Fiscalia atribuïx al presumpte assassí de Marta Calvo cinc homicidis

 

La Fiscalia de València atribuïx provisionalment a Jorge Ignacio P.J., el presumpte assassí de Marta Calvo, la jove desapareguda enl novembre del passat any en Manuel, la Ribera (València), cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un delicte d’omissió del deure de socors.

 

Este dimecres s’ha celebrat en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València una compareixença, a porta tancada, entre les parts de la causa –acusacions i defensa– per a concretar els delictes que se li atribuïxen a l’acusat i sol·licitar, en cas d’estimar-se necessari, noves diligències.

 

L’investigat ha sigut traslladat des de la presó de Picassent fins als jutjats i s’ha tornat a negar a declarar davant del jutge i a revelar a on està el cadàver de Marta Calvo, desapareguda fa ja un any. «Ens sorprén que diga que vol col·laborar quan no està col·laborant absolutament en res», ha postil·lat.

 

Volia dir que no ha matat a cap dona

Tot i la seua negativa, quan s’ha acabat la sessió i estaven els micros apagats, l’investigat ha afirmat que volia dir que no havia matat a cap dona. Un lletrat de l’acusació ha demanat que constara en acta esta declaració i s’ha admés, segons ha pogut saber Europa Press.

 

La fiscal, en el seu torn, ha exposat que considera que l’investigat és autor de cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un d’omissió del deure de socors, però esta imputació podria variar segons avanç la investigació de la Guàrdia Civil o si apareixen noves presumptes víctimes de Jorge Ignacio.

 

Per part seua, les acusacions han elevat el delicte fins a l’assassinat i li atribuïxen, en el cas dels pares de Marta Calvo, un delicte contra la salut pública, profanació de cadàver, agressió sexual, i un altre delicte contra la integritat moral. El lletrat Juan Carlos Navarro, que representa a quatre dones, imputa a l’acusat dos assassinats i dos temptatives d’homicidi.

 

La defensa de Jorge Ignacio P.J., que ara es recolza en una lletrada de Pamplona, ha demanat el sobreseïment de les actuacions contra el seu representat perquè les acusacions que versen sobre ell es basen en sospites i conjectures que no acreditació la seua participació en els fets. 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.