11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Fiscalia atribuïx al presumpte assassí de Marta Calvo cinc homicidis

 

La Fiscalia de València atribuïx provisionalment a Jorge Ignacio P.J., el presumpte assassí de Marta Calvo, la jove desapareguda enl novembre del passat any en Manuel, la Ribera (València), cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un delicte d’omissió del deure de socors.

 

Este dimecres s’ha celebrat en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València una compareixença, a porta tancada, entre les parts de la causa –acusacions i defensa– per a concretar els delictes que se li atribuïxen a l’acusat i sol·licitar, en cas d’estimar-se necessari, noves diligències.

 

L’investigat ha sigut traslladat des de la presó de Picassent fins als jutjats i s’ha tornat a negar a declarar davant del jutge i a revelar a on està el cadàver de Marta Calvo, desapareguda fa ja un any. «Ens sorprén que diga que vol col·laborar quan no està col·laborant absolutament en res», ha postil·lat.

 

Volia dir que no ha matat a cap dona

Tot i la seua negativa, quan s’ha acabat la sessió i estaven els micros apagats, l’investigat ha afirmat que volia dir que no havia matat a cap dona. Un lletrat de l’acusació ha demanat que constara en acta esta declaració i s’ha admés, segons ha pogut saber Europa Press.

 

La fiscal, en el seu torn, ha exposat que considera que l’investigat és autor de cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un d’omissió del deure de socors, però esta imputació podria variar segons avanç la investigació de la Guàrdia Civil o si apareixen noves presumptes víctimes de Jorge Ignacio.

 

Per part seua, les acusacions han elevat el delicte fins a l’assassinat i li atribuïxen, en el cas dels pares de Marta Calvo, un delicte contra la salut pública, profanació de cadàver, agressió sexual, i un altre delicte contra la integritat moral. El lletrat Juan Carlos Navarro, que representa a quatre dones, imputa a l’acusat dos assassinats i dos temptatives d’homicidi.

 

La defensa de Jorge Ignacio P.J., que ara es recolza en una lletrada de Pamplona, ha demanat el sobreseïment de les actuacions contra el seu representat perquè les acusacions que versen sobre ell es basen en sospites i conjectures que no acreditació la seua participació en els fets. 

Últimes notícies

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.

Mercadona ha iniciat la selecció de 400 treballadors per al seu nou buc en línia a Madrid

La cadena ha obert el procés per a contractar 400 persones en el seu nou magatzem dedicat al canal en línia en Vila de Vallecas. Les vacants, amb contracte indefinit i salaris des de 975 a 2.346 euros bruts, preveuen incorporació a l'estiu.

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.