Fiscalia atribuïx al presumpte assassí de Marta Calvo cinc homicidis

 

La Fiscalia de València atribuïx provisionalment a Jorge Ignacio P.J., el presumpte assassí de Marta Calvo, la jove desapareguda enl novembre del passat any en Manuel, la Ribera (València), cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un delicte d’omissió del deure de socors.

 

Este dimecres s’ha celebrat en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València una compareixença, a porta tancada, entre les parts de la causa –acusacions i defensa– per a concretar els delictes que se li atribuïxen a l’acusat i sol·licitar, en cas d’estimar-se necessari, noves diligències.

 

L’investigat ha sigut traslladat des de la presó de Picassent fins als jutjats i s’ha tornat a negar a declarar davant del jutge i a revelar a on està el cadàver de Marta Calvo, desapareguda fa ja un any. «Ens sorprén que diga que vol col·laborar quan no està col·laborant absolutament en res», ha postil·lat.

 

Volia dir que no ha matat a cap dona

Tot i la seua negativa, quan s’ha acabat la sessió i estaven els micros apagats, l’investigat ha afirmat que volia dir que no havia matat a cap dona. Un lletrat de l’acusació ha demanat que constara en acta esta declaració i s’ha admés, segons ha pogut saber Europa Press.

 

La fiscal, en el seu torn, ha exposat que considera que l’investigat és autor de cinc delictes d’homicidi, tres d’ells intentats, i un d’omissió del deure de socors, però esta imputació podria variar segons avanç la investigació de la Guàrdia Civil o si apareixen noves presumptes víctimes de Jorge Ignacio.

 

Per part seua, les acusacions han elevat el delicte fins a l’assassinat i li atribuïxen, en el cas dels pares de Marta Calvo, un delicte contra la salut pública, profanació de cadàver, agressió sexual, i un altre delicte contra la integritat moral. El lletrat Juan Carlos Navarro, que representa a quatre dones, imputa a l’acusat dos assassinats i dos temptatives d’homicidi.

 

La defensa de Jorge Ignacio P.J., que ara es recolza en una lletrada de Pamplona, ha demanat el sobreseïment de les actuacions contra el seu representat perquè les acusacions que versen sobre ell es basen en sospites i conjectures que no acreditació la seua participació en els fets. 

Últimes notícies

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.