11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

El fill d’Ortega Cano tornarà a la presó per no complir la fi de la «reinserció social»

 

La jutge penal número 5 de Sevilla ha revocat la suspensió de la condemna d’un any i nou mesos de presó que va imposar al fill de l’ex torer José Ortega Cano, José Fernando Ortega Mohedano, per robar i agredir a un jove en 2013 al costat d’un club d’alternació de Castilleja de la Costa, de manera que el jove haurà de tornar a presó, en considerar «frustrades» les finalitats de «prevenció i de reinserció social» després d’acumular altres tres condemnes diferents.

  

  

Fonts judicials han informat que la jutge ha dictat un acte en el qual acorda la revocació de la suspensió de la pena de presó, tal com havia sol·licitat la mateixa Fiscalia de Sevilla, després d’haver tingut coneixement que el fill d’Ortega Cano ha sigut condemnat posteriorment fins a tres ocasions diferents.

  

  

La magistrada recorda en este acte que, el dia 7 de juliol de 2015, va suspendre per un termini de dos anys el compliment de la pena de presó imposada a José Fernando, amb l’advertiment que revocaria esta suspensió en cas que cometera algun delicte dins del termini referit.

  

  

Al fil, té en compte que, dins d’este termini de dos anys, José Fernando ha sigut condemnat per un Jutjat de Salamanca al pagament d’una multa de 540 euros per un delicte lleu d’amenaces i per un Jutjat de Jerez de la Frontera a un any de presó per infringir en dos ocasions l’ordre d’allunyament acordada pel que fa a la seua parella, a la qual va visitar en l’hospital quan estava embarassada.

  

  

D’esta manera, la jutge considera que l’«expectativa» en què es va basar la decisió de suspensió «ja no pot ser mantinguda, havent deixat de concórrer en el penat pronòstic favorable» de no cometre delictes en el futur i entenent-se «frustrats» les finalitats de «prevenció i de reinserció social».

  

  

Per açò, acorda revocar la suspensió del compliment de la pena que li va ser concedida, la qual cosa implica que haurà de complir la condemna d’un any i nou mesos de presó que li va ser imposada.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.