La Fiscalia acusa d’assassinat i profanació als pares dels xiquets de Godella

Familia niños asesinados Godella

Família dels xiquets assassinats en Godella | Antena 3

 

Este divendres, en els Jutjats de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, la Fiscalia ha presentat acusacions d’assassinat i profanació de cadàvers per als pares del xiquet i la bebé que van ser assassinats en Godella el passat mes de març, en el transcurs de la vista celebrada.

 

Segons informacions judicials, en esta mateixa vista, que forma part del procediment del jurat pel què se jutjaran als dos progenitors, també es va prendre declaració al pare, mentres que la mare es va acollir al seu dret a no declarar. D’esta forma, les parts van sol·licitar proves complementàries, que podrien practicar-se, en cas de ser aprovades pel jutge instructor, dins de dos setmanes en una nova vista convocada a este efecte.

 

El xiquet, de tres anys i mig i la seua germana, de cinc mesos, van ser trobats morts i enterrats en Godella el passat 14 de març. Els cossos es van trobar nou hores després de què saltaren totes les alarmes en trobar a la mare despullada i oculta en un bidó. Finalment, després de l’interrogatori del grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil, la presumpta assassina va confessar la ubicació dels cadàvers. Els cossos van ser enterrats en dues fosses, una a uns 75 metres de la casa que ocupava la família de forma il·legal i l’altre a uns 150 metres.

 

En els dies posteriors a este fet, la mare va ser objecte de diferents anàlisis mèdics per a tractar de determinar si patix alguna malaltia mental. Segons va explicar el lletrat Arturo Peris, que defensa al pare dels menors assassinats, els psiquiatres forenses han determinat, en dos informes, que la mare patix un brot «florit, és a dir, molt intens d’esquizofrènia paranoide, amb desconnexió absoluta de la realitat, idees delirants, obsessives i sent veus».

 

Per això, considera «insòlit» que el fiscal pretenga acusar als dos d’assassinat i profanació: «Sosté que els dos es van posar d’acord per a matar als xiquets i evitar-los la infelicitat. No sé a què es referix ni en quines proves es basa».

 

El lletrat del pare va avançar que pròximament aportarà al jutge diferents cartes enviades per la mare al seu client –els dos estan en presó preventiva–, que el seu contingut no va revelar, encara que assegura que «com a mínim una d’elles és tremendament reveladora».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.