14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La Fiscalia acusa d’assassinat i profanació als pares dels xiquets de Godella

Familia niños asesinados Godella

Família dels xiquets assassinats en Godella | Antena 3

 

Este divendres, en els Jutjats de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, la Fiscalia ha presentat acusacions d’assassinat i profanació de cadàvers per als pares del xiquet i la bebé que van ser assassinats en Godella el passat mes de març, en el transcurs de la vista celebrada.

 

Segons informacions judicials, en esta mateixa vista, que forma part del procediment del jurat pel què se jutjaran als dos progenitors, també es va prendre declaració al pare, mentres que la mare es va acollir al seu dret a no declarar. D’esta forma, les parts van sol·licitar proves complementàries, que podrien practicar-se, en cas de ser aprovades pel jutge instructor, dins de dos setmanes en una nova vista convocada a este efecte.

 

El xiquet, de tres anys i mig i la seua germana, de cinc mesos, van ser trobats morts i enterrats en Godella el passat 14 de març. Els cossos es van trobar nou hores després de què saltaren totes les alarmes en trobar a la mare despullada i oculta en un bidó. Finalment, després de l’interrogatori del grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil, la presumpta assassina va confessar la ubicació dels cadàvers. Els cossos van ser enterrats en dues fosses, una a uns 75 metres de la casa que ocupava la família de forma il·legal i l’altre a uns 150 metres.

 

En els dies posteriors a este fet, la mare va ser objecte de diferents anàlisis mèdics per a tractar de determinar si patix alguna malaltia mental. Segons va explicar el lletrat Arturo Peris, que defensa al pare dels menors assassinats, els psiquiatres forenses han determinat, en dos informes, que la mare patix un brot «florit, és a dir, molt intens d’esquizofrènia paranoide, amb desconnexió absoluta de la realitat, idees delirants, obsessives i sent veus».

 

Per això, considera «insòlit» que el fiscal pretenga acusar als dos d’assassinat i profanació: «Sosté que els dos es van posar d’acord per a matar als xiquets i evitar-los la infelicitat. No sé a què es referix ni en quines proves es basa».

 

El lletrat del pare va avançar que pròximament aportarà al jutge diferents cartes enviades per la mare al seu client –els dos estan en presó preventiva–, que el seu contingut no va revelar, encara que assegura que «com a mínim una d’elles és tremendament reveladora».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.