Es filtra una de les polèmiques declaracions del Guàrdia Civil de ‘La Manada’

 

 

Context del cas

El judici a ‘La Manada’ està suscitant molta controvèrsia i no és per a menys tenint en compte l'assumpte: la violació múltiple a una dona durant els sanfermines del 2016. Ahir mateix arreplegàvem part del testimoni de la víctima, qui al llarg de tot el procés va manifestar una coherència absoluta, i explicàvem la polèmica decisió del tribunal d'acceptar com a prova de la defensa l'informe d'un detectiu privat.

 

Contràriament, van excloure del procés els missatges i gravacions previs al moment de la violació, cosa que beneficia enormement a la part acusada. Ara, s'ha donat a conèixer en Twitter, gràcies al periodista esportiu Fonsi Loaiza, un extracte d'una de les declaracions que un membre de ‘La Manada’, el Guàrdia Civil que justament treballava en casos de violència de gènere, compartia.

Les declaracions

En les seues pròpies paraules, la transcripció deia el següent: «amb els sons que ella feia i amb la cara que vèiem, ella estava disfrutant. Més que jo segur, jo de fet no vaig poder tindre una erecció completa perquè havia begut alcohol». Estes paraules han generat molta indignació en les xarxes, on els usuaris no donaven crèdit al què sentien, i menys encara després d'adonar-se que havien censurat el compte de Fonsi Loaiza. Entre els comentaris al vídeo es poden llegir coses com: «Tant de bo en les dutxes estiga disfrutant igual», «no puc escoltar tanta merda», «tranquils, que a la presó ja disfrutarà», entre uns altres.

  

D'altra banda, la quarta sessió del judici per la suposada violació grupal en Sanfermines de 2016 ha conclòs esta vesprada minuts abans de les 19 hores després de la declaració de quatre policies municipals que van participar en l'extracció dels vídeos que van gravar els acusats amb els seus mòbils.

 

Estes declaracions, que han començat vora de les 17.15 hores, s'han sumat a les realitzades al matí per altres quatre agents de la Policia Municipal i dos testimonis. També estava citada una altra testimoni, la dona que va trobar el mòbil de la jove denunciant, però no ha acudit al judici per trobar-se fora del país.

 

La jornada ha començat amb retard ja que, el tribunal ha estat deliberant si obria les sessions al públic, cosa que finalment ha descartat. Sí s'ha decidit, no obstant açò, que les sessions en les quals es presentaran les conclusions finals seran obertes. El primer a declarar este dijous, vora de les 12 del migdia, dos hores més tard del previst, ha sigut el policia municipal instructor de la causa. Posteriorment han declarat altres tres agents que van participar en el procés d'identificació dels acusats a través de les càmeres en el recorregut de Pamplona.

Després d'açò, i alterant l'ordre establit de les declaracions, han declarat dos dels testimonis citats. El primer d'ells ha sigut el vigilant de seguretat d'un hotel en el qual suposadament van intentar entrar els acusats, i, posteriorment, la dona que va obrir la porta del portal on presumptament es va dur a terme la violació. En eixe moment, al voltant de les 14.30 hores, s'ha decretat el recés fins a les 17 hores.

 

La jornada de hui ha sigut la més llarga de les desenvolupades fins al moment en el judici que va començar dilluns passat en la Secció Segona de l'Audiència de Navarra. La sessió s'ha hagut de dividir entre el matí (quatre hores) i la vesprada (una hora i mitja) després que, abans que intervingueren les persones citades a declarar, la sala haja tingut un debat sobre si s'havia d'obrir al públic el judici.

 

A partir de que el Tribunal Superior de Justícia de Navarra emetera este dimecres un comunicat per a aclarir alguns aspectes sobre un document aportat a la causa, una de les defenses ha demanat explicacions per açò i ha assenyalat que amb açò s'havia trencat el criteri de silenci.

 

En este debat, totes les parts han estat d'acord que l'última sessió, on es presentaran les conclusions, siga a porta oberta. Davant esta decisió només s'ha oposat una magistrada, enfront del criteri favorable dels altres dos magistrats que formen el tribunal. Precisament esta última sessió segurament es dividisca en dos dies, la primera el divendres 24 de novembre, quan presentaran els seus informes finals les acusacions i la fiscalia, i el dilluns 27 de novembre, quan ho faran les defenses.

 

En la sessió d'este divendres, la cinquena, es prendrà declaració des de les 10 hores als policies forals que van interpretar els vídeos que van gravar els acusats. També estan citats quatre testimonis i un policia municipal.

Últimes notícies

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.

Un detingut i tres investigats per enviar tabac de contraban des de Riba-roja

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Vigilància Duanera desmantella a Riba-roja de Túria un punt de picat i enviament de picada de tabac il·legal, amb 157 quilos intervinguts i quatre persones implicades.

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.