12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Fiscalia atribuïx al presumpte assassí de Marta Calvo cinc homicidis

 

La Fiscalia de València atribuïx provisionalment a Jorge Ignacio P.J., el presumpte assassí de Marta Calvo, la jove desapareguda enl novembre del passat any en Manuel, la Ribera (València), cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un delicte d’omissió del deure de socors.

 

Este dimecres s’ha celebrat en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València una compareixença, a porta tancada, entre les parts de la causa –acusacions i defensa– per a concretar els delictes que se li atribuïxen a l’acusat i sol·licitar, en cas d’estimar-se necessari, noves diligències.

 

L’investigat ha sigut traslladat des de la presó de Picassent fins als jutjats i s’ha tornat a negar a declarar davant del jutge i a revelar a on està el cadàver de Marta Calvo, desapareguda fa ja un any. «Ens sorprén que diga que vol col·laborar quan no està col·laborant absolutament en res», ha postil·lat.

 

Volia dir que no ha matat a cap dona

Tot i la seua negativa, quan s’ha acabat la sessió i estaven els micros apagats, l’investigat ha afirmat que volia dir que no havia matat a cap dona. Un lletrat de l’acusació ha demanat que constara en acta esta declaració i s’ha admés, segons ha pogut saber Europa Press.

 

La fiscal, en el seu torn, ha exposat que considera que l’investigat és autor de cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un d’omissió del deure de socors, però esta imputació podria variar segons avanç la investigació de la Guàrdia Civil o si apareixen noves presumptes víctimes de Jorge Ignacio.

 

Per part seua, les acusacions han elevat el delicte fins a l’assassinat i li atribuïxen, en el cas dels pares de Marta Calvo, un delicte contra la salut pública, profanació de cadàver, agressió sexual, i un altre delicte contra la integritat moral. El lletrat Juan Carlos Navarro, que representa a quatre dones, imputa a l’acusat dos assassinats i dos temptatives d’homicidi.

 

La defensa de Jorge Ignacio P.J., que ara es recolza en una lletrada de Pamplona, ha demanat el sobreseïment de les actuacions contra el seu representat perquè les acusacions que versen sobre ell es basen en sospites i conjectures que no acreditació la seua participació en els fets. 

Últimes notícies

Matías Moreno: ‘El Madrid serà molt difícil però no anirem amb el cap cot’

El central del Llevant va explicar que, malgrat la dificultat de visitar el Bernabéu, l'equip viatjarà per a competir i buscar els tres punts. Va destacar l'impuls amb Luis Castro i el seu bon moment personal.

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.