Fins a tres anys de presó per als tuiters valencians que desitjaren la mort a un xiquet malalt de càncer

El xiquet en València

Adrián en València | Google

 

El Jutjat penal número 2 de València jutjarà a partir del pròxim dilluns, 16 de setembre, a tres tuiters que s’enfronten a penes de fins a 3 anys per un delicte d’odi. Els missatges, publicats en xarxes socials desitjaven la mort d’un xiquet aficionat als bous, que va morir per un càncer en l’abril de 2017.

 

Segons consta en els escrits d’acusació de les parts personades, el fiscal ha qualificat els fets d’un suposat delicte contra la integritat moral i demana un any de presó per a cadascun i una indemnització conjunta de 9.000 euros per perjudicis i danys morals.

 

Els pares del xiquet, que exercixen l’acusació particular, reclamen una pena de 3 anys de presó i una multa de 3.600 euros, a més de esborrar els citats missatges, i una indemnització de 30.000 euros. L’acusació popular, exercida per l’Associació Nacional Afectats per Internet i les Noves Tecnologies (Anfitec), dirigix la seua acusació provisional només contra dos dels tuiters —exceptuant a un que residix en València— als qui demana tres anys de presó i una multa de 3.600 euros. Esta acusació ha constatat que es van publicar desenes de missatges molt similars, si bé no s’ha pogut conéixer la identitat dels qui els van escriure.

 

La causa va ser oberta pel Jutjat d’Instrucció número 5 d’Alzira (València) arran dels comentaris ofensius dirigits en xarxes socials al xiquet Adrián Hinojosa contra tres tuiters: una dona d’Eibar que resideix en Elgoibar (Guipúscoa), un jove equatorià resident a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) i un altre gadità que residix en València.

 

La polèmica entorn del cas va començar després de què el xiquet, de 8 anys i malalt de càncer, isquera a coll de la plaça de bous de València quan es va celebrar un festival benèfic en favor de la Fundació Oncohematología Infantil, en l’octubre de 2016.

 

Delicte contra la integritat moral

En l’acte d’obertura del juí oral el jutjat va reclamar als processaments que depositaren, de forma conjunta i solidària, 12.000 euros per a l’assegurament de les possibles responsabilitats civils.

 

La Fiscalia i l’acusació que exercix la família del xiquet dirigixen la seua acció contra els tres tuiters, mentre que Anfitec únicament contra dos, per considerar que el missatge del jove que residix en València entra dins dels paràmetres de la llibertat de crítica.

 

Un dels tuiters, el resident en València, va publicar el següent missatge: «Quina despesa més innecessària s’està fent amb la recuperació d’Adrián, el xiquet este que té càncer i que vol ser torero i tallar orelles. No ho dic per la seua vida, que m’importa dos collons, sinó perquè probablement està sent tractat en la sanitat pública, amb els meus diners».

 

L’encausada va publicar: «No seré políticament correcta. Que es muira, que es muira ja. Un xiquet malalt que vol curar-se per a matar a herbívors innocents i sans que també volen viure. Camina ja. Adrián moriràs».

 

El tercer, resident en Sant Boi, va exposar: «Patètic és que defenseu a un xiquet que preferix matar a un animal, tant de bo l’Adrián mate a la vostra mare i es muira».

 

A pesar de tot, segons el fiscal «sabent que Adrián era un menor d’edat, estava malalt de càncer i era un gran aficionat als bous», considera estes paraules com un «delicte contra la integritat moral». A diferència del criteri del fiscal, les acusacions particulars defensen que estos comentaris constituixen un delicte d’odi i, a més, la família inclou el d’injúries greus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.