15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Fins a tres anys de presó per als tuiters valencians que desitjaren la mort a un xiquet malalt de càncer

El xiquet en València

Adrián en València | Google

 

El Jutjat penal número 2 de València jutjarà a partir del pròxim dilluns, 16 de setembre, a tres tuiters que s’enfronten a penes de fins a 3 anys per un delicte d’odi. Els missatges, publicats en xarxes socials desitjaven la mort d’un xiquet aficionat als bous, que va morir per un càncer en l’abril de 2017.

 

Segons consta en els escrits d’acusació de les parts personades, el fiscal ha qualificat els fets d’un suposat delicte contra la integritat moral i demana un any de presó per a cadascun i una indemnització conjunta de 9.000 euros per perjudicis i danys morals.

 

Els pares del xiquet, que exercixen l’acusació particular, reclamen una pena de 3 anys de presó i una multa de 3.600 euros, a més de esborrar els citats missatges, i una indemnització de 30.000 euros. L’acusació popular, exercida per l’Associació Nacional Afectats per Internet i les Noves Tecnologies (Anfitec), dirigix la seua acusació provisional només contra dos dels tuiters —exceptuant a un que residix en València— als qui demana tres anys de presó i una multa de 3.600 euros. Esta acusació ha constatat que es van publicar desenes de missatges molt similars, si bé no s’ha pogut conéixer la identitat dels qui els van escriure.

 

La causa va ser oberta pel Jutjat d’Instrucció número 5 d’Alzira (València) arran dels comentaris ofensius dirigits en xarxes socials al xiquet Adrián Hinojosa contra tres tuiters: una dona d’Eibar que resideix en Elgoibar (Guipúscoa), un jove equatorià resident a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) i un altre gadità que residix en València.

 

La polèmica entorn del cas va començar després de què el xiquet, de 8 anys i malalt de càncer, isquera a coll de la plaça de bous de València quan es va celebrar un festival benèfic en favor de la Fundació Oncohematología Infantil, en l’octubre de 2016.

 

Delicte contra la integritat moral

En l’acte d’obertura del juí oral el jutjat va reclamar als processaments que depositaren, de forma conjunta i solidària, 12.000 euros per a l’assegurament de les possibles responsabilitats civils.

 

La Fiscalia i l’acusació que exercix la família del xiquet dirigixen la seua acció contra els tres tuiters, mentre que Anfitec únicament contra dos, per considerar que el missatge del jove que residix en València entra dins dels paràmetres de la llibertat de crítica.

 

Un dels tuiters, el resident en València, va publicar el següent missatge: «Quina despesa més innecessària s’està fent amb la recuperació d’Adrián, el xiquet este que té càncer i que vol ser torero i tallar orelles. No ho dic per la seua vida, que m’importa dos collons, sinó perquè probablement està sent tractat en la sanitat pública, amb els meus diners».

 

L’encausada va publicar: «No seré políticament correcta. Que es muira, que es muira ja. Un xiquet malalt que vol curar-se per a matar a herbívors innocents i sans que també volen viure. Camina ja. Adrián moriràs».

 

El tercer, resident en Sant Boi, va exposar: «Patètic és que defenseu a un xiquet que preferix matar a un animal, tant de bo l’Adrián mate a la vostra mare i es muira».

 

A pesar de tot, segons el fiscal «sabent que Adrián era un menor d’edat, estava malalt de càncer i era un gran aficionat als bous», considera estes paraules com un «delicte contra la integritat moral». A diferència del criteri del fiscal, les acusacions particulars defensen que estos comentaris constituixen un delicte d’odi i, a més, la família inclou el d’injúries greus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.