esta matinada

Cordà Paterna

Una imatge d’arxiu de la Cordà de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

Un total de 29 persones han resultat ferides este diumenge de matinada en la Cordà de Paterna, en la comarca de l’Horta (València). Majoritàriament, han sigut cremades lleus, encara que dos dels ferits han acudit a l’hospital per cremades de segon i tercer grau, segons han informat fonts municipals, que han recordat que es tracta d’una xifra similar a la de l’any passat, quan es van registrar 21 ferits.

 

Les cremades s’han produït, principalment, per espurnes dels coets disparats, encara que dos dels ferits, per recomanació sanitària, han assistit a l’hospital, ja que les seues ferides tenien major gravetat.

 

Com cada últim diumenge d’agost, la localitat ha celebrat el seu gran Cordà, un espectacle pirotècnic «únic en el món», reconegut com a Festa d’Interés Turístic Nacional, que enguany ha comptat amb 353 tiradors (un 30% més que l’any passat), que han tirat uns 70.000 coets, repartits en 57 llocs, cosa que convertix el carrer Major de Paterna en «un autèntic espectacle de foc i pólvora», destaquen des del consistori.

 

D’altra banda, amb l’objectiu de garantir la seguretat durant l’acte, s’ha desplegat un dispositiu especial format per 60 membres de la Policia Local, Protecció Civil, bombers i personal sanitari divers (metges, infermers, una UVI mòbil i un hospital de campanya). A més, cal destacar els braçalets lluminosos amb un xip que arreplega la informació personal dels participants –amb noms i cognoms i una foto identificativa– cosa que facilita l’atenció mèdica en tot moment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.