Es filtra una de les polèmiques declaracions del Guàrdia Civil de ‘La Manada’

 

 

Context del cas

El judici a ‘La Manada’ està suscitant molta controvèrsia i no és per a menys tenint en compte l'assumpte: la violació múltiple a una dona durant els sanfermines del 2016. Ahir mateix arreplegàvem part del testimoni de la víctima, qui al llarg de tot el procés va manifestar una coherència absoluta, i explicàvem la polèmica decisió del tribunal d'acceptar com a prova de la defensa l'informe d'un detectiu privat.

 

Contràriament, van excloure del procés els missatges i gravacions previs al moment de la violació, cosa que beneficia enormement a la part acusada. Ara, s'ha donat a conèixer en Twitter, gràcies al periodista esportiu Fonsi Loaiza, un extracte d'una de les declaracions que un membre de ‘La Manada’, el Guàrdia Civil que justament treballava en casos de violència de gènere, compartia.

Les declaracions

En les seues pròpies paraules, la transcripció deia el següent: «amb els sons que ella feia i amb la cara que vèiem, ella estava disfrutant. Més que jo segur, jo de fet no vaig poder tindre una erecció completa perquè havia begut alcohol». Estes paraules han generat molta indignació en les xarxes, on els usuaris no donaven crèdit al què sentien, i menys encara després d'adonar-se que havien censurat el compte de Fonsi Loaiza. Entre els comentaris al vídeo es poden llegir coses com: «Tant de bo en les dutxes estiga disfrutant igual», «no puc escoltar tanta merda», «tranquils, que a la presó ja disfrutarà», entre uns altres.

  

D'altra banda, la quarta sessió del judici per la suposada violació grupal en Sanfermines de 2016 ha conclòs esta vesprada minuts abans de les 19 hores després de la declaració de quatre policies municipals que van participar en l'extracció dels vídeos que van gravar els acusats amb els seus mòbils.

 

Estes declaracions, que han començat vora de les 17.15 hores, s'han sumat a les realitzades al matí per altres quatre agents de la Policia Municipal i dos testimonis. També estava citada una altra testimoni, la dona que va trobar el mòbil de la jove denunciant, però no ha acudit al judici per trobar-se fora del país.

 

La jornada ha començat amb retard ja que, el tribunal ha estat deliberant si obria les sessions al públic, cosa que finalment ha descartat. Sí s'ha decidit, no obstant açò, que les sessions en les quals es presentaran les conclusions finals seran obertes. El primer a declarar este dijous, vora de les 12 del migdia, dos hores més tard del previst, ha sigut el policia municipal instructor de la causa. Posteriorment han declarat altres tres agents que van participar en el procés d'identificació dels acusats a través de les càmeres en el recorregut de Pamplona.

Després d'açò, i alterant l'ordre establit de les declaracions, han declarat dos dels testimonis citats. El primer d'ells ha sigut el vigilant de seguretat d'un hotel en el qual suposadament van intentar entrar els acusats, i, posteriorment, la dona que va obrir la porta del portal on presumptament es va dur a terme la violació. En eixe moment, al voltant de les 14.30 hores, s'ha decretat el recés fins a les 17 hores.

 

La jornada de hui ha sigut la més llarga de les desenvolupades fins al moment en el judici que va començar dilluns passat en la Secció Segona de l'Audiència de Navarra. La sessió s'ha hagut de dividir entre el matí (quatre hores) i la vesprada (una hora i mitja) després que, abans que intervingueren les persones citades a declarar, la sala haja tingut un debat sobre si s'havia d'obrir al públic el judici.

 

A partir de que el Tribunal Superior de Justícia de Navarra emetera este dimecres un comunicat per a aclarir alguns aspectes sobre un document aportat a la causa, una de les defenses ha demanat explicacions per açò i ha assenyalat que amb açò s'havia trencat el criteri de silenci.

 

En este debat, totes les parts han estat d'acord que l'última sessió, on es presentaran les conclusions, siga a porta oberta. Davant esta decisió només s'ha oposat una magistrada, enfront del criteri favorable dels altres dos magistrats que formen el tribunal. Precisament esta última sessió segurament es dividisca en dos dies, la primera el divendres 24 de novembre, quan presentaran els seus informes finals les acusacions i la fiscalia, i el dilluns 27 de novembre, quan ho faran les defenses.

 

En la sessió d'este divendres, la cinquena, es prendrà declaració des de les 10 hores als policies forals que van interpretar els vídeos que van gravar els acusats. També estan citats quatre testimonis i un policia municipal.

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.