Es filtra una de les polèmiques declaracions del Guàrdia Civil de ‘La Manada’

Ejemplo de shortcode con estilo
  Esta es la declaración del Guardia Civil de La Manada, que se encargaba como agente de casos de violencia de género: "Ella disfruto más que yo". pic.twitter.com/aTT6zlrtZ2 — Fonsi Loaiza Censura (@FonsiCensurado) 16 de noviembre de 2017   Context del cas El judici a ‘La Manada’ està suscitant molta controvèrsia i no és per […]

 

 

Context del cas

El judici a ‘La Manada’ està suscitant molta controvèrsia i no és per a menys tenint en compte l'assumpte: la violació múltiple a una dona durant els sanfermines del 2016. Ahir mateix arreplegàvem part del testimoni de la víctima, qui al llarg de tot el procés va manifestar una coherència absoluta, i explicàvem la polèmica decisió del tribunal d'acceptar com a prova de la defensa l'informe d'un detectiu privat.

 

Contràriament, van excloure del procés els missatges i gravacions previs al moment de la violació, cosa que beneficia enormement a la part acusada. Ara, s'ha donat a conèixer en Twitter, gràcies al periodista esportiu Fonsi Loaiza, un extracte d'una de les declaracions que un membre de ‘La Manada’, el Guàrdia Civil que justament treballava en casos de violència de gènere, compartia.

Les declaracions

En les seues pròpies paraules, la transcripció deia el següent: «amb els sons que ella feia i amb la cara que vèiem, ella estava disfrutant. Més que jo segur, jo de fet no vaig poder tindre una erecció completa perquè havia begut alcohol». Estes paraules han generat molta indignació en les xarxes, on els usuaris no donaven crèdit al què sentien, i menys encara després d'adonar-se que havien censurat el compte de Fonsi Loaiza. Entre els comentaris al vídeo es poden llegir coses com: «Tant de bo en les dutxes estiga disfrutant igual», «no puc escoltar tanta merda», «tranquils, que a la presó ja disfrutarà», entre uns altres.

  

D'altra banda, la quarta sessió del judici per la suposada violació grupal en Sanfermines de 2016 ha conclòs esta vesprada minuts abans de les 19 hores després de la declaració de quatre policies municipals que van participar en l'extracció dels vídeos que van gravar els acusats amb els seus mòbils.

 

Estes declaracions, que han començat vora de les 17.15 hores, s'han sumat a les realitzades al matí per altres quatre agents de la Policia Municipal i dos testimonis. També estava citada una altra testimoni, la dona que va trobar el mòbil de la jove denunciant, però no ha acudit al judici per trobar-se fora del país.

 

La jornada ha començat amb retard ja que, el tribunal ha estat deliberant si obria les sessions al públic, cosa que finalment ha descartat. Sí s'ha decidit, no obstant açò, que les sessions en les quals es presentaran les conclusions finals seran obertes. El primer a declarar este dijous, vora de les 12 del migdia, dos hores més tard del previst, ha sigut el policia municipal instructor de la causa. Posteriorment han declarat altres tres agents que van participar en el procés d'identificació dels acusats a través de les càmeres en el recorregut de Pamplona.

Després d'açò, i alterant l'ordre establit de les declaracions, han declarat dos dels testimonis citats. El primer d'ells ha sigut el vigilant de seguretat d'un hotel en el qual suposadament van intentar entrar els acusats, i, posteriorment, la dona que va obrir la porta del portal on presumptament es va dur a terme la violació. En eixe moment, al voltant de les 14.30 hores, s'ha decretat el recés fins a les 17 hores.

 

La jornada de hui ha sigut la més llarga de les desenvolupades fins al moment en el judici que va començar dilluns passat en la Secció Segona de l'Audiència de Navarra. La sessió s'ha hagut de dividir entre el matí (quatre hores) i la vesprada (una hora i mitja) després que, abans que intervingueren les persones citades a declarar, la sala haja tingut un debat sobre si s'havia d'obrir al públic el judici.

 

A partir de que el Tribunal Superior de Justícia de Navarra emetera este dimecres un comunicat per a aclarir alguns aspectes sobre un document aportat a la causa, una de les defenses ha demanat explicacions per açò i ha assenyalat que amb açò s'havia trencat el criteri de silenci.

 

En este debat, totes les parts han estat d'acord que l'última sessió, on es presentaran les conclusions, siga a porta oberta. Davant esta decisió només s'ha oposat una magistrada, enfront del criteri favorable dels altres dos magistrats que formen el tribunal. Precisament esta última sessió segurament es dividisca en dos dies, la primera el divendres 24 de novembre, quan presentaran els seus informes finals les acusacions i la fiscalia, i el dilluns 27 de novembre, quan ho faran les defenses.

 

En la sessió d'este divendres, la cinquena, es prendrà declaració des de les 10 hores als policies forals que van interpretar els vídeos que van gravar els acusats. També estan citats quatre testimonis i un policia municipal.

Últimes notícies

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.

Manu Sánchez és dubte davant del Celta a Vigo per una lesió muscular

Manu Sánchez té una lesió lleu als isquiotibials de la cama dreta i és dubte per al pròxim partit del Levante contra el Celta, a Vigo.

Queda en llibertat el menor detingut per Blocus a València

La Fiscalia de Menors ha deixat en llibertat el jove de 16 anys arrestat al centre de València per la seua presumpta relació amb Blocus.

35 detinguts en els dispositius de Halloween a València i Alicante

La Policía Nacional ha detingut 22 persones a València i 13 a Alicante durant els dispositius de seguretat de Halloween. També ha identificat centenars de persones i ha alçat actes per drogues i armes.

Detingut al centre de València un menor de 16 anys per la seua relació amb Blocus

El jove ha sigut arrestat al centre de València per la seua relació amb el moviment Blocus. La policia ha identificat 440 persones i ha intervingut diversos objectes.

Raquel Ricart retrata la pèrdua de la innocència en una saga familiar

En 'L'estiu que vaig matar mon pare', Raquel Ricart explora l’adolescència, la memòria i els silencis que travessen una família.