16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Fins a tres anys de presó per als tuiters valencians que desitjaren la mort a un xiquet malalt de càncer

El xiquet en València

Adrián en València | Google

 

El Jutjat penal número 2 de València jutjarà a partir del pròxim dilluns, 16 de setembre, a tres tuiters que s’enfronten a penes de fins a 3 anys per un delicte d’odi. Els missatges, publicats en xarxes socials desitjaven la mort d’un xiquet aficionat als bous, que va morir per un càncer en l’abril de 2017.

 

Segons consta en els escrits d’acusació de les parts personades, el fiscal ha qualificat els fets d’un suposat delicte contra la integritat moral i demana un any de presó per a cadascun i una indemnització conjunta de 9.000 euros per perjudicis i danys morals.

 

Els pares del xiquet, que exercixen l’acusació particular, reclamen una pena de 3 anys de presó i una multa de 3.600 euros, a més de esborrar els citats missatges, i una indemnització de 30.000 euros. L’acusació popular, exercida per l’Associació Nacional Afectats per Internet i les Noves Tecnologies (Anfitec), dirigix la seua acusació provisional només contra dos dels tuiters —exceptuant a un que residix en València— als qui demana tres anys de presó i una multa de 3.600 euros. Esta acusació ha constatat que es van publicar desenes de missatges molt similars, si bé no s’ha pogut conéixer la identitat dels qui els van escriure.

 

La causa va ser oberta pel Jutjat d’Instrucció número 5 d’Alzira (València) arran dels comentaris ofensius dirigits en xarxes socials al xiquet Adrián Hinojosa contra tres tuiters: una dona d’Eibar que resideix en Elgoibar (Guipúscoa), un jove equatorià resident a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) i un altre gadità que residix en València.

 

La polèmica entorn del cas va començar després de què el xiquet, de 8 anys i malalt de càncer, isquera a coll de la plaça de bous de València quan es va celebrar un festival benèfic en favor de la Fundació Oncohematología Infantil, en l’octubre de 2016.

 

Delicte contra la integritat moral

En l’acte d’obertura del juí oral el jutjat va reclamar als processaments que depositaren, de forma conjunta i solidària, 12.000 euros per a l’assegurament de les possibles responsabilitats civils.

 

La Fiscalia i l’acusació que exercix la família del xiquet dirigixen la seua acció contra els tres tuiters, mentre que Anfitec únicament contra dos, per considerar que el missatge del jove que residix en València entra dins dels paràmetres de la llibertat de crítica.

 

Un dels tuiters, el resident en València, va publicar el següent missatge: «Quina despesa més innecessària s’està fent amb la recuperació d’Adrián, el xiquet este que té càncer i que vol ser torero i tallar orelles. No ho dic per la seua vida, que m’importa dos collons, sinó perquè probablement està sent tractat en la sanitat pública, amb els meus diners».

 

L’encausada va publicar: «No seré políticament correcta. Que es muira, que es muira ja. Un xiquet malalt que vol curar-se per a matar a herbívors innocents i sans que també volen viure. Camina ja. Adrián moriràs».

 

El tercer, resident en Sant Boi, va exposar: «Patètic és que defenseu a un xiquet que preferix matar a un animal, tant de bo l’Adrián mate a la vostra mare i es muira».

 

A pesar de tot, segons el fiscal «sabent que Adrián era un menor d’edat, estava malalt de càncer i era un gran aficionat als bous», considera estes paraules com un «delicte contra la integritat moral». A diferència del criteri del fiscal, les acusacions particulars defensen que estos comentaris constituixen un delicte d’odi i, a més, la família inclou el d’injúries greus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.

Simulacre d’incendi en la Llotja de València: rescats en altura i 135 evacuats

Bombers de València ha assajat un incendi en la Llotja amb rescat en altura i 135 evacuats en tres minuts. L'exercici ha provat protocols, coordinació i temps de resposta en una zona d'alt risc per la seua estructura de fusta.

El vicepresident de la comissió de la DANA ha anticipat un interrogatori molt dur a Feijóo

El vicepresident de la comissió de la DANA ha avançat un interrogatori molt dur a Alberto Núñez Feijóo el 2 de febrer. Se li demanarà que aclarisca el seu paper durant l'emergència i el presumpte encobriment a Carlos Mazón.

El Consell ha demanat declarar zona catastròfica en els municipis danyats per les pluges de desembre

El Consell ha sol·licitat al Govern declarar zona catastròfica per a tots els municipis de València i 30 d'Alacant després de les pluges del 28 i 29 de desembre de 2025. La mesura busca activar ajudes i agilitzar reparacions.

El Consell adapta l’Atenció Primària a la nova demanda: menys demores i més capacitat resolutiva

El Consell ha aprovat el decret que redissenya l'Atenció Primària en la Comunitat Valenciana. La norma agilitza cites, impulsa la digitalització i crea noves direccions.