La Fiscalia acusa d’assassinat i profanació als pares dels xiquets de Godella

Familia niños asesinados Godella

Família dels xiquets assassinats en Godella | Antena 3

 

Este divendres, en els Jutjats de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, la Fiscalia ha presentat acusacions d’assassinat i profanació de cadàvers per als pares del xiquet i la bebé que van ser assassinats en Godella el passat mes de març, en el transcurs de la vista celebrada.

 

Segons informacions judicials, en esta mateixa vista, que forma part del procediment del jurat pel què se jutjaran als dos progenitors, també es va prendre declaració al pare, mentres que la mare es va acollir al seu dret a no declarar. D’esta forma, les parts van sol·licitar proves complementàries, que podrien practicar-se, en cas de ser aprovades pel jutge instructor, dins de dos setmanes en una nova vista convocada a este efecte.

 

El xiquet, de tres anys i mig i la seua germana, de cinc mesos, van ser trobats morts i enterrats en Godella el passat 14 de març. Els cossos es van trobar nou hores després de què saltaren totes les alarmes en trobar a la mare despullada i oculta en un bidó. Finalment, després de l’interrogatori del grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil, la presumpta assassina va confessar la ubicació dels cadàvers. Els cossos van ser enterrats en dues fosses, una a uns 75 metres de la casa que ocupava la família de forma il·legal i l’altre a uns 150 metres.

 

En els dies posteriors a este fet, la mare va ser objecte de diferents anàlisis mèdics per a tractar de determinar si patix alguna malaltia mental. Segons va explicar el lletrat Arturo Peris, que defensa al pare dels menors assassinats, els psiquiatres forenses han determinat, en dos informes, que la mare patix un brot «florit, és a dir, molt intens d’esquizofrènia paranoide, amb desconnexió absoluta de la realitat, idees delirants, obsessives i sent veus».

 

Per això, considera «insòlit» que el fiscal pretenga acusar als dos d’assassinat i profanació: «Sosté que els dos es van posar d’acord per a matar als xiquets i evitar-los la infelicitat. No sé a què es referix ni en quines proves es basa».

 

El lletrat del pare va avançar que pròximament aportarà al jutge diferents cartes enviades per la mare al seu client –els dos estan en presó preventiva–, que el seu contingut no va revelar, encara que assegura que «com a mínim una d’elles és tremendament reveladora».

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.