El fill d’Ortega Cano tornarà a la presó per no complir la fi de la «reinserció social»

 

La jutge penal número 5 de Sevilla ha revocat la suspensió de la condemna d’un any i nou mesos de presó que va imposar al fill de l’ex torer José Ortega Cano, José Fernando Ortega Mohedano, per robar i agredir a un jove en 2013 al costat d’un club d’alternació de Castilleja de la Costa, de manera que el jove haurà de tornar a presó, en considerar «frustrades» les finalitats de «prevenció i de reinserció social» després d’acumular altres tres condemnes diferents.

  

  

Fonts judicials han informat que la jutge ha dictat un acte en el qual acorda la revocació de la suspensió de la pena de presó, tal com havia sol·licitat la mateixa Fiscalia de Sevilla, després d’haver tingut coneixement que el fill d’Ortega Cano ha sigut condemnat posteriorment fins a tres ocasions diferents.

  

  

La magistrada recorda en este acte que, el dia 7 de juliol de 2015, va suspendre per un termini de dos anys el compliment de la pena de presó imposada a José Fernando, amb l’advertiment que revocaria esta suspensió en cas que cometera algun delicte dins del termini referit.

  

  

Al fil, té en compte que, dins d’este termini de dos anys, José Fernando ha sigut condemnat per un Jutjat de Salamanca al pagament d’una multa de 540 euros per un delicte lleu d’amenaces i per un Jutjat de Jerez de la Frontera a un any de presó per infringir en dos ocasions l’ordre d’allunyament acordada pel que fa a la seua parella, a la qual va visitar en l’hospital quan estava embarassada.

  

  

D’esta manera, la jutge considera que l’«expectativa» en què es va basar la decisió de suspensió «ja no pot ser mantinguda, havent deixat de concórrer en el penat pronòstic favorable» de no cometre delictes en el futur i entenent-se «frustrats» les finalitats de «prevenció i de reinserció social».

  

  

Per açò, acorda revocar la suspensió del compliment de la pena que li va ser concedida, la qual cosa implica que haurà de complir la condemna d’un any i nou mesos de presó que li va ser imposada.

Últimes notícies

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.