9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El fill d’Ortega Cano tornarà a la presó per no complir la fi de la «reinserció social»

 

La jutge penal número 5 de Sevilla ha revocat la suspensió de la condemna d’un any i nou mesos de presó que va imposar al fill de l’ex torer José Ortega Cano, José Fernando Ortega Mohedano, per robar i agredir a un jove en 2013 al costat d’un club d’alternació de Castilleja de la Costa, de manera que el jove haurà de tornar a presó, en considerar «frustrades» les finalitats de «prevenció i de reinserció social» després d’acumular altres tres condemnes diferents.

  

  

Fonts judicials han informat que la jutge ha dictat un acte en el qual acorda la revocació de la suspensió de la pena de presó, tal com havia sol·licitat la mateixa Fiscalia de Sevilla, després d’haver tingut coneixement que el fill d’Ortega Cano ha sigut condemnat posteriorment fins a tres ocasions diferents.

  

  

La magistrada recorda en este acte que, el dia 7 de juliol de 2015, va suspendre per un termini de dos anys el compliment de la pena de presó imposada a José Fernando, amb l’advertiment que revocaria esta suspensió en cas que cometera algun delicte dins del termini referit.

  

  

Al fil, té en compte que, dins d’este termini de dos anys, José Fernando ha sigut condemnat per un Jutjat de Salamanca al pagament d’una multa de 540 euros per un delicte lleu d’amenaces i per un Jutjat de Jerez de la Frontera a un any de presó per infringir en dos ocasions l’ordre d’allunyament acordada pel que fa a la seua parella, a la qual va visitar en l’hospital quan estava embarassada.

  

  

D’esta manera, la jutge considera que l’«expectativa» en què es va basar la decisió de suspensió «ja no pot ser mantinguda, havent deixat de concórrer en el penat pronòstic favorable» de no cometre delictes en el futur i entenent-se «frustrats» les finalitats de «prevenció i de reinserció social».

  

  

Per açò, acorda revocar la suspensió del compliment de la pena que li va ser concedida, la qual cosa implica que haurà de complir la condemna d’un any i nou mesos de presó que li va ser imposada.

Últimes notícies

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.