La Fiscalia acusa d’assassinat i profanació als pares dels xiquets de Godella

Familia niños asesinados Godella

Família dels xiquets assassinats en Godella | Antena 3

 

Este divendres, en els Jutjats de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, la Fiscalia ha presentat acusacions d’assassinat i profanació de cadàvers per als pares del xiquet i la bebé que van ser assassinats en Godella el passat mes de març, en el transcurs de la vista celebrada.

 

Segons informacions judicials, en esta mateixa vista, que forma part del procediment del jurat pel què se jutjaran als dos progenitors, també es va prendre declaració al pare, mentres que la mare es va acollir al seu dret a no declarar. D’esta forma, les parts van sol·licitar proves complementàries, que podrien practicar-se, en cas de ser aprovades pel jutge instructor, dins de dos setmanes en una nova vista convocada a este efecte.

 

El xiquet, de tres anys i mig i la seua germana, de cinc mesos, van ser trobats morts i enterrats en Godella el passat 14 de març. Els cossos es van trobar nou hores després de què saltaren totes les alarmes en trobar a la mare despullada i oculta en un bidó. Finalment, després de l’interrogatori del grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil, la presumpta assassina va confessar la ubicació dels cadàvers. Els cossos van ser enterrats en dues fosses, una a uns 75 metres de la casa que ocupava la família de forma il·legal i l’altre a uns 150 metres.

 

En els dies posteriors a este fet, la mare va ser objecte de diferents anàlisis mèdics per a tractar de determinar si patix alguna malaltia mental. Segons va explicar el lletrat Arturo Peris, que defensa al pare dels menors assassinats, els psiquiatres forenses han determinat, en dos informes, que la mare patix un brot «florit, és a dir, molt intens d’esquizofrènia paranoide, amb desconnexió absoluta de la realitat, idees delirants, obsessives i sent veus».

 

Per això, considera «insòlit» que el fiscal pretenga acusar als dos d’assassinat i profanació: «Sosté que els dos es van posar d’acord per a matar als xiquets i evitar-los la infelicitat. No sé a què es referix ni en quines proves es basa».

 

El lletrat del pare va avançar que pròximament aportarà al jutge diferents cartes enviades per la mare al seu client –els dos estan en presó preventiva–, que el seu contingut no va revelar, encara que assegura que «com a mínim una d’elles és tremendament reveladora».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.