17.5 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

El fill d’Ortega Cano tornarà a la presó per no complir la fi de la «reinserció social»

 

La jutge penal número 5 de Sevilla ha revocat la suspensió de la condemna d’un any i nou mesos de presó que va imposar al fill de l’ex torer José Ortega Cano, José Fernando Ortega Mohedano, per robar i agredir a un jove en 2013 al costat d’un club d’alternació de Castilleja de la Costa, de manera que el jove haurà de tornar a presó, en considerar «frustrades» les finalitats de «prevenció i de reinserció social» després d’acumular altres tres condemnes diferents.

  

  

Fonts judicials han informat que la jutge ha dictat un acte en el qual acorda la revocació de la suspensió de la pena de presó, tal com havia sol·licitat la mateixa Fiscalia de Sevilla, després d’haver tingut coneixement que el fill d’Ortega Cano ha sigut condemnat posteriorment fins a tres ocasions diferents.

  

  

La magistrada recorda en este acte que, el dia 7 de juliol de 2015, va suspendre per un termini de dos anys el compliment de la pena de presó imposada a José Fernando, amb l’advertiment que revocaria esta suspensió en cas que cometera algun delicte dins del termini referit.

  

  

Al fil, té en compte que, dins d’este termini de dos anys, José Fernando ha sigut condemnat per un Jutjat de Salamanca al pagament d’una multa de 540 euros per un delicte lleu d’amenaces i per un Jutjat de Jerez de la Frontera a un any de presó per infringir en dos ocasions l’ordre d’allunyament acordada pel que fa a la seua parella, a la qual va visitar en l’hospital quan estava embarassada.

  

  

D’esta manera, la jutge considera que l’«expectativa» en què es va basar la decisió de suspensió «ja no pot ser mantinguda, havent deixat de concórrer en el penat pronòstic favorable» de no cometre delictes en el futur i entenent-se «frustrats» les finalitats de «prevenció i de reinserció social».

  

  

Per açò, acorda revocar la suspensió del compliment de la pena que li va ser concedida, la qual cosa implica que haurà de complir la condemna d’un any i nou mesos de presó que li va ser imposada.

Últimes notícies

La DGT preveu 636.160 desplaçaments de llarg recorregut en la Comunitat durant el pont

La DGT estima 636.160 desplaçaments de llarg recorregut en la Comunitat en el pont, el 11,2% del total. Hi haurà hores punta i mesures per a afavorir la fluïdesa i la seguretat.

La factura del mòbil corporatiu de Pérez Llorca confirma dos anomenades a Mazón i una altra a Pradas el 29-O

L'informe de l'Ajuntament de Finestrat, remés al jutjat de Catarroja, detalla dos crides de Pérez Llorca a Mazón i una a Pradas el 29-O. Els registres només reflectixen comunicacions sortints i requerixen horaris i duracions.

PSPV, Compromís i EU-Podem exigixen retirar els pressupostos d’Alacant de 2026

Els grups PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han reclamat la retirada del projecte de comptes per a 2026 a Alacant i avancen una esmena a la totalitat per falta de participació i retallades.

Els favorits busquen la seua millor marca en el ràpid circuit de València

El ràpid traçat valencià reunix plusmarquistes com Sisay Lemma i Amane Beriso i espenta a l'elit per registres personals, amb l'armada espanyola molt ambiciosa.

Sarabia recalca un Elx-Girona d’atac i demana claredat en els metres finals

Sarabia va destacar que els dos equips volien atacar i que seria difícil controlar el joc. Va assenyalar com a claus l'encert a dalt i la convicció arrere.

Hotels de València pengen el ple tècnic per la Marató

Els allotjaments de València han penjat el cartell de ple tècnic per la 45a edició de la marató. La demanda s'ha estés a la província i a Castelló.

El PP demana en Les Corts el cessament de Pilar Bernabé per silenciar el cas Salazar

El PP ha registrat en Les Corts una proposta per a instar el Govern a cessar a Pilar Bernabé per no protegir les víctimes del cas Salazar. Els populars han denunciat l'esborrament de testimoniatges i la falta de trasllat a la Fiscalia.

Benidorm defén la identitat del Benidorm Fest malgrat l’eixida d’Espanya d’Eurovisió

L'alcalde ha sostingut que la retirada d'RTVE d'Eurovisió no afectarà el Benidorm Fest, que manté la seua edició de 2026 i el suport institucional.