La Fiscalia acusa d’assassinat i profanació als pares dels xiquets de Godella

Familia niños asesinados Godella

Família dels xiquets assassinats en Godella | Antena 3

 

Este divendres, en els Jutjats de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, la Fiscalia ha presentat acusacions d’assassinat i profanació de cadàvers per als pares del xiquet i la bebé que van ser assassinats en Godella el passat mes de març, en el transcurs de la vista celebrada.

 

Segons informacions judicials, en esta mateixa vista, que forma part del procediment del jurat pel què se jutjaran als dos progenitors, també es va prendre declaració al pare, mentres que la mare es va acollir al seu dret a no declarar. D’esta forma, les parts van sol·licitar proves complementàries, que podrien practicar-se, en cas de ser aprovades pel jutge instructor, dins de dos setmanes en una nova vista convocada a este efecte.

 

El xiquet, de tres anys i mig i la seua germana, de cinc mesos, van ser trobats morts i enterrats en Godella el passat 14 de març. Els cossos es van trobar nou hores després de què saltaren totes les alarmes en trobar a la mare despullada i oculta en un bidó. Finalment, després de l’interrogatori del grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil, la presumpta assassina va confessar la ubicació dels cadàvers. Els cossos van ser enterrats en dues fosses, una a uns 75 metres de la casa que ocupava la família de forma il·legal i l’altre a uns 150 metres.

 

En els dies posteriors a este fet, la mare va ser objecte de diferents anàlisis mèdics per a tractar de determinar si patix alguna malaltia mental. Segons va explicar el lletrat Arturo Peris, que defensa al pare dels menors assassinats, els psiquiatres forenses han determinat, en dos informes, que la mare patix un brot «florit, és a dir, molt intens d’esquizofrènia paranoide, amb desconnexió absoluta de la realitat, idees delirants, obsessives i sent veus».

 

Per això, considera «insòlit» que el fiscal pretenga acusar als dos d’assassinat i profanació: «Sosté que els dos es van posar d’acord per a matar als xiquets i evitar-los la infelicitat. No sé a què es referix ni en quines proves es basa».

 

El lletrat del pare va avançar que pròximament aportarà al jutge diferents cartes enviades per la mare al seu client –els dos estan en presó preventiva–, que el seu contingut no va revelar, encara que assegura que «com a mínim una d’elles és tremendament reveladora».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.