13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Fiscalia atribuïx al presumpte assassí de Marta Calvo cinc homicidis

 

La Fiscalia de València atribuïx provisionalment a Jorge Ignacio P.J., el presumpte assassí de Marta Calvo, la jove desapareguda enl novembre del passat any en Manuel, la Ribera (València), cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un delicte d’omissió del deure de socors.

 

Este dimecres s’ha celebrat en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València una compareixença, a porta tancada, entre les parts de la causa –acusacions i defensa– per a concretar els delictes que se li atribuïxen a l’acusat i sol·licitar, en cas d’estimar-se necessari, noves diligències.

 

L’investigat ha sigut traslladat des de la presó de Picassent fins als jutjats i s’ha tornat a negar a declarar davant del jutge i a revelar a on està el cadàver de Marta Calvo, desapareguda fa ja un any. «Ens sorprén que diga que vol col·laborar quan no està col·laborant absolutament en res», ha postil·lat.

 

Volia dir que no ha matat a cap dona

Tot i la seua negativa, quan s’ha acabat la sessió i estaven els micros apagats, l’investigat ha afirmat que volia dir que no havia matat a cap dona. Un lletrat de l’acusació ha demanat que constara en acta esta declaració i s’ha admés, segons ha pogut saber Europa Press.

 

La fiscal, en el seu torn, ha exposat que considera que l’investigat és autor de cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un d’omissió del deure de socors, però esta imputació podria variar segons avanç la investigació de la Guàrdia Civil o si apareixen noves presumptes víctimes de Jorge Ignacio.

 

Per part seua, les acusacions han elevat el delicte fins a l’assassinat i li atribuïxen, en el cas dels pares de Marta Calvo, un delicte contra la salut pública, profanació de cadàver, agressió sexual, i un altre delicte contra la integritat moral. El lletrat Juan Carlos Navarro, que representa a quatre dones, imputa a l’acusat dos assassinats i dos temptatives d’homicidi.

 

La defensa de Jorge Ignacio P.J., que ara es recolza en una lletrada de Pamplona, ha demanat el sobreseïment de les actuacions contra el seu representat perquè les acusacions que versen sobre ell es basen en sospites i conjectures que no acreditació la seua participació en els fets. 

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.