Fins a tres anys de presó per als tuiters valencians que desitjaren la mort a un xiquet malalt de càncer

El xiquet en València

Adrián en València | Google

 

El Jutjat penal número 2 de València jutjarà a partir del pròxim dilluns, 16 de setembre, a tres tuiters que s’enfronten a penes de fins a 3 anys per un delicte d’odi. Els missatges, publicats en xarxes socials desitjaven la mort d’un xiquet aficionat als bous, que va morir per un càncer en l’abril de 2017.

 

Segons consta en els escrits d’acusació de les parts personades, el fiscal ha qualificat els fets d’un suposat delicte contra la integritat moral i demana un any de presó per a cadascun i una indemnització conjunta de 9.000 euros per perjudicis i danys morals.

 

Els pares del xiquet, que exercixen l’acusació particular, reclamen una pena de 3 anys de presó i una multa de 3.600 euros, a més de esborrar els citats missatges, i una indemnització de 30.000 euros. L’acusació popular, exercida per l’Associació Nacional Afectats per Internet i les Noves Tecnologies (Anfitec), dirigix la seua acusació provisional només contra dos dels tuiters —exceptuant a un que residix en València— als qui demana tres anys de presó i una multa de 3.600 euros. Esta acusació ha constatat que es van publicar desenes de missatges molt similars, si bé no s’ha pogut conéixer la identitat dels qui els van escriure.

 

La causa va ser oberta pel Jutjat d’Instrucció número 5 d’Alzira (València) arran dels comentaris ofensius dirigits en xarxes socials al xiquet Adrián Hinojosa contra tres tuiters: una dona d’Eibar que resideix en Elgoibar (Guipúscoa), un jove equatorià resident a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) i un altre gadità que residix en València.

 

La polèmica entorn del cas va començar després de què el xiquet, de 8 anys i malalt de càncer, isquera a coll de la plaça de bous de València quan es va celebrar un festival benèfic en favor de la Fundació Oncohematología Infantil, en l’octubre de 2016.

 

Delicte contra la integritat moral

En l’acte d’obertura del juí oral el jutjat va reclamar als processaments que depositaren, de forma conjunta i solidària, 12.000 euros per a l’assegurament de les possibles responsabilitats civils.

 

La Fiscalia i l’acusació que exercix la família del xiquet dirigixen la seua acció contra els tres tuiters, mentre que Anfitec únicament contra dos, per considerar que el missatge del jove que residix en València entra dins dels paràmetres de la llibertat de crítica.

 

Un dels tuiters, el resident en València, va publicar el següent missatge: «Quina despesa més innecessària s’està fent amb la recuperació d’Adrián, el xiquet este que té càncer i que vol ser torero i tallar orelles. No ho dic per la seua vida, que m’importa dos collons, sinó perquè probablement està sent tractat en la sanitat pública, amb els meus diners».

 

L’encausada va publicar: «No seré políticament correcta. Que es muira, que es muira ja. Un xiquet malalt que vol curar-se per a matar a herbívors innocents i sans que també volen viure. Camina ja. Adrián moriràs».

 

El tercer, resident en Sant Boi, va exposar: «Patètic és que defenseu a un xiquet que preferix matar a un animal, tant de bo l’Adrián mate a la vostra mare i es muira».

 

A pesar de tot, segons el fiscal «sabent que Adrián era un menor d’edat, estava malalt de càncer i era un gran aficionat als bous», considera estes paraules com un «delicte contra la integritat moral». A diferència del criteri del fiscal, les acusacions particulars defensen que estos comentaris constituixen un delicte d’odi i, a més, la família inclou el d’injúries greus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant Manuel Villar assegura que el govern municipal del PP ha oferit transparència i col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.