16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Fins a tres anys de presó per als tuiters valencians que desitjaren la mort a un xiquet malalt de càncer

El xiquet en València

Adrián en València | Google

 

El Jutjat penal número 2 de València jutjarà a partir del pròxim dilluns, 16 de setembre, a tres tuiters que s’enfronten a penes de fins a 3 anys per un delicte d’odi. Els missatges, publicats en xarxes socials desitjaven la mort d’un xiquet aficionat als bous, que va morir per un càncer en l’abril de 2017.

 

Segons consta en els escrits d’acusació de les parts personades, el fiscal ha qualificat els fets d’un suposat delicte contra la integritat moral i demana un any de presó per a cadascun i una indemnització conjunta de 9.000 euros per perjudicis i danys morals.

 

Els pares del xiquet, que exercixen l’acusació particular, reclamen una pena de 3 anys de presó i una multa de 3.600 euros, a més de esborrar els citats missatges, i una indemnització de 30.000 euros. L’acusació popular, exercida per l’Associació Nacional Afectats per Internet i les Noves Tecnologies (Anfitec), dirigix la seua acusació provisional només contra dos dels tuiters —exceptuant a un que residix en València— als qui demana tres anys de presó i una multa de 3.600 euros. Esta acusació ha constatat que es van publicar desenes de missatges molt similars, si bé no s’ha pogut conéixer la identitat dels qui els van escriure.

 

La causa va ser oberta pel Jutjat d’Instrucció número 5 d’Alzira (València) arran dels comentaris ofensius dirigits en xarxes socials al xiquet Adrián Hinojosa contra tres tuiters: una dona d’Eibar que resideix en Elgoibar (Guipúscoa), un jove equatorià resident a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) i un altre gadità que residix en València.

 

La polèmica entorn del cas va començar després de què el xiquet, de 8 anys i malalt de càncer, isquera a coll de la plaça de bous de València quan es va celebrar un festival benèfic en favor de la Fundació Oncohematología Infantil, en l’octubre de 2016.

 

Delicte contra la integritat moral

En l’acte d’obertura del juí oral el jutjat va reclamar als processaments que depositaren, de forma conjunta i solidària, 12.000 euros per a l’assegurament de les possibles responsabilitats civils.

 

La Fiscalia i l’acusació que exercix la família del xiquet dirigixen la seua acció contra els tres tuiters, mentre que Anfitec únicament contra dos, per considerar que el missatge del jove que residix en València entra dins dels paràmetres de la llibertat de crítica.

 

Un dels tuiters, el resident en València, va publicar el següent missatge: «Quina despesa més innecessària s’està fent amb la recuperació d’Adrián, el xiquet este que té càncer i que vol ser torero i tallar orelles. No ho dic per la seua vida, que m’importa dos collons, sinó perquè probablement està sent tractat en la sanitat pública, amb els meus diners».

 

L’encausada va publicar: «No seré políticament correcta. Que es muira, que es muira ja. Un xiquet malalt que vol curar-se per a matar a herbívors innocents i sans que també volen viure. Camina ja. Adrián moriràs».

 

El tercer, resident en Sant Boi, va exposar: «Patètic és que defenseu a un xiquet que preferix matar a un animal, tant de bo l’Adrián mate a la vostra mare i es muira».

 

A pesar de tot, segons el fiscal «sabent que Adrián era un menor d’edat, estava malalt de càncer i era un gran aficionat als bous», considera estes paraules com un «delicte contra la integritat moral». A diferència del criteri del fiscal, les acusacions particulars defensen que estos comentaris constituixen un delicte d’odi i, a més, la família inclou el d’injúries greus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.