El fill d’Ortega Cano tornarà a la presó per no complir la fi de la «reinserció social»

 

La jutge penal número 5 de Sevilla ha revocat la suspensió de la condemna d’un any i nou mesos de presó que va imposar al fill de l’ex torer José Ortega Cano, José Fernando Ortega Mohedano, per robar i agredir a un jove en 2013 al costat d’un club d’alternació de Castilleja de la Costa, de manera que el jove haurà de tornar a presó, en considerar «frustrades» les finalitats de «prevenció i de reinserció social» després d’acumular altres tres condemnes diferents.

  

  

Fonts judicials han informat que la jutge ha dictat un acte en el qual acorda la revocació de la suspensió de la pena de presó, tal com havia sol·licitat la mateixa Fiscalia de Sevilla, després d’haver tingut coneixement que el fill d’Ortega Cano ha sigut condemnat posteriorment fins a tres ocasions diferents.

  

  

La magistrada recorda en este acte que, el dia 7 de juliol de 2015, va suspendre per un termini de dos anys el compliment de la pena de presó imposada a José Fernando, amb l’advertiment que revocaria esta suspensió en cas que cometera algun delicte dins del termini referit.

  

  

Al fil, té en compte que, dins d’este termini de dos anys, José Fernando ha sigut condemnat per un Jutjat de Salamanca al pagament d’una multa de 540 euros per un delicte lleu d’amenaces i per un Jutjat de Jerez de la Frontera a un any de presó per infringir en dos ocasions l’ordre d’allunyament acordada pel que fa a la seua parella, a la qual va visitar en l’hospital quan estava embarassada.

  

  

D’esta manera, la jutge considera que l’«expectativa» en què es va basar la decisió de suspensió «ja no pot ser mantinguda, havent deixat de concórrer en el penat pronòstic favorable» de no cometre delictes en el futur i entenent-se «frustrats» les finalitats de «prevenció i de reinserció social».

  

  

Per açò, acorda revocar la suspensió del compliment de la pena que li va ser concedida, la qual cosa implica que haurà de complir la condemna d’un any i nou mesos de presó que li va ser imposada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.