El fill d’Ortega Cano tornarà a la presó per no complir la fi de la «reinserció social»

 

La jutge penal número 5 de Sevilla ha revocat la suspensió de la condemna d’un any i nou mesos de presó que va imposar al fill de l’ex torer José Ortega Cano, José Fernando Ortega Mohedano, per robar i agredir a un jove en 2013 al costat d’un club d’alternació de Castilleja de la Costa, de manera que el jove haurà de tornar a presó, en considerar «frustrades» les finalitats de «prevenció i de reinserció social» després d’acumular altres tres condemnes diferents.

  

  

Fonts judicials han informat que la jutge ha dictat un acte en el qual acorda la revocació de la suspensió de la pena de presó, tal com havia sol·licitat la mateixa Fiscalia de Sevilla, després d’haver tingut coneixement que el fill d’Ortega Cano ha sigut condemnat posteriorment fins a tres ocasions diferents.

  

  

La magistrada recorda en este acte que, el dia 7 de juliol de 2015, va suspendre per un termini de dos anys el compliment de la pena de presó imposada a José Fernando, amb l’advertiment que revocaria esta suspensió en cas que cometera algun delicte dins del termini referit.

  

  

Al fil, té en compte que, dins d’este termini de dos anys, José Fernando ha sigut condemnat per un Jutjat de Salamanca al pagament d’una multa de 540 euros per un delicte lleu d’amenaces i per un Jutjat de Jerez de la Frontera a un any de presó per infringir en dos ocasions l’ordre d’allunyament acordada pel que fa a la seua parella, a la qual va visitar en l’hospital quan estava embarassada.

  

  

D’esta manera, la jutge considera que l’«expectativa» en què es va basar la decisió de suspensió «ja no pot ser mantinguda, havent deixat de concórrer en el penat pronòstic favorable» de no cometre delictes en el futur i entenent-se «frustrats» les finalitats de «prevenció i de reinserció social».

  

  

Per açò, acorda revocar la suspensió del compliment de la pena que li va ser concedida, la qual cosa implica que haurà de complir la condemna d’un any i nou mesos de presó que li va ser imposada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.